• 1312001

Konstiga symptom..hjälp?

Hej!
    Det är så här att jag och gubben planerar att skaffa barn.

Jag har käkat P-piller I kanske snart 6-7 år ( Abonnelle ). Jag  slutade äta de den 10 Januari och 12 Januari kom min mens och tog slut 15 Januari.
    Men det är så att jag har ju självklart haft oskyddat nu.
    Men jag har fått sådana jävla konstiga symptom som jag inte har fått innan
    Jag kissar 24/7
    jag fjärtar 24/7
    jag har ont I magen ( mensvärk liknande )
    har ont I vänstra sidan av magen (nedre ) lite då och då.
    Har grooova humörsvägningar. Blir arg jävligt lätt. Kan gråta när jag kollar på någon jävla film och sen känner jag av illamående har gjort de I vecka nu och jag spydde I lördags ( 20 januari ) från ingenstans och har ont I slutet av ryggen och känner att jag har lite ömma boobies.
    Tror ni att det kan vara symptom på att pillerna håller på att försvinna ur kroppen? eller kan det vara något annat.
    min nästa mens ska komma om 12-13 dagar. enligt en app jag har. om den nu ens kommer eftersom de blir då 1 månad utan P-piller typ.

tack på förhand
    mvh
  • Svar på tråden Konstiga symptom..hjälp?
  • Anonym (Kat)

Ta ett graviditetstest!

• 1312001

Har gjort det det visade negativt men tror också att de är för tidigt att ta ett nu.

• Anonym (Hanna)
    1312001 skrev 2018-01-24 13:53:29 följande:
    Hej!
    Det är så här att jag och gubben planerar att skaffa barn.

Jag har käkat P-piller I kanske snart 6-7 år ( Abonnelle ). Jag  slutade äta de den 10 Januari och 12 Januari kom min mens och tog slut 15 Januari.
    Men det är så att jag har ju självklart haft oskyddat nu.
    Men jag har fått sådana jävla konstiga symptom som jag inte har fått innan
    Jag kissar 24/7
    jag fjärtar 24/7
    jag har ont I magen ( mensvärk liknande )
    har ont I vänstra sidan av magen (nedre ) lite då och då.
    Har grooova humörsvägningar. Blir arg jävligt lätt. Kan gråta när jag kollar på någon jävla film och sen känner jag av illamående har gjort de I vecka nu och jag spydde I lördags ( 20 januari ) från ingenstans och har ont I slutet av ryggen och känner att jag har lite ömma boobies.
    Tror ni att det kan vara symptom på att pillerna håller på att försvinna ur kroppen? eller kan det vara något annat.
    min nästa mens ska komma om 12-13 dagar. enligt en app jag har. om den nu ens kommer eftersom de blir då 1 månad utan P-piller typ.

tack på förhand
    mvh

Det är väldigt vanligt att det blir så när man slutar med p-piller. Kroppens egna östrogen och progesteron har ju varit helt avstängda i flera år och kroppen är inte van helt enkelt. 

Jag slutade med p-piller sista augusti och cykeln blev regelbunden direkt. Symtomen jag har efter ÄL och fram till mensen är dock inte att leka med. Rejält skengravid varje månad, precis som du beskriver. Hoppas att det blir bättre med tiden. 

Du KAN ju fortfarande vara gravid, men symtomen lär inte bero på det om du testat negativt. Om det hade symtomen hade berott på graviditet skulle det nog ge utslag på stickorna då de är så starka. Jag gissar på att det hormonerna som spökar.

Svar på tråden Konstiga symptom..hjälp?