Lämna hund ensam
Hej!
Jag har länge velat skaffa hund, men problemet är att hunden måste vara ensam hemma 8 timmar 5 dagar i veckan, med en rastning vid lunch under dagen, så jag lämnar alltså hunden klockan 8 och kommer hem för att rasta den cirka 12. Sedan är jag hemma vid 3-4. ( På fredagar är jag hemma tidigare. )
Men att lämna hunden ensam så mycket under en vecka känns inte bra, det är egentligen bäst att jag inte skaffar hund alls, jag känner att jag inte bara ska tänka på mig, hunden måste ha det bra. Men som sagt har jag velat ha hund länge. Det enda som gör att jag inte kan ha hund är att den i så fall kommer behöva vara ensam hemma mycket. Så jag undrar helt enkelt om det finns något jag kan göra, är hunddagis en bra grej?
Jag känner att även om jag skulle vänta några år till på att skaffa hund skulle den ändå behöva vara ensam hemma, så ge gärna förslag på vad jag kan göra. Hunden kommer bo med en katt om den klarar av det, gör det kankse någon skillnad, eller mår hunden bara bra om den har sällskap av mäniskor?
Tacksam för svar!