• Johanna1993

Gravid med Rosenrot

Tänkte bara dela med mig av min historia ifall de kan hjälpa mån annan ?

Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 4 år. Var hos gyn för 3 år sen ungefär å då diagnosernade hon mig med PCO. Fick inte så mycket information faktiskt, mer än att hon så att jag skulle gå ner i vikt och då skulle mensen komma igång (som aldrig har varit regelbunden). Jag gick ner några kilo som många gånger förr. Har alltid varit överviktig, går ner 10 kg på 4 veckor sen är jag tillbaka på ruta ett efter ett par veckor.

Det kunde dröja ett år mellan menstrationerna. Till slut tröttnade jag på det eviga tjatandet "gå ner i vikt så löser sig alla dina problem". Sen gjorde jag nått jag inte rekommenderar någon men nu gjorde jag det och det är mitt val. Jag beställde nått liknande pergotime på ett utländskt apotek, fick hem tabletterna och började direkt. Tog en tablett om dagen i 4 dagar sen efter 2 veckor fick jag mens. (Det här var i april förra året) efter dess har jag haft regelbunden mens. Men inget pluss på stickan..

I december 2017 började jag med Rosenrot, tog två tabletter om dagen från mens till ägglossning. Väntade sedan på mensen som aldrig kom, gick två veckor över tiden och kom då på att jag har läst att rosenrot har förskjutit mensen för många. Så väntade en vecka till, tog ett gravtest som blev positivt på en gång. Tog sedan ett digitalt som visade Gravid 3+.

Är nu i vecka 9 och ger mig tusan på att det är Rosenrots förtjänst ?

Gravid Rosenrot
  • Svar på tråden Gravid med Rosenrot
  • Annaalexandra95

Grattis! :) Jag beställde hem Rosenrot igår så om det inte tar sig den här månaden så tänkte jag köra igång med dom när jag får mens.

• joannaq

Men wow grattis va härligt!! Och jag som köpte rosenrot idag vilken tur :)

• Anonym (Rosenrot)
    Johanna1993 skrev 2018-02-06 19:19:43 följande:

Tänkte bara dela med mig av min historia ifall de kan hjälpa mån annan ?

Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 4 år. Var hos gyn för 3 år sen ungefär å då diagnosernade hon mig med PCO. Fick inte så mycket information faktiskt, mer än att hon så att jag skulle gå ner i vikt och då skulle mensen komma igång (som aldrig har varit regelbunden). Jag gick ner några kilo som många gånger förr. Har alltid varit överviktig, går ner 10 kg på 4 veckor sen är jag tillbaka på ruta ett efter ett par veckor.

Det kunde dröja ett år mellan menstrationerna. Till slut tröttnade jag på det eviga tjatandet "gå ner i vikt så löser sig alla dina problem". Sen gjorde jag nått jag inte rekommenderar någon men nu gjorde jag det och det är mitt val. Jag beställde nått liknande pergotime på ett utländskt apotek, fick hem tabletterna och började direkt. Tog en tablett om dagen i 4 dagar sen efter 2 veckor fick jag mens. (Det här var i april förra året) efter dess har jag haft regelbunden mens. Men inget pluss på stickan..

I december 2017 började jag med Rosenrot, tog två tabletter om dagen från mens till ägglossning. Väntade sedan på mensen som aldrig kom, gick två veckor över tiden och kom då på att jag har läst att rosenrot har förskjutit mensen för många. Så väntade en vecka till, tog ett gravtest som blev positivt på en gång. Tog sedan ett digitalt som visade Gravid 3+.

Är nu i vecka 9 och ger mig tusan på att det är Rosenrots förtjänst ?

Kom ihåg att Rosenrot aborterar foster
  • joannaq
    Anonym (Rosenrot) skrev 2018-02-06 21:00:13 följande:

Kom ihåg att Rosenrot aborterar foster

Vart finns den forskningen?
  • Anonym (Rosenrot)
    joannaq skrev 2018-02-06 21:28:16 följande:

Vart finns den forskningen?

Överallt, bara att läsa innantill och dessutom fick jag själv vara med om det.

Jag visste om att man inte får ta efter ÄL men jag visste inte att jag var gravid och det gjorde så fruktansvärt ont. Mycket mer smärsamt än missfall
  • joannaq
    Anonym (Rosenrot) skrev 2018-02-06 21:32:58 följande:

Överallt, bara att läsa innantill och dessutom fick jag själv vara med om det.

Jag visste om att man inte får ta efter ÄL men jag visste inte att jag var gravid och det gjorde så fruktansvärt ont. Mycket mer smärsamt än missfall

Jag har googlat hittade inget sådant och det står inte om det på biverkningar, så det va märkligt. Beklagar ditt mf, anmälde du det till läkemedelsvärket?
  • Milou3

Jag vet många som blivit gravida strax efter de börjat med rosenrot ( efter flera månaders försök utan) och som inte fått missfall.

Stort grattis! Jag tror definitivt du fick lite extra hjälp av Rosenroten:)

Svar på tråden Gravid med Rosenrot