• Gosat

Svagt positivt graviditetstest

Hej. Jag har nu under längre tid försökt bli gravid. Nu det senare har jag varit illamående, yr, mensvärk känsla, ont i ryggen, ömma bröst blandannat. Gjorde ett graviditetstest men jag blir inte klok på det. I förrgår visade det mycket mycket svagt streck, igår ingenting och idag lite lite tydligare. Vad betyder det ?

• Svar på tråden Svagt positivt graviditetstest
  • Anonym (M)

Ingenting antagligen om du testar innan mensen uteblivit. Nivåerna är så låga då så det kan variera.

Lägg upp bilder så kan vi hjälpa att analysera.

• Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2018-01-28 14:32:18 följande:

Ingenting antagligen om du testar innan mensen uteblivit. Nivåerna är så låga då så det kan variera.

Lägg upp bilder så kan vi hjälpa att analysera.

Hoppsan ja. Vi postade samtidigt. Ser inte ut som nåt konstigt alls. Du är gravid.
  • Gosat

Jag köpte cb test. Det visade ingenting. Har läst att dom ska vara bättre

• Gosat

Googlat och läst och då var det någon som fått ett spökstreck en gång. Men som jag förstod det så fastnar inte spökstreck på bild?

• enanna

Tycker inte cb är bättre! Men de där är tydligt positiva; grattis! ????

• EpicNurse

RFSU är definitivt bättre än CB!

Testet är positivt!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Gosat

Jag har gjort 20 test nu på 3-4 dagar :( bara två visar streck. Vågar inte hoppas

• Anonym (M)
    Gosat skrev 2018-01-28 15:29:09 följande:

Jag har gjort 20 test nu på 3-4 dagar :( bara två visar streck. Vågar inte hoppas

Lugna ner dig i testhysterin. Ett om dagen räcker gott och väl. Ta ett nytt imorgon eller om två dagar så ska du absolut se ett streck! Så tidigt i graviditeten så hinner inte hormonnivån stiga så snabbt att det skulle synas någon skillnad på testen.
  • enanna
    Gosat skrev 2018-01-29 09:34:09 följande:

Cb visar inte gravid

Helt naturligt, det är inte så att du når ett visst stadium och vips är alla graviditetstester som finns redo att visa positivt - då du har så svaga streck är hormonerna inte ännu tillräckliga för att ge utslag på cb digital. SLUTA testa ett par dagar nu åtminstone!
Svar på tråden Svagt positivt graviditetstest