Bebis föll från skötbordet - jag går sönder av ångest!!
Måste få skriva av mig lite.. Oron äter upp mig levande..
Jag gjorde något HELT oförlåtligt, nämligen lämnade min fyra månaders bebis på skötbordet för att hjälpa storasyskonet från toaletten. Får panik när jag inser mitt helt sinnessjuka misstag och ska springa ut från badrummet. Hör en duns och hinner tänka att det kan vara min älskade lilla bebis, i samma sekund hörs gallskrik. Kommer äntligen fram till henne... helt blodig. Näsblod var min första tanke, tills jag ser ett stort jack från ögonbrynet och upp!!! Får panikångest, får inte upp kodlåset. Ringer 112 och får ambulans skickad. Jag och barnen skriker och gråter hysteriskt.
Kommer äntligen fram till akutmottagningen, ångesten är påtaglig och allt jag kan tänka på är att jag är en värdelös mamma som skadat mitt barn så.. Det tar TVÅ timmar innan min lilla bebis får lokalbedövning. 30 min senare sys hon. Vi får vänta och vänta, tillslut skickas vi från intensivvårdsavdelningen till barnavdelningen. Efter ett par timmar kommer en ny läkare in som bekräftar att jag är totalt misslyckad och att han kommer orosanmäla oss.
Flickan mår bra under omständigheterna. Sover, äter och skrattar som vanligt. Med ett förhållandevis stort plåster på sin lilla panna..
Jag kan inte äta, sova eller ens tänka på något annat än denna hemska olycka.. Ångesten trycker i bröstet och jag vet inte hur jag någonsin kommer kunna förlåta mig själv!!
Paniken över hur socialtjänsten reagerar över att jag praktiskt taget misshandlat mitt barn. Vad händer nu? Kommer jag någonsin se mina barn igen?!
Går sönder av alla tankar... När kontaktar socialtjänsten oss? Vad händer sedan?