• Liiz01

beställa kläder från USA?

Jag hittade kläder från en sida som heter Tia Nova. Det stod att det var fri frakt i hela världen. Gissar att jag kommer behöva betala tull och moms på detta dock eftersom det står överallt om det vid import utanför Europa. Någon som vet eller har beställt därifrån?

• Svar på tråden beställa kläder från USA?
  • SofieJ

Nej inte just därifrån, men beställt mycket från USA. Man måste inte betala tull om det inte är ett visst värde på paketet. Vet inte exakt var gränsen går men det billigaste jag köpt som jag fick betala tull på var nog ett par skor för 800. Men har beställt dyrare saker där jag inte fick nån avgift.

Sist jag fick tull gick den på 800 kr! Hade beställt en tavla för ca 3k. Det svider alltid lite.

Tänk på en sak! Returen lär du få bekosta själv och det är det sällan värt.

• Liiz01
    SofieJ skrev 2018-01-03 22:39:30 följande:

Nej inte just därifrån, men beställt mycket från USA. Man måste inte betala tull om det inte är ett visst värde på paketet. Vet inte exakt var gränsen går men det billigaste jag köpt som jag fick betala tull på var nog ett par skor för 800. Men har beställt dyrare saker där jag inte fick nån avgift.

Sist jag fick tull gick den på 800 kr! Hade beställt en tavla för ca 3k. Det svider alltid lite.

Tänk på en sak! Returen lär du få bekosta själv och det är det sällan värt.

Aj då.Ja, det lär svida helt klart med tullkostnad :(
    Tack för dina ord!
Svar på tråden beställa kläder från USA?