• Zwillinge86

Lågt hcg

Har gjort ÄD, FET med fin blastocyst den 31/1 och ganska övertygad om att ägget aldrig fäste. Helblanka test hela veckan. Tog ett blodprov den 8/1 och fick igår beskedet att hcg i torsdags låg på 15E/L, så ägget har ju fäst och börjat producera hcg, men det är ju på tok för lågt.

Ca 2veckor sedan befruktning så jag är ju högst troligt i V4 och då bör ju hcg ligga på några hundra minst. Referensvärdet i v4 sträcker sig iofs från 4E/Loch från 19E/L i V5, men hur troligt är det att en normal graviditet har så lågt hcg! Även om ägget fäste extremt sent och jag skulle vara låghormonare så tyder väl ändå provsvaret på att det inte är en pågående graviditet, att ägget redan släppt eller åtminstone inte utvecklas som det ska!?

Vill ju gärna hoppas på ett mirakel, men är efter många missfall realistisk. Finns det dock någon med erfarenheter av lågt hcg och att det ändå inte är kört så får ni gärna dela med er av lite hopp!

• Svar på tråden Lågt hcg
  • Jag är bara jag

Som lägst har jag haft 361 4+5, d.v.s 2 veckor efter insättning med blastisar. Får inte testa tidigare p.g.a äl-sprutan, men det är ju möjligt om det hade gått testa att hcg inte varit tillräckligt högt endast 2 veckor efter "äl". Embryona fäster alltid senast 7 dagar efter motsvarande äl/ÄP så det är en myt det där om att vissa embryon fäster sent. Har gjort 15 IVF.er varav 8 ED och frågat läkarna. HCG kan däremot helt naturligt variera massor. Haft betydligt högre de andra graviditeterna.

Du ska väl ta fler hcg antar jag?

Svar på tråden Lågt hcg