• Hormonkarusellen

Sprutor för ägglossning (gonal f) - dela erfarenheter

Hej! Ska få prova sprutor då Letrozol inte haft effekt på mig. Troligen för att jag redan innan har för lågt östrogen, och att då stimulera med att sänka detta ytterligare har inte gett ägglossning. Ska nu prova gonal f efter att jag gått på primolut så jag fått en blödning.

Ni som ska testa samma eller redan testat , vill ni följas åt eller dela erfarenheter? Så nervös för sprutor, men sambon lovar att ta dem på mig även om jag gråter och får panik - skönt att han är stark

Hoppas så att detta ska funka men min läkare varnar för att det kan ta lång tid att ställa in rätt dos och få ägglossning och att inte få för många ägg.. vill så innerligt bli gravid men vet inte hur länge jag orkar hålla på och försöka, jag är så trött på produktionssexet VARJE vecka, som inte ens varit till någon nytta på hela förra året. Vågar inte hoppas på att detta år fungerar bättre, men någon endaste ägglossning kanske man kan hoppas på? Så att i alla fall något ligg blir en chans till graviditet. Säker på att ni känner igen känslan..

Har någon blivit gravid med sprutor? Hur lång tid tog det? Kram på er alla som kämpar!

• Svar på tråden Sprutor för ägglossning (gonal f) - dela erfarenheter
  • Hormonkarusellen
    Coccolina skrev 2018-02-09 00:14:16 följande:

Jag har sambons syskonbarn som precis innan jul berättade att de väntar sitt andra barn.... Det gjorde ont.... Glad för dem... men mitt hjärta brast samtidigt...

Hur går det för dig? Har kört 100ie nu, men inget resultat. På torsdag ska vi på slutsamtal och få remiss vidare, tydligen kan de stimulera mer på fertilitetskliniken, eftersom de kan ta ut ägg till ivf om det blir för många blåsor. Hoppas ju på en enda jag..
  • Coccolina
    Hormonkarusellen skrev 2018-02-16 20:26:21 följande:
    Hur går det för dig? Har kört 100ie nu, men inget resultat. På torsdag ska vi på slutsamtal och få remiss vidare, tydligen kan de stimulera mer på fertilitetskliniken, eftersom de kan ta ut ägg till ivf om det blir för många blåsor. Hoppas ju på en enda jag..

Dessvärre har det inte gått så bra... tror jag... Fick ju order om att "ligga i" den veckan.... Var ju hos gyn och gjorde ultraljud på onsdagen och tog sprutan då. någon timme efteråt hade jag hög feber..... Hade känt mig lite förkyld men trodde inte det skulle bli något. Men nu har jag legat sedan dess med influensan........ Vi fick till det två gånger (onsdagskvällen och fredagen) men sen kraschade även sambon..., Jävla influensa!!!!!!!!!!!!!!!! Inte blivit något mer då vi legat båda med 39 graders feber och hostat blod... 

Vi har mer eller mindre gett upp om denna månaden. Blev det något så har vi skämtsamt sagt att barnet får heta Flunsan (Skrattar för att inte gråta.....) 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Hormonkarusellen
    Coccolina skrev 2018-02-17 01:29:59 följande:

Dessvärre har det inte gått så bra... tror jag... Fick ju order om att "ligga i" den veckan.... Var ju hos gyn och gjorde ultraljud på onsdagen och tog sprutan då. någon timme efteråt hade jag hög feber..... Hade känt mig lite förkyld men trodde inte det skulle bli något. Men nu har jag legat sedan dess med influensan........ Vi fick till det två gånger (onsdagskvällen och fredagen) men sen kraschade även sambon..., Jävla influensa!!!!!!!!!!!!!!!! Inte blivit något mer då vi legat båda med 39 graders feber och hostat blod... 

Vi har mer eller mindre gett upp om denna månaden. Blev det något så har vi skämtsamt sagt att barnet får heta Flunsan (Skrattar för att inte gråta.....) 

Men åh nej vad trist! En liten flunsan får vi hoppas på, men försök ställa in dig på att det är nästa månad som gäller redan nu, så blir du inte lika besviken om flunsan ställde till det för er. Här blev inget heller, så jäkla hopplöst det känns! Hade den högre dosen funkat hade jag fått äl nu, men icke - inte ens några flytningar eller något som kan tyda på att kroppen jobbar på saken... men mars hoppas vi på nu!! kämpa på, det kommer att vara värt det tillslut!
  • Coccolina
    Hormonkarusellen skrev 2018-02-17 14:43:48 följande:
    Men åh nej vad trist! En liten flunsan får vi hoppas på, men försök ställa in dig på att det är nästa månad som gäller redan nu, så blir du inte lika besviken om flunsan ställde till det för er. Här blev inget heller, så jäkla hopplöst det känns! Hade den högre dosen funkat hade jag fått äl nu, men icke - inte ens några flytningar eller något som kan tyda på att kroppen jobbar på saken... men mars hoppas vi på nu!! kämpa på, det kommer att vara värt det tillslut!

Inte så liten... Jag är fortfarande hemma sjuk med den... Helt utslagen...

Nästa månad kommer vi inte försöka för vi har för mycket inbokat med jobbresor och egna resor för att det skulle funka. Så blir till att vänta till April om inte det blev något mirakel denna månaden...

• Hormonkarusellen
    Coccolina skrev 2018-02-17 14:53:46 följande:

Inte så liten... Jag är fortfarande hemma sjuk med den... Helt utslagen...

Nästa månad kommer vi inte försöka för vi har för mycket inbokat med jobbresor och egna resor för att det skulle funka. Så blir till att vänta till April om inte det blev något mirakel denna månaden...

Usch vad trist! Vi håller tummarna för mirakel!
  • Coccolina
    Hormonkarusellen skrev 2018-02-17 21:54:09 följande:

Usch vad trist! Vi håller tummarna för mirakel!

Inget mirakel..... mensen nästan 2 veckor tidigt istället...... suck....
  • Hormonkarusellen
    Coccolina skrev 2018-02-18 02:19:24 följande:

Inget mirakel..... mensen nästan 2 veckor tidigt istället...... suck....

Men då kanske ni hinner i mars?
  • Coccolina
    Hormonkarusellen skrev 2018-02-18 08:09:11 följande:
    Men då kanske ni hinner i mars?

Nej dessvärre är mars helt full tecknad.... Jag skall iväg med jobbet stup i kvarten samt att vi skall på resa med några kompisar och där vi kommer dela rum... Så nej Mars är en död månad dessvärre...

Har fler än jag fått mail från någon som erbjuder sin sperma? Detta är enda tråden där jag gått ut med mitt nick så måste varit här personen hittade mig... 

Blir så arg över det övertrampet som det mailet innebär. Idiot!

• My102
    Coccolina skrev 2018-02-18 12:35:30 följande:

Nej dessvärre är mars helt full tecknad.... Jag skall iväg med jobbet stup i kvarten samt att vi skall på resa med några kompisar och där vi kommer dela rum... Så nej Mars är en död månad dessvärre...

Har fler än jag fått mail från någon som erbjuder sin sperma? Detta är enda tråden där jag gått ut med mitt nick så måste varit här personen hittade mig... 

Blir så arg över det övertrampet som det mailet innebär. Idiot!

Ja!! Jag har fått mail från nån som erbjuder sin sperma..Huvva! Tror visst det är en liten knäppis
  • Coccolina
    My102 skrev 2018-02-18 13:15:48 följande:
    Ja!! Jag har fått mail från nån som erbjuder sin sperma..Huvva! Tror visst det är en liten knäppis
    Inte så lite heller..... Att man ens får för sig att göra något sånt är helt galet! 
  • Hormonkarusellen
    Coccolina skrev 2018-02-18 15:50:04 följande:

Inte så lite heller..... Att man ens får för sig att göra något sånt är helt galet! 

Japp jag fick också det. Svarade att han har ju uppenbarligen inte läst så mycket som varför jag är barnlös, vore han den engagerade människa han låtsas vara skulle han ju vetat att det är inte spermier vi saknar... usch för ett sånt pucko!

Kom från läkaren nu, sexförbud denna gång.... äntligen svarar min kropp i alla fall, men nu fanns två blåsor på 15mm och 4 på 11, så vi får inte ligga och inga fler sprutor... så kluven, glad att kroppen svarar, och så ledsen att jag missar den enda ägglossningen jag fått sedan den här karusellen började! Det känns för orättvist!
  • My102

En fråga, hur gör ni som tar gonalf och otrivelle utan IVF med alkoholen mellan ÄL och mens? Och i övrigt också? Jag har alltid tänkt att hag lever någorlunda som vanligt innan det visar ett plus på stickan men jag kanske borde tänka om det nu när jag tar hormoner. Hur gör ni?

• Hormonkarusellen
    My102 skrev 2018-02-23 18:53:03 följande:

En fråga, hur gör ni som tar gonalf och otrivelle utan IVF med alkoholen mellan ÄL och mens? Och i övrigt också? Jag har alltid tänkt att hag lever någorlunda som vanligt innan det visar ett plus på stickan men jag kanske borde tänka om det nu när jag tar hormoner. Hur gör ni?

Jag gjorde som du. Det var tillräckligt krångligt att behöva vara hemma kl 9 varje kväll i tre veckor, ville inte addera alla frågor som kommer om jag dessutom inte dricker. Tycker man har nog med dumma frågor ändå

Tränat, druckit och levt som vanligt, men såklart hela tiden medveten om att man försöker få kroppen att funka, lite snällare kanske...
Svar på tråden Sprutor för ägglossning (gonal f) - dela erfarenheter