• Elvispen123

Valpen kissar bara inne

Hej våran valp är 3 månader. Rastar honom var 20nde minut utan resultat. Men så fort han kommer in så kissar han. Någon som har tips på hur man skall göra.

Lars Johan Lindström
  • Svar på tråden Valpen kissar bara inne
  • Dexter dot com

Osäkra valpar kissar oftast bara där dom känner sig trygga dvs inne. Låt valpen boa in sig och ha bara lite tålamod så kommer det lösa sig. Fya aldrig valpen när olyckor händer inne och belöna när den väl gör sina behov ute.

• DeathByPickles

Kan bara hålla med Dexter. ha tålamod, se till att besöka SAMMA trygga kisställe utomhus varje gång... och tänk på att det är vinter och kallt ute. Finns det någon mer skyddad plats där inte många andra hundar går kan det nog vara en god idé. 

Är det en ras som Inte är särskilt påverkad av kylan däremot, kan det vara värt att göra rastningarna lite längre. Bara stå och vänta, inget bus och ingen promenad. Och massor med beröm givetvis! 

Lycka till! Tre månader är ingenting! 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • viseversa

Min valp var likadan. Kunde hålla sig i timmar ute men så fort vi kom in satte hon sig på golvet och kissade och bajsade. Vi kämpade på. Godis och massa beröm när hon gjorde behovet ute. Gjorde hon det inne städade man upp det bara. Inte skälla på valpen. Berömma bra beteende ignorera dåligt. Det gav sig efter ett tag men satan vad jobbigt det är med valp. söta ja men aldrig med valp för min del. Haha. Nu är hon snart 2 år. 100% rumsren och en jätteduktig liten tjej.

• Charlotte N
    viseversa skrev 2018-01-07 20:14:02 följande:

Min valp var likadan. Kunde hålla sig i timmar ute men så fort vi kom in satte hon sig på golvet och kissade och bajsade. Vi kämpade på. Godis och massa beröm när hon gjorde behovet ute. Gjorde hon det inne städade man upp det bara. Inte skälla på valpen. Berömma bra beteende ignorera dåligt. Det gav sig efter ett tag men satan vad jobbigt det är med valp. söta ja men aldrig med valp för min del. Haha. Nu är hon snart 2 år. 100% rumsren och en jätteduktig liten tjej.

Hur gammal var hon när hon blev 100% rumsren?
  • Guldbarb

En sak jag läste om när min var valp (men aldrig behövde testa) är att du blöter tex tidningspapper eller en handduk i valpens kiss. Ta sedan med det ut där du duttar det på marken och uppmuntrar valpen att nosa/kissa där. På så sätt känner valpen sin egen doft och "inkräktar" inte på en annan hunds revir.

• viseversa
    Charlotte N skrev 2018-01-07 20:51:22 följande:
    Hur gammal var hon när hon blev 100% rumsren?
    Ca 5-6 mån. Hon tog TID. Men då kissade hon inte inne ofta i slutet. Någon olycka i veckan kanske.
  • Charlotte N
    viseversa skrev 2018-01-07 21:57:44 följande:
    Ca 5-6 mån. Hon tog TID. Men då kissade hon inte inne ofta i slutet. Någon olycka i veckan kanske.
    Ok, tack. Ungefär där vi är nu, med vår 6-månaders.
  • viseversa
    Charlotte N skrev 2018-01-07 22:04:42 följande:
    Ok, tack. Ungefär där vi är nu, med vår 6-månaders.
    Er hund kommer lära sig. Vissa tar mer tid på sig än andra.
  • Charlotte N
    viseversa skrev 2018-01-08 10:15:40 följande:
    Er hund kommer lära sig. Vissa tar mer tid på sig än andra.
    Tack!
Svar på tråden Valpen kissar bara inne