• Nuria

Tråden för oss som haft flera missfall på taken och vill försöka igen

Hej! Jag tänkte att det kunde vara skönt att ha en tråd för oss som haft några missfall i rad, stötta varandra, följas åt genom varandras resor och som vill försöka igen.

Själv så är jag 22 år och har en son, blev gravid i augusti som blev ett missfall i vecka 7 i september. Sen blev jag gravid direkt utan mens mellan och det blev ett MA i vecka 10 (graviditeten hade avstannat vecka 5-6.) Nu är det tre veckor sen jag fick det andra missfallet och denna gång har vi bestämt att jag ska ha en mens innan vi försöker igen. Jag sluta blöda två veckor efter missfallet och gravtesten är negativa så ägglossning borde komma igång snart (så jag snart får mens sen kan vi äntligen försöka igen! :D)

• Svar på tråden Tråden för oss som haft flera missfall på taken och vill försöka igen
  • Nuria

Åh nej så fel det blev haha! Det ska stå missfall på raken (inte taken!!) Haha!

• Anonym (Jag med)

Hej,

Jag är i en liknande situation.

Jag har två barn sedan tidigare (5 år och 2,5) och hade två missfall innan barn nummer två. Nu när vi försöker med barn nummer 3 jag fått tre missfall under 2017, 2 tidiga (v 5-6) och ett MA som avbröts v 14.

Väntar BIM i dagarna men då vi var på olika platser ju jul så missade vi nog äl.

Efter MA har jag fått Lutinus, Trombyl och Levaxin utskrivet så jag hoppas att det ska gå vägen under 2018. Jag är 37 år.

Stort lycka till, jag hoppas du snart blir gravid och får behålla. Usch, det här är jobbigt alltså...

• Nuria
    Anonym (Jag med) skrev 2018-01-05 22:00:46 följande:

Hej,

Jag är i en liknande situation.

Jag har två barn sedan tidigare (5 år och 2,5) och hade två missfall innan barn nummer två. Nu när vi försöker med barn nummer 3 jag fått tre missfall under 2017, 2 tidiga (v 5-6) och ett MA som avbröts v 14.

Väntar BIM i dagarna men då vi var på olika platser ju jul så missade vi nog äl.

Efter MA har jag fått Lutinus, Trombyl och Levaxin utskrivet så jag hoppas att det ska gå vägen under 2018. Jag är 37 år.

Stort lycka till, jag hoppas du snart blir gravid och får behålla. Usch, det här är jobbigt alltså...

Hej! Gud vad jobbigt. Man är så nervös för nästa graviditet ifall det blir missfall igen för fy vad det tar på psyket men ändå längtar man så mycket samtidigt.. Vad är det du äter som du får utskrivet för? Vi skulle ju vänta tills min mens kom igång men vi hade sex 2 gånger när jag slutat blöda och har testat med äl tester för att ha nån koll på när mensen skulle komma men det har inte blivit nåt positivt utan det blev starkare och sen svagare så jag har nu haft äl redan tror jag. Aja vi får se.. Stort lycka till dig oxå!
  • Anonym (Jag med)

Ja, jag har svårt att bli glad när jag får plus numera men samtidigt är jag glad att jag blir gravid så pass ofta ändå. Tre graviditeter sedan april varav ett MA v 14 så det har ju gått snabbt att bli gravid.

Levaxin äter jag nu pga något förhöjt värde på TSH (sköldkörtel) och som bör vara lägre vid graviditet eller när man planerar graviditet. Om jag får ett plus ska jag börja ta Lutinus (progesteronvagiatorer) t o m v 12 för ökad möjlighet att behålla samt Trombyl (blodförtunnande) hela graviditeten för att minska risk för blodproppar i moderkakan. Jag vet inte vad som är fel i mitt fall jag har inte gjort någon utredning.

Har testat negativt och väntar på mensen i dagarna.

Ny månad nya möjligheter. Jag håller tummarna för dig, många verkar bli gravida direkt efter missfall. Jag var på efterkontroll 2 veckor efter skrapning + tappade massa blod - då kunde gynekologen se att jag hade ägglossning. Ganska otroligt vad kroppen mäktar med! :)

Svar på tråden Tråden för oss som haft flera missfall på taken och vill försöka igen