• Anonym (Desperat)

Vad göra?

Har ett stort problem.

Min fru har slutat vilja ha sex med mig.

Vi har 4 barn och har tidigare haft ett fantastiskt sexliv där bägge två har tagit initiativ.

Hon har tidigare t.ex när vi suttit framför tvn när barnen somnat helt från ingenstans börjat knäppa upp mina byxor för att sedan ge mig ett riktigt härligt bj. Och hon har alltid velat ha sex när jag velat. Ett underbart felfritt sexliv alltså.

I augusti förra året hade vi ett helt underbart ligg. Men det blev också vårat sista. Sedan dess har hon helt stängt av. Vet inte alls vad det beror på och när jag tagit upp ämnet och frågat varför det blivit så här så får jag olika svar varje gång. Hon är trött, rädd att barnen ska vakna, det klassiska ont i huvudet.

En gång i oktober så runkade hon av mig och då såg jag klart och tydligt att hon bara gjorde det för min skull. Hon såg riktigt äcklad ut faktiskt så då avbröt jag det. Sedan dess är det helt dött. Börjar bli väldigt jobbigt nu. Hon har föreslagit att jag ska lösa saken på egen hand om man säger så. Men har väldigt svårt att få igång något utan henne.

Jag har varit pappaledig sedan augusti och hon har pluggat hemifrån så vi har varit nära varandra nästan hela tiden så har svårt att se att hon skulle kunna vara med någon annan.

Vad ska jag göra.

• Svar på tråden Vad göra?
  • Classy47

Hej på dej min desperata vän. Att fullt ut förstå kvinnor är bara att glömma. Jag har själv varit gift med min, kanske inte första kärlek men med samma kvinna i 27 år. Vi har idag 2 vuxna barn. Med tanke på hur många förhållande som spricker känns det bra att vi lyckats hålla ihop vårat äktenskap. Saken är den att inget förhållande är självgående, det krävs seriöst engagemang från båda sidor,ständigt pågående.Ibland mår ena parten skit, det kallas livet, ibland båda, skit jobbigt, när den ena inte orkar vara den perfekta partnern måste den andra bjuda till. Nu tror jag inte du varit en dålig make eller man, men vid sådana här problem (för att som man inte få knulla, är ett stort problem) finns det bara en sak att göra, det bästa är att det är väldigt enkelt. När ni träffades var det något hos er båda som fångade den andras intresse, fundera på det, ni måste hel enkelt gå till baka och börja uppvakta varandra igen, börja du. Små fina saker som visar att du fortfarande älskar henne, tro det eller ej men blommor fungerar alltid, en bukett med en kort kärlekshälsning är alltid uppskattat. Är det stress som påverkar henne, varför inte ordna barnvakt, en romantisk middag, nöj dej med det vid detta tillfället. Hennes lust att åter sluka dej måste få växa fram, och hitta tillbaka. Köp henne ett presentkort på massage, en spa upplevelse. Själv har jag beställt en ny doft åt min älskling, lancome miracle secret, doftar helt underbart och får min fru att känna sej extra fräsch och attraktiv. Kan också tipsa om Odd Molly som har fantastiskt vackra men också sexiga underkläder för en överkomlig peng. Personalen i butiken hjälper dej gärna att välja rätt storlek. Hoppas jag gett dej lite hjälp på vägen till det härliga, regelbundna, men också spontana sexet som borde vara varje älskandes självklarhet. Ansträng dej ordentligt och återkom gärna, styrke kramar från Lasse

• Anonym (crossAfit)

Som föregående talare, försök inte ens förstå varför. En kvinna vet knappt själv varför hon könner som hon gör så att du ska försöka klura ut det på egen hand är uteslutet, det kan bara göra dig tokig själv. Om hon inte kan formulera varför hon har gått från att vara sextokig till torka kan du inte göra mer än två alternativ; antingen finner du dig i situationen, gör små hopplösa försök utan respons eller så tar du upp frågan om att du är för kåt för att ha uteblivet sexliv och föreslår att du går, med hennes godkännande, hitta en kvinna enbart för sex. Ska du invänta henne kan det ta enormt lång tid.

Svar på tråden Vad göra?