• tuntemattomana

    Får man ha barn på dagis efter att man jobbat jour-sovande natt`?

    Jag har sökt ett jobb som personlig assistent där man arbetar dygn. 08.00-08.00.
    Då ingår sovande natt med jour.
    Min man arbetar ca 8-17 och måste ju lämna barnen på dagis när jag slutar.. ?
    Men om jag haft en natt med mycket på jobbet, får då barnen vara kvar på dagis några timmar så att jag kan sova när jag kommer hem?
    Någon som vet hur det funkar?

  • Svar på tråden Får man ha barn på dagis efter att man jobbat jour-sovande natt`?
  • Isola747

    Ja, de får vara på förskolan medan du sover om du jobbat natt.

  • tuntemattomana

    å tack.
    är det alltså 8 h efter att jag jobbat som de får vara kvar på dagis? så
    jag hämtar dem alltså kl 16? när jag slutar 08.
    Hämtar dem ju iof gärna tidigare för jag tror inte att jag behöver sova så länge, beroende på natten förstås.

  • modsey

    Ja självklart. Du kan ju aldrig veta hur mycket du får sova

  • tuntemattomana

    funderade också eftersom att det är sovande jour. Men som sagt så vet man ju inte om man får sova 3 h eller 8.
    Sen är det ju inte så att jag tänker ha barnen på dagis bara för att jag kan.
    Men skönt att veta att det går om man haft en tuff natt på jobbet.

  • AnkiC
    tuntemattomana skrev 2018-01-05 14:33:37 följande:

    å tack.

    är det alltså 8 h efter att jag jobbat som de får vara kvar på dagis? så

    jag hämtar dem alltså kl 16? när jag slutar 08.

    Hämtar dem ju iof gärna tidigare för jag tror inte att jag behöver sova så länge, beroende på natten förstås.


    Ja jag vet att jag hört nåt om att man har rätt till 8 timmars sömn så egentligen så kan du lägga till hemresa och resa till förskolan också. Min man slutar nattskiftet kl. 6:45 och hämtar barnet kl. 16:00.
  • Fru Ve
    tuntemattomana skrev 2018-01-05 19:02:09 följande:

    funderade också eftersom att det är sovande jour. Men som sagt så vet man ju inte om man får sova 3 h eller 8.
    Sen är det ju inte så att jag tänker ha barnen på dagis bara för att jag kan.
    Men skönt att veta att det går om man haft en tuff natt på jobbet.


    Ja du kan väl hämta barnen tidigt om du haft en bra natt och fått sova. Men det är ju nödvändigt att du får sova ordentligt på dagen om du blivit störd hela natten.
  • IsDimma

    Värt att ta strid för om det inte är självklart på er förskola är att du ska åka från jobbet, äta frukost och sen sova åtta timmar och sen ta dig till förskolan. Inte gå av passet klockan åtta och hämta på förskolan åtta timmar senare. Det finns förskolor som hävdar det och det är fel! Du har rätt att sova åtta timmar

  • IsDimma

    Så efter en natt med mycket vakenhet för dig så är det kanske så att din man ska hämta barnen tex.

  • Anonym (Ella)

    Jag jobbar sovande jour på 6 h-6,5 h.jag får ha mitt barn 3 h extra på förskolan bara tyvärr. 
    skulle behöva mer vissa dagar.Tar 20 min innan jag är hemma och sen 40 min- 1 h innan jag kan somna o hinner sova 1-1,5 h innan jag måste kliva upp,kasta i mig lunch och hämta barnet.


     


    Kan man kräva mer alltså? Är dessutom gravid nu o behöver mer sömn Än vanligt.

Svar på tråden Får man ha barn på dagis efter att man jobbat jour-sovande natt`?