• mor3

morgon rutiner 2 åring.

Vår dotter på 2 år har följande morgon rutiner.

Ändrar man dem då får man en tjurig o grinig 2 åring för resterande dag.

Börja med att ge henne en flaska välling i sängen med jag tar mitt morgon kaffe.

Sen går man in byter blöjan och klär på henne och borstar tänderna

Ändrar man på detta så blir hon sur. Vi har testa byta på henne innan morgon vällingen o va grinig hon blev.

Tror hon är lite blåst på sin mor som gärna vill vakna i lugn o ro först :-P

Hur har ni det med morgon rutiner?

• Svar på tråden morgon rutiner 2 åring.
  • Mittiprick

Vi har inga morgon rutiner, men våra morgonrutiner är att kidden (som är två) vaknar och vill gå ner och titta på tv och äta sin macka. Sen byter vi blöja, byter om och borstar tänderna i den ordning som faller sig lämpligast.

• mammalovis

Kör mista motståndets lag till barnet är mer resonabelt de dagar det funkar om det bara gäller en flaska välling direkt när man vaknar. Tids nog går det bättre att ändra på rutiner. Dessutom behöver en del barn få i sig mat för att få upp blodsockret och bli resonabla. Samma gör man på äldreboenden också, att de får en macka redan innan den riktiga frukosten för att nattfastan ska bli kortare. Så tösen är väl hungrig.

Vi har en väldigt bestämd 2-åring född i oktober, så just nu kör han oftast sitt eget race. Han talar väldigt tydligt om när han är hungrig. Om han inte blir serverad så snor han han åt sig en frukt eller typ tomater som finns framme.

• malle88

Vakna

Frukost (yoghurt med bär och musli)

Klä sig

Borsta tänder

Ytterkläder (Om hon vill)

Det viktiga är att inte gå upp för tidigt så hon hinner börja leka något. Kläderna lägger vi fram tillsammans dagen innan. Gubben o jag äter båda frukost på jobbet. Tyvärr accepterade hon aldrig välling så vi måste alltid gå upp :/

Svar på tråden morgon rutiner 2 åring.