• anonym123456789

Jag vill ha fler men inte han!

Hejsan, vet ej om det är rätt forum o tråd men jag måste få skriva av mig.

Alltesammans började för 1 år sedan när jag fick reda på att jag var gravid, 20 år, med spiral. Min sambo är 30 och vi är inte gifta eller nåt men bor tillsammans i hans 3a. Vi beslutade att behålla bebben o idag är han 5 månader och helt underbar! Men jag är mer bebissugen vill verkligen ha en till! Men min sambo vill inte ha fler just nu..

Han vill flytta till hus först och han vill jag ska jobba mer så vi kan ta lån tillsammans.

Men jag har bara ett skitjobb att gå tillbaka till tjäna knappt 4000 i månaden innan skatt och vi kommer ändå alsrig ha råd med hus, känns det som. Min flpenning ligger på 900 kr /mån så vi lever väldigt fattigt och han har knappt råd att försörja oss alla tre. Men vi kämpar på och jag vill ha 100 barn men det kan man ju intr.. Hehe men vill ha fler NU! VADska jag göra?!?

• Svar på tråden Jag vill ha fler men inte han!
  • Anonym (1234)

Men du.. din son är ju bara 5 månader, han är fortfarande jätteliten. Du behöver inte ha bråttom att skaffa en till. Försök att skaffa dig ett bättre jobb istället och jobba upp din sgi. Det är inte konstigt att din sambo inte vill ha fler just nu i den situationen..

• joannaq

Håller med de andra, din man verkar klok! Att skaffa fler barn för att slippa gå tillbaka till jobbet är jätte konstigt. Njut av bebistiden nu och sök ett bättre jobb! Barn är inte gratis och de blir bara dyrare och dyrare med åren, jag har själv två barn på 11 och 16år så jag vet. Om jag fick ge ett råd till alla som ska skaffa barn så är det att se till att ha en stabil ekonomi först! Jag hade inte det med mitt första barn och det va så sjukt jobbigt i många år!

Njut nu av din bebis, många får aldrig ens ett barn :)

Svar på tråden Jag vill ha fler men inte han!