• Mo90

Less och frustrerad över bli gravid

Hej,

Vi plussade förra året och fick missfall. Använder mig av nc och gjort ett tag. SENAST någon vecka sen berömde appen mig hur regelbunden cykel jag har. ÄNDÅ ändrar den min ägglossning från månad till månad... börjar bli frustrerande.

Nu har jag tagit ägglossningstest 4a dagar i rad Och efter ja skrev in att det va negativt då flytta den min ägglossning till 6 dagar sen.... Blir så himla less och frustrerad då vi längtar efter barn såå MYCKET men nu lutar det åt att säga upp nc och lägga allt på hyllan.

Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig antagligen.

• Svar på tråden Less och frustrerad över bli gravid
  • inez898
    Anonym (Hejhopp) skrev 2018-01-21 13:36:53 följande:

Det är inget ovanligt att äl hoppar lite. Bara för att man har regelbunden cykel betyder det inte att äl är regelbunden för det.

Jo, fast ÄL kan ju inte hoppa hur mkt som helst om cykeln är regelbunden. Min ÄL kommer t ex alltid 14 dagar innan mensen, så för varje dag som ÄL flyttar sig så blir cykeln längre eller kortare. :)
  • Jeex
    inez898 skrev 2018-01-22 06:54:57 följande:

Jo, fast ÄL kan ju inte hoppa hur mkt som helst om cykeln är regelbunden. Min ÄL kommer t ex alltid 14 dagar innan mensen, så för varje dag som ÄL flyttar sig så blir cykeln längre eller kortare. :)

Kan rekommendera att lyssna på hälsosant på Spotify med Jenny Koos. Men om den hoppar så mycket hade jag nog kontaktat läkare så man inte har fått någon rubbning i äl.
  • Mo90
    inez898 skrev 2018-01-22 06:52:39 följande:

Förut använde jag från Apoteket hjärtat tror jag att det var, nu använder jag testlagret :)

Okej kanske ska testa dom!!! Hur går det för dig? När har du mens och ägglossning? Håller tunmarna för du plussar snart
  • inez898
    Jeex skrev 2018-01-22 08:03:39 följande:

Kan rekommendera att lyssna på hälsosant på Spotify med Jenny Koos. Men om den hoppar så mycket hade jag nog kontaktat läkare så man inte har fått någon rubbning i äl.

Det är uppkollat hos läkare :)
  • inez898
    Mo90 skrev 2018-01-22 09:31:34 följande:

Okej kanske ska testa dom!!! Hur går det för dig? När har du mens och ägglossning? Håller tunmarna för du plussar snart

Har BIM denna vecka, lite oklart exakt när beroende på om jag ska lita på ÄL-test eller på nc ;) men har haft förhöjd temp i snart 2v iaf så borde vara dags för mens snart. Vi har försökt i ett år nu i februari så hoppet är inte så stort dock. Hur går det för dig? :)
  • Mo90

Hahah det är den... jag ska ha till helgen enligt nc men om jag räknat rätt nästa vecka. Rätt säker på att vi missa ägglossningen då vi va sjuka...

Håller tummarna för dig o hoppas på ett plus! Kör du tester varje månad? :)

• Mo90
    inez898 skrev 2018-01-22 17:22:59 följande:

Har BIM denna vecka, lite oklart exakt när beroende på om jag ska lita på ÄL-test eller på nc ;) men har haft förhöjd temp i snart 2v iaf så borde vara dags för mens snart. Vi har försökt i ett år nu i februari så hoppet är inte så stort dock. Hur går det för dig? :)

Råkade glömma citera dig i förra inlägget..

Nää men känner mig stressad över detta så vi funderar på att vänta ett tag och skjuta lite på det... blir som sagt less, frustrerad och tar en del på psyket
  • inez898
    Mo90 skrev 2018-01-22 21:56:16 följande:

Hahah det är den... jag ska ha till helgen enligt nc men om jag räknat rätt nästa vecka. Rätt säker på att vi missa ägglossningen då vi va sjuka...

Håller tummarna för dig o hoppas på ett plus! Kör du tester varje månad? :)

Trist att missa ÄL! Tror ev att vi också gjorde det denna månad pga sjukdom. Eller det blev ingen jättebra träff iaf.
    Mo90 skrev 2018-01-23 23:30:40 följande:

Råkade glömma citera dig i förra inlägget..

Nää men känner mig stressad över detta så vi funderar på att vänta ett tag och skjuta lite på det... blir som sagt less, frustrerad och tar en del på psyket

Ja jag förstår dig verkligen. Har också haft månader då jag känt "nej nu orkar jag inte längre" och velat sluta försöka. Men min kille har peppat mig till att fortsätta och nu har vi försökt så länge att vi har rätt till hjälp, vilket känns skönt ändå. Men det är ju inte fel att pausa heller om man vill/behöver :)
  • Mo90
    inez898 skrev 2018-01-24 08:37:27 följande:

Trist att missa ÄL! Tror ev att vi också gjorde det denna månad pga sjukdom. Eller det blev ingen jättebra träff iaf.Ja jag förstår dig verkligen. Har också haft månader då jag känt "nej nu orkar jag inte längre" och velat sluta försöka. Men min kille har peppat mig till att fortsätta och nu har vi försökt så länge att vi har rätt till hjälp, vilket känns skönt ändå. Men det är ju inte fel att pausa heller om man vill/behöver :)

Min kompis bokade in ett möte som dom sen fick ställa in då hon blev gravid innan mötet var. Var som en spärr som lossnade.

Självklart vill jag ha barn men vet inte om jag är konstig men känns som sex blir för planerat och mindre roligt och spontant. Sen missunnar jag ingen och bli gravid men blir påmind om att jag inte blir när jag ser alla som blir. Känns som man ser det hela tiden
  • inez898
    Mo90 skrev 2018-01-24 09:04:16 följande:

Min kompis bokade in ett möte som dom sen fick ställa in då hon blev gravid innan mötet var. Var som en spärr som lossnade.

Självklart vill jag ha barn men vet inte om jag är konstig men känns som sex blir för planerat och mindre roligt och spontant. Sen missunnar jag ingen och bli gravid men blir påmind om att jag inte blir när jag ser alla som blir. Känns som man ser det hela tiden

Det känns väl helt rimligt att det inte är kul med planerat sex, men för mig är det värt det även om det är jobbigt, hittills iaf. Jag missunnar inte heller nån men jag blir absolut ledsen när folk blir gravida väldigt snabbt, det är klart att det kan kännas orättvist. Men det är ju inget som man säger till den personen :)
  • Mo90

Absolut! Ah kanske får testa en månad till annars bara lägga det på hyllan :)

Svar på tråden Less och frustrerad över bli gravid