• Thereisthat

Hur löser vi integrationen?

Hej. Jag är väl medveten om att jag genom att ta ställning i denna känsliga fråga sticker ner handen i getingboet. Men jag har länge funderat på det här med integration och dess följder och kommit fram till följande:

Invandring och integration är en belastning för samhället om den sker oförsiktigt. Men sköts integrationen rätt kan faktiskt invandring bli en tillgång för samhället. Vi lever i en värld som blir mer och mer global och våra nuvarande problem kräver i allt högre utsträckning internationellt samarbete, och därför går vi också mot en värld med öppnare gränser och mer folkförflyttning.

Men i.o.m. att invadringen varit en vanskött företeelse i det svenska samhället har vi inte lyckats göra invadringen till en tillgång för Sverige. Tvärtom har den överhettat vår välfärd, skapat mer arbetslöshet och skapat parallella samhällen vilket ökat klyftorna.

Frågan är då: går invandringen att rädda? Mitt svar är ja, men då krävs en reformation av hela vår integration.

Hur ska denna reformation se ut, tycker ni? Någon som har ett seriöst förslag?

(Håll god ton och skippa personangrepp och invektiv. Det är just sånt som gjort att vi inte tidigare löst problemen)

• Svar på tråden Hur löser vi integrationen?
  • FallenAngelNr1000

Förslag;
    Använd våra nya vänner till att bygga nya hem då det är stor bostadsbrist. De ska tjäna rimligt men inte överdrivet. Säg högst 18K ut i månaden. Gör om hela skolan.

Satsa på ny infrastruktur!
    Bygg 5 stora längs mitten av landet. Med olika inriktningar såsom;
    Djur / natur, samhäll, vetenskap / sjukvård och försvar längs gränserna m.fl underrubriker i varje kategori.

Respektera naturen och reformera djurens syn och rätt i samhället. Låt dom vara mer socialt accepterade! Sprid mer Kunskap ut till samhället !
    Öppnare inställning ! Att ha ett djur är "Ödet". Dra inte in dom i samhället som krav på människan om ekonomisk situation. Kanske starta insamling för att stötta dessa istället till att kunna ta perfekt hand om djuret! Se över veterinärs-förbundet bland husdjur. Orimliga kostnader och bemötande och maktmissbruk.

Se över lagarna!
    I dags läget är dom helt orealistiska och straffen är helt opropotioniella idag !
    Kallare fängelser. Låt dom själva få skapa sin el via handkraft och involveras inom tillgångar bland sådant vi ser som skräp. Samlare / sorterare och återanvänd. Finn nya lösningar! 

Lagar ska vara stöttepelare för samhället. Inte ett Hot om problem till största del då dem aldrig kommer bli följda och man får ett land som vi har idag och med ett rätt-system som har låset upp o ner i sina bristfälliga kunskap och förvägran att lyssnad av och antagligen utav rädsla och bort förklaringar ! 

Då civilstatusen förändrats allt mer så acceptera det nyare förhållandet mellan man - kvinna genom att kanske ändra synen på hur länge ett äktenskap ska gälla. kanske man gifter sig för 1 barn för 15 år och därefter ett till med samma eller annan. Men försöka hitta en rytm i samhället än okontrollerat födande i olika åldrar. 

Ev alternativt samhällskollektivt boenden för barn och äldre. Med olika besökstider beroende på åldrar.

Mer makt åt unga! Världen är inte som den en gång var. Dags för uppdatering !

Större möjligheter för äldre att dela med sig av sina kunskaper ! 
    Bygg om hela vårdmiljön till mjuka ljusa färgskiftande former och mer auto-mobila vagnar/stolar även med tillgång för äldre att spela spel på stora skärmar ! Spela mer musik ! Ta hjälp utav vetenskapen och börja byggandet med hjälp av alla som inte är svenska medborgare! 

Röstning sker och kontrolleras utav skolorna.
    Mer Sakfrågor ska ställas regelbundet digitalt!
    Mer snabbare information och röstningar för Hela Folket via Appar !

Större dagar och evenemang mellan företag och unga ! I dags läget ligger det på företagens axlar att bemöta dagens unga ! Det är fel !
    Det ligger i samhällets intresse att de unga får de jobb de kan och vill ! 

Mer sam-hälls kollektivt ! Börja med faddrar för invandrare. Mer historier ska fram. Lär känna skapa band ge dom en chans !
    O hoppas på att istället för att kriga, att dem lyssnar till samvetet! Med starkare band, desto större kan vi påverka varandra i positiv riktning ! 

Börja värdesätta landets tillgångar ! 

// Mowglii

• väskkerstin
    Thereisthat skrev 2018-01-13 11:22:50 följande:

Hej. Jag är väl medveten om att jag genom att ta ställning i denna känsliga fråga sticker ner handen i getingboet. Men jag har länge funderat på det här med integration och dess följder och kommit fram till följande:

Invandring och integration är en belastning för samhället om den sker oförsiktigt. Men sköts integrationen rätt kan faktiskt invandring bli en tillgång för samhället. Vi lever i en värld som blir mer och mer global och våra nuvarande problem kräver i allt högre utsträckning internationellt samarbete, och därför går vi också mot en värld med öppnare gränser och mer folkförflyttning.

Men i.o.m. att invadringen varit en vanskött företeelse i det svenska samhället har vi inte lyckats göra invadringen till en tillgång för Sverige. Tvärtom har den överhettat vår välfärd, skapat mer arbetslöshet och skapat parallella samhällen vilket ökat klyftorna.

Frågan är då: går invandringen att rädda? Mitt svar är ja, men då krävs en reformation av hela vår integration.

(Håll god ton och skippa personangrepp och invektiv. Det är just sånt som gjort att vi inte tidigare löst problemen)

De flesta Äkta Svenskar är överhuvudtaget inte intresserade av att integreras med utomeuropeiska invandrare i synnerhet inte med muslimer för egen del gör jag allt som bara går för att ha så lite som möjligt att göra med dessa.
    butikschefen
  • tvillingmammaVastmanland
    Thereisthat skrev 2018-01-13 11:22:50 följande:

Bättre skola för alla.

Utbildningsplikt och sysselsättningsplikt vid försörjningsstöd och andra stöd.

Restriktivare asylpolitik.
  • amadeu31

Den löser vi inte. Invandrarna vill inte integreras med oss och svenskarna vill inte integreras med dem (naturligtvis, eftersom våra kulturer och människosyn krockar rejält)

• Tow2Mater
    tvillingmammaVastmanland skrev 2018-01-13 15:48:37 följande:
    Bättre skola för alla.

Utbildningsplikt och sysselsättningsplikt vid försörjningsstöd och andra stöd.

Restriktivare asylpolitik.
    Japp; skrota skolplikten till förmån för läroplikt!
  • fornminne
    amadeu31 skrev 2018-01-17 18:25:33 följande:
    Den löser vi inte. Invandrarna vill inte integreras med oss och svenskarna vill inte integreras med dem (naturligtvis, eftersom våra kulturer och människosyn krockar rejält)
    Du har både rätt och fel. De flesta svenskar har inget emot invandrare och många invandrare integreras. Problemet är de som har värderingar som inte är kompatibla med våra och som inte vill ändra sig eller anpassa sig.

De kommer inte att integreras vad man än gör, utan fortsätta leva i sina enklaver. Och svenskar och invandrare med västerländska värderingar (i brist på annat ord) kommer inte att vilja ha med dem att göra.
Svar på tråden Hur löser vi integrationen?