• piggelin91

Vilken karaktär?

Om du fick välja en karaktär från en film, serie eller bok som du fick dejta vem skulle du välja?

Jag skulle välja Landon Carter från filmen A walk to remember :)

• Svar på tråden Vilken karaktär?
  • Crazzy

Då tänker jag ge ett svar från ett alternativ som du inte ens uppgav ;). Jag skulle välja Geralt från spelet (iofs, är ju faktiskt en bok från början) Witcher.

• piggelin91
    Crazzy skrev 2018-01-28 20:41:57 följande:

Då tänker jag ge ett svar från ett alternativ som du inte ens uppgav ;). Jag skulle välja Geralt från spelet (iofs, är ju faktiskt en bok från början) Witcher.

Glömde helt bort det alternativet :)
  • Anonym (Ggreger)

Kul tråd, jag hade valt "The Mountain" från game of Thrones fast i min fantasi är han homosexuell. Skådisen som spelar the Mountain hade dugt mer än väl han med om han var homo.

• Anonym (T)

Jonathan Pine i The Night Manager.

• Aniiee

Från en film: (Hmmm...... Baby Hemsworth (Liam, alltså...)? Oberoende vilken film. ) Kille: Fuskar lite och säger Thranduil. Tjej: Vet inte.

Från en serie: Kille: Seeley Booth i Bones. Tjej: Abby Sciuto i NCIS

Från en bok: eh..... ih...... Kille: Seregil I Korit Solun Meringil Bokthersa (bara smaka på det namnet.....) i Nightrunners. Tjej: Ännu svårare. Pass. (Bonus: Eira i Porten i skuggans slut, men den är inte utgiven ännu....)

Från tv-spel: Kille: Dött lopp mellan Ezio i Assassin's Creed 2 och Kaidan Alenko, Garrus Vakarian och Than Krios i Mass Effect. Ungefär 1000 honorable mentions på lager. Tjej: Bayonetta, hands down.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Bunny on speed
    Aniiee skrev 2018-01-28 23:18:01 följande:

Från en film: (Hmmm...... Baby Hemsworth (Liam, alltså...)? Oberoende vilken film. ) Kille: Fuskar lite och säger Thranduil. Tjej: Vet inte.

Från en serie: Kille: Seeley Booth i Bones. Tjej: Abby Sciuto i NCIS

Från en bok: eh..... ih...... Kille: Seregil I Korit Solun Meringil Bokthersa (bara smaka på det namnet.....) i Nightrunners. Tjej: Ännu svårare. Pass. (Bonus: Eira i Porten i skuggans slut, men den är inte utgiven ännu....)

Från tv-spel: Kille: Dött lopp mellan Ezio i Assassin's Creed 2 och Kaidan Alenko, Garrus Vakarian och Than Krios i Mass Effect. Ungefär 1000 honorable mentions på lager. Tjej: Bayonetta, hands down.

Mmm Seregil hade jag en sjuk crush på när jag upptäckte den bokserien
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Aniiee
    Bunny on speed skrev 2018-01-28 23:23:27 följande:
    Mmm Seregil hade jag en sjuk crush på när jag upptäckte den bokserien
    Han är ju bara störtskön...... Läst Glimpses?
  • Bunny on speed
    Aniiee skrev 2018-01-28 23:33:58 följande:

Han är ju bara störtskön...... Läst Glimpses?

Nej, var tvungen googla där.

De tre första har jag läst massa gånger. Men fyran gillade jag inte riktigt och sen blev det inte mer. Funderat på att ta upp dem igen.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Aniiee
    Bunny on speed skrev 2018-01-29 01:56:48 följande:
    Nej, var tvungen googla där.

De tre första har jag läst massa gånger. Men fyran gillade jag inte riktigt och sen blev det inte mer. Funderat på att ta upp dem igen.
    Gillar Glimpses. Gillar att det är en massa fan-art i. Även det "dåliga".

Fyran och feman är lite sega. Framför allt fyran, men den måste läsas för att feman ska funka. Du kan hoppa direkt till 6 om du vill. De refererar lite kort till fyra-fem, men inte så mycket. Sju är nästan den bästa boken efter första och andra. Tyvärr tog det sen slut.... =(

Läs också (andra författare) 1 och 2 i Brannion (The stone prince och The Painter Knight) och Last Herald-Mage-trilogin om du inte redan gjort det.

TS!

Ursäkta trådkapningen Skäms Men dessa böcker är mina favorit-fantasy, efter Tolkien.....
Svar på tråden Vilken karaktär?