Alla datorer kommer att krascha någon gång. Folk är dåliga på säkerhetskopiering. Gör ni en säkerhetskopiering?
Alla datorer kommer att krascha någon gång. Folk är dåliga på säkerhetskopiering. Gör ni en säkerhetskopiering?
Jag har allt viktigt på externa diskar (är uppe i 6 st...) allt superviktigt i moln och allt MEGAviktigt som hårdkopior. Det här är en påbyggnad, alltås, allt jag har som hårdkopior har jag även i moln och på hårddisk.
Ni som har grejer i molnet, vad händer när det regnar? Är det inte risk att obehöriga får ta del av informationen?
Ja, jag har säkerhetskopior på det som finns i mina datorer. Tyvärr så glömde jag bort min padda, så det får jag sota för nu... :-/ ...när alla anteckningar och länkar (viktiga sådana) plötsligt bara raderades... :-/ ... Med vänlig hälsning, Pentra
Ni som har grejer i molnet, vad händer när det regnar? Är det inte risk att obehöriga får ta del av informationen?
Nej, har inga viktiga filer.
Japp, filer från familjens datorer sparas på gemensam server, personliga filer på denna backas upp till hårddisk som förvaras hos annan släkting.
Nu har vi inte jättemycket som är superviktigt förutom kanske foton, men då kanske vi förlorar ett par månaders bilder och inte allt, i alla fall.
Jag fick lära mig den hårda vägen.. min externa gick i golvet och allt försvann. Jag lämnade däremot in den till www.hårddisklagning.se. Fick betala ca 2500kr och fick tillbaka allt igen! Det behöver inte bli så dyrt som alla verkar tro.
Nu lagrar jag alltid all data på dubbla diskar om olyckan skulle vara framme! :)
Säkerhetskopiering är bra.
Blev av med skärmdumpar på de olika svenska partierna i riksdagen samt F!, Direktdemokraterna hemsida.
Säkerhetskopiering behövs inte längre, allt är molnbaserat.
Nej och min hårddisk började låta konstigt efter 8 år då visste jag att den var på g.
Och en dag när jag skulle väcka den ut strömsparläge så gick det inte.
Jag fick köpa en ny hårddisk.