Inget tålamod - blir så arg
Hej,
Jag har 2 små barn, en på 20månader och en på 7 månader.
Just nu sover 7 månaders ganska bra förutom att han är vaken 1-2 timmar mitt i natten och det driver mig till vansinne. Jag är trött och vill sova, vilket gör att mitt tålamod är i botten :(
När han är vaken mitt i natten så är han ofta lugn och tittar på mig med vakna ögon men verkar ?försöka somna? men när det inte gått att få honom att somna om på 45 min så blir jag så irriterad på honom. Jag håller hårt i honom och ber honom sova.
På dagarna resulterar detta i att jag har dåligt tålamod pga att sömnen blivit så störd. Min äldsta är väldigt bestämd och trotsig just nu så jag blir ofta arg på henne för saker hon gör, saker hon inte får men i vanliga fall hade jag kunnat hålla mig lugn och säga ifrån 10 gånger utan att bli arg.
Min man är inte mycket till hjälp på nätterna för han vaknar inte och sen jobbar han hela dagarna.
Hur ska jag göra för att få bättre tålamod, jag vet att det blir bättre när jag får sova men tills dess då? Snälla ge mig tips! Jag älskar mina barn över allt annat och vill verkligen inte bli arg och skrika på dem!