Ska morfar få träffa barnet?
Jag och min kille försöker i få ett barn men det har väckt en fråga i mig.
Jag har ingen bra relation med min pappa eller hans sambo. De blev ihop när jag var rätt liten och hon behandlade mig ofta väldigt illa.
Ex sa hon att jag såg ut som en hora när jag vill ha en klocka med blå bakgrund (istället för rosa som hon tyckte) när jag var runt 8-10 år.
Jag minns även hur dåligt jag mådde varje jul då mina styvsyskon alltid fick 20-30 presenter medan jag fick 1 från dem.
Jag fick aldrig följa med på deras semestrar osv.
Min pappa gjorde ingenting direkt mot mig men han gjorde aldrig någonting för att hindra henne utan lämnade mig oftast ensam med henne och hennes barn då han var för upptagen med sina egna hobbys.
I nuläget träffar jag dem kanske 2 gånger per år men jag är helt säker på att de skulle vilja ha en relation med mitt framtida barn.
Jag tror även att de båda skulle behandla mitt barn betydligt bättre än mig, då jag på något sätt var ett hot som bebisen inte skulle vara.
Men jag har så många dåliga minnen därifrån att jag inte känner att jag litar på dem alls. Plus att hon har många åsikter jag inte håller med om eller vill föra vidare till mitt barn (rasism och fördomar mot alla som inte är exakt som hon).
Men jag tycker att det är viktigt för ett barn att ha en relation med sin släkt och jag vet inte om min ovilja att ha låta dem lära känna bebisen är själviskt av mig...