• TrueLove12

Vi som har barnlängtan <3

Hej tänkte vi som kämpar för att få en liten som precis börjat eller har hållt på ett tag. Tänkte vi kunde peppa varandra och följas åt under tiden och prata om tester m.m

Vi som vill planera innan man blir gravid som tex fixa bebis kläder barnvagnar m.m

Lite information om mig

Jag och min man har varit ihop i 6 år nu och snart vart gifta i 4år och vi har alltid pratat om barn sen vi träffades men min man har velat vänta då me tanke på så mycket vi hade runtomkring oss.

Nu förra året 10/11-2017 tog jag ut min p stav och vi har försökt sen dess. Jag fick efterbörden några dagar efter uttaget fick kramper i livmodern osv min kropp höll redan på med omställningen efter lång tid med preventivmedel. Jag hade mitt först äl test posetivt 22 dec sen blev den oregelbunden och nu i feb fick ja posetivt igen efter mycket negativt.

Nu hoppas vi att de tar sig denna gång men vet att de kan ta 1-3 mån efter uttag innan kroppen återställer sig sen kanske 6 mån till 1 år innan men kan ta kortare tid med att bli gravid.

Jag har vart gravid en gång tidigare år 2009-2010 men slutade tyvärr olyckligt då den pojkvännen jag var ihop med var inte redo helt plötsligt och hans mamma var inte alls snäll emot mig när hon väl fick reda om att vi väntade barn då trodde barnmorskan att vi var i vecka 7 men gjorde ett ultraljud några dagar senare minns inte exakt men då visade de sig att jag var i vecka 11+3 ja blev helt paff men överlycklig hade då ev haft ett missfall och tog runt 6 mån bli gravid så ja hade absolut ingen aning just då. När jag var i vecka 14+3 så blev de problem med pojkvännen då hans mamma vände honom helt emot mig och sen fick min familj/skäkt reda på att jag var gravid och de sa direkt gör avort vi kommer inte stödja dig vi har redan gjort vårat ungefär sen hade jag väldigt mycket påtryckningar på alla håll till slut orkade jag inte stå emot längre och alla fick som de ville ja gjorde abort i vecka 17+3 den känslan och besvikelse vart väldigt jobbigt detta var 2 sept 2010 med aborten min familj stöttade mig aldrig efteråt och gav mig dåligt samvete.

Jag har ingen kontakt med mina föräldrar någon mer som känner sig ensam eller har dålig kontakt med familj/släkt?

Men sen jag träffade min man 2012 så har jag haft jätte mycket stöd och han har alltid funnits för mug ställer alltid upp och de känns rätt med honom och nu när vi vart ihop så länge och äntligen kommit så lång till och försöka så har ja bestämt att inte berätta för någon i min släkt osv endast nära vänner man litar på.

Tänkte skapa denna tråd för oss som har både lätt och svårt runtomkring oss våra funderingar innan graviditeten, hur man mår, känslan om man redan är gravid eller inte gravid.

Berätta gärna om eran historia även resan till där ni är idag

• Svar på tråden Vi som har barnlängtan <3
  • TrueLove12
    saijda skrev 2018-07-29 19:27:05 följande:

Ja det måste vara så. Är äntligen tillbaka i Sverige igen, vi bilade från Kroatien så rätt trött :) antagligen så vet inte när ägglossning var för vill inte stressa med ägglossningstester, brukar tempa men har inte velat stressa med sånt på semester.

Brukar du ha ägglossning då? Jag ska se när jag ska köp graviditetstest, mensen har inte dykt upp och symtomen har ökat :0

Härligt de är väldigt varmt i svsrige med nu.

Ja förstår de men jobbigt om man inte vet heller.

Japp varje månad har jag haft det och dock januari va uteblivet en gång men tog ur å stav i nov hade min första äl i dec de året.

Ja har knappt haft flytningar heller denna månad
  • saijda
    TrueLove12 skrev 2018-07-31 11:41:21 följande:

Härligt de är väldigt varmt i svsrige med nu.

Ja förstår de men jobbigt om man inte vet heller.

Japp varje månad har jag haft det och dock januari va uteblivet en gång men tog ur å stav i nov hade min första äl i dec de året.

Ja har knappt haft flytningar heller denna månad

Jag har märkt det sedan vi kom tillbaka. Saknar ac:n ^^

Jag trodde min mens dök upp den 31a men det var ovanligt lite och mer rosaaktig (utspädd blödning eller va man ska säga). Har inte fyllt en binda någon utav dagarna, bara bytt pga hygienskäl. Igår slutade ?mensen? tvärt :0

Och tempen har stigit var på 37.1 grader idag och dagarna ?mensen? ska ha varit så låg den mellan 36.7-36.8 grader, brukar ha runt 36.4-36.5 vid Mensperioden. Dock så vågar jag inte ta ett test utan vill nog avvakta till nästa månad :/

Har du kollat upp det?
  • TrueLove12
    saijda skrev 2018-08-02 10:17:42 följande:

Jag har märkt det sedan vi kom tillbaka. Saknar ac:n ^^

Jag trodde min mens dök upp den 31a men det var ovanligt lite och mer rosaaktig (utspädd blödning eller va man ska säga). Har inte fyllt en binda någon utav dagarna, bara bytt pga hygienskäl. Igår slutade ?mensen? tvärt :0

Och tempen har stigit var på 37.1 grader idag och dagarna ?mensen? ska ha varit så låg den mellan 36.7-36.8 grader, brukar ha runt 36.4-36.5 vid Mensperioden. Dock så vågar jag inte ta ett test utan vill nog avvakta till nästa månad :/

Har du kollat upp det?

Kan vara ngt kanske ja vet inte men kan ju hoppaa.

Kan ingenting om temp ännu ska få hem en och börja testa detta med nu då jag missade helt äl då den uteblev sååå jobbigt nu väntar ja på att mens ska sluta
  • KSRG8887

Hej, hoppar gärna in här. Jag och min man är båda 30 år, varit ett par i 8 år. Pratat om barn länge, men precis börjat försöka (första aktiva försöket, tog dock ut min spiral för tre år sedan och kört med ?säkra? perioder/kondom efter det med en del slarv då vi varit okej med ett oplanerat plus).

Har BIM idag, extrem huvudvärk (vilket jag alltid har första dagen på mensen). Dock inga övriga tecken på att den ska komma igång. Trött och illamående, men det brukar jag kunna bli av huvudvärken. Negativt test imorse, så tror absolut inte det blev något denna månad. Vill bara att mensen ska komma igång så vi kan satsa på nästa ÄL. Inte helt säkert på när min ÄL var denna månad, så ska testa med stickor kommande månad. Tänkte ev. försöka tempa också, om jag kommer ihåg det när jag vaknar :)

• TrueLove12
    KSRG8887 skrev 2018-08-06 20:35:12 följande:

Hej, hoppar gärna in här. Jag och min man är båda 30 år, varit ett par i 8 år. Pratat om barn länge, men precis börjat försöka (första aktiva försöket, tog dock ut min spiral för tre år sedan och kört med ?säkra? perioder/kondom efter det med en del slarv då vi varit okej med ett oplanerat plus).

Har BIM idag, extrem huvudvärk (vilket jag alltid har första dagen på mensen). Dock inga övriga tecken på att den ska komma igång. Trött och illamående, men det brukar jag kunna bli av huvudvärken. Negativt test imorse, så tror absolut inte det blev något denna månad. Vill bara att mensen ska komma igång så vi kan satsa på nästa ÄL. Inte helt säkert på när min ÄL var denna månad, så ska testa med stickor kommande månad. Tänkte ev. försöka tempa också, om jag kommer ihåg det när jag vaknar :)

Hej :)

Grattis till er som har hållt ihop så länge :)

Jag och min man har vart ihop sen 2012 och är gifta vi började prata om barn när vi träffades redan men han har velat vänta tills förra året då ja plocka ut p staven 11 nov 2017 men de har tyvärr inte tagit sig.

Har sj haft mensen nu sen 7 dagar tbx börjar bli jobbigt denna månad uteblev äl ev ska börja testa detta med temp aldrig gjort de förut. Ja har digitala tester som har funkat.
  • KSRG8887
    TrueLove12 skrev 2018-08-07 23:23:38 följande:

Hej :)

Grattis till er som har hållt ihop så länge :)

Jag och min man har vart ihop sen 2012 och är gifta vi började prata om barn när vi träffades redan men han har velat vänta tills förra året då ja plocka ut p staven 11 nov 2017 men de har tyvärr inte tagit sig.

Har sj haft mensen nu sen 7 dagar tbx börjar bli jobbigt denna månad uteblev äl ev ska börja testa detta med temp aldrig gjort de förut. Ja har digitala tester som har funkat.

Då har ni ju hunnit försöka ett tag, hoppas det är er tur snart! Gick det snabbt för kroppen att återställa sig efter p-staven?

Tycker det känns svårt att veta om man verkligen haft ÄL, finns ju de som både har symptom och positiva test utan ÄL. Har också precis börjat tempa (började igår som enligt Flo-appen var BIM+1, men har en ganska varierande cykel. Den räknade med 29 dagar utifrån snittid, men händer att jag har 37 dagar ibland). Fortfarande ingen mens i sikte, men inte heller något plus. Minns inte hur min temp brukar vara mellan ÄL och mens, provade att tempa för några år sedan men glömt allt sen dess.
  • TrueLove12
    KSRG8887 skrev 2018-08-08 17:44:07 följande:

Då har ni ju hunnit försöka ett tag, hoppas det är er tur snart! Gick det snabbt för kroppen att återställa sig efter p-staven?

Tycker det känns svårt att veta om man verkligen haft ÄL, finns ju de som både har symptom och positiva test utan ÄL. Har också precis börjat tempa (började igår som enligt Flo-appen var BIM+1, men har en ganska varierande cykel. Den räknade med 29 dagar utifrån snittid, men händer att jag har 37 dagar ibland). Fortfarande ingen mens i sikte, men inte heller något plus. Minns inte hur min temp brukar vara mellan ÄL och mens, provade att tempa för några år sedan men glömt allt sen dess.

Ja vi har ju de vart 3 månader kanske som vi inte kunnat.

Jag hade första äl i dec förra året det är olika när kroppen återställer sig men ja hade mens under tiden jag hade p staven med kanske hjälpte en del.

Min cykel har vart allt mellan 23-28 dagar ungefär januari hade ja väldigt lång mens som ja minns.

Jag använder även flo appen tyckr den är bra även börjat använda ladytime oxå om ja ska börja tempa.

Ja man glömmer med tiden ja har aldrig hållt på med tester osv innan. Ja va ihop med mitt ex då körde vi bara på och då gick ja på p piller innan tog ca 6 mån men med min nuvaramde har de tagit längre tid och börjat med tester de har vart både bra och dåligt
  • TrueLove12

Nu har man börjat tempa för 1 vecka sedan ungefär. Flo har tydligen hittat min ägglossning woho. Hoppas de kan ta sog denna gång

• saijda

Godmorgon, Jag ska försöka våga ta ett test Idag eller i helgen. Ingen mens eller symtom som jag brukar få vid mens och temp på 37.2. Brukar ligga på 36.4-36.5 så den är betydligt högre... <3

Enligt flo är jag två dagar sen med mensen men enligt fertilityfriend så ska jag ha den imorgon.

• TrueLove12
    saijda skrev 2018-10-05 07:51:43 följande:

Godmorgon, Jag ska försöka våga ta ett test Idag eller i helgen. Ingen mens eller symtom som jag brukar få vid mens och temp på 37.2. Brukar ligga på 36.4-36.5 så den är betydligt högre... <3

Enligt flo är jag två dagar sen med mensen men enligt fertilityfriend så ska jag ha den imorgon.

Håller tummar att det är något då :)

Ja har 1 dag till äl enligt min flo app temp va låg idag får se hur den ser ut imorgon
  • saijda
    TrueLove12 skrev 2018-10-05 22:32:24 följande:

Håller tummar att det är något då :)

Ja har 1 dag till äl enligt min flo app temp va låg idag får se hur den ser ut imorgon

Imorgon bitti tänkte jag ta ett test :$ hoppas hoppas!

Ska tempa imorgon och se vad min temp ligger på också :)
  • TrueLove12
    saijda skrev 2018-10-05 23:05:39 följande:

Imorgon bitti tänkte jag ta ett test :$ hoppas hoppas!

Ska tempa imorgon och se vad min temp ligger på också :)

Håller tummarna att de går bra.
  • saijda
    TrueLove12 skrev 2018-10-06 13:20:55 följande:

Håller tummarna att de går bra.

Testade efter ha hållt mig i cirka 3 timmar. Tror BIM är idag.

Vad tror ni, ser jag i syne eller är det ett svagt streck? :0

Förra gången jag plussade (som slutade i missfall) så testade jag mig först på BIM+4 och fick då ett starkt pluss :/

• TrueLove12
    saijda skrev 2018-10-06 13:23:52 följande:

Förra gången jag plussade (som slutade i missfall) så testade jag mig först på BIM+4 och fick då ett starkt pluss :/

Tycker ja ser något litet streck men vågar inte säga om de är något är sj dålig på tester
  • Ida3434
    saijda skrev 2018-10-06 13:23:52 följande:

Det ser positivt ut :) Har du några känningar som skulle kunna vara grav-symtom?
  • saijda
    Ida3434 skrev 2018-10-06 13:32:52 följande:

Det ser positivt ut :) Har du några känningar som skulle kunna vara grav-symtom?

Jasså tror du det ?! :D Känningar i brösten (ömma, känsliga och tunga), illamående, drar i ljumskarna, svullen mage som det spänner och typ ?dras? ibland. Förutom det extrem trötthet. Alla dessa symtom hade jag förra gången jag plussade :$

Funderar på att ta ett nytt test imorgon bitti. Kanske visar starkare då? :0
  • Ida3434
    saijda skrev 2018-10-06 13:46:34 följande:
    Jasså tror du det ?! :D Känningar i brösten (ömma, känsliga och tunga), illamående, drar i ljumskarna, svullen mage som det spänner och typ ?dras? ibland. Förutom det extrem trötthet. Alla dessa symtom hade jag förra gången jag plussade :$

Funderar på att ta ett nytt test imorgon bitti. Kanske visar starkare då? :0
    Då lär du garanterat vara gravid, när började det? Är själv på bim -6 men har inga som helst symtom än så länge :(
  • saijda
    Ida3434 skrev 2018-10-06 13:55:24 följande:

Då lär du garanterat vara gravid, när började det? Är själv på bim -6 men har inga som helst symtom än så länge :(

Brösten, tröttheten och illamåendet började för några dagar sen kanske (?). Jag försökte inte tänka på det så mycket, för ville inte hoppas för mycket :0 men får ta ett till test imorgon, eller?

Försök att inte fokusera så mycket på symtomen. Det jag reagerade mest på var att min temp inte började dippa några dagar innan BIM så som den brukar göra innan mensen kommer. Jag själv är på ÄL+13 enligt ferilityfriend appen.
Svar på tråden Vi som har barnlängtan <3