• Orkide

Svårt att bli gravid med syskon - minst ett års försök

Hej,

Finns det flera som har svårt att bli gravida och som längtar efter fler syskon? Vi har (i mars 2018) försökt att bli gravida i 3 år.

Här kan vi stötta varandra när det är som jobbigast och följas åt tills vi får vårt plus.

• Svar på tråden Svårt att bli gravid med syskon - minst ett års försök
  • Orkide
    tinis skrev 2018-01-03 21:21:10 följande:

Tack men det verkar vara mens som spökar. Nu ikväll kom det rosa/tunt blod på pappret när jag var på toa. Fan alltså!!!!!!!!!!!! Ägget var fint, tog ovitrellespruta o hade sex. Vad mer vill min kropp att jag ska göra liksom!?

Alla runt omkring blir eller är gravida nu och jag vill också. Låter som en barnunge men jag tror ni förstår vad jag menar.

Men jag har en karta letrozol hemma, om mensen kommer igång vågar jag börja behandling utan läkarens "medgivande"? 

Tack för att du är gullig :)

Jag skulle påbörja behandling utan tvekan.

Jag förstår precis hur du känner. Svägerskan är gravid med sin andra nu och jag har försökt bli gravid längre än det haha. Vill bara skrika ut till alla att vara tysta om deras graviditeter, det är min tur. Haha men jag är glad för allas skull men så himla avis
  • Anonym (Försökte men blev aldrig)
    Orkide skrev 2018-01-03 21:10:23 följande:
    Hej,

Jag tror vi följdes åt kort i en annan tråd. Jag vill bara säga att jag förstår dig. Din frustration, sorg mm. Får vi inte ett till barn kommer jag sörja det hela livet. Det betyder inte att vi inte är tacksamma för det vi har. Vet inte om det är någon tröst men jag finns här <3
    Ja, jag skrev en hel del för några år sedan om detta. Tack för stödet! Precis så, man älskar de man har oändligt men det saknas någon. Jag kan känna vid matbordet ibland just det, det saknas någon. Och jag tänker mycket på det barn som skulle ha blivit vid det första missfallet, det hade varit en snart fyraåring idag.
  • Anonym (Försökte men blev aldrig)
    tinis skrev 2018-01-03 21:23:56 följande:
    Åh önskar att jag kunde krama dig <3 Det låter så fruktansvärt jobbigt. 
    Hur är er relation nu?

Hur gamla är ni o barnen? 
    Stor kram till dig 
    Tack! Barnen går i lågstadiet idag och jag har passerat 40 år. Vi ville aldrig ha en sladdis, vi började försöka när vår yngsta var två år. Och jag känner att en sladdis idag skulle totalt förändra det liv vi lever med barnen nu, på ett sätt som ingen av oss vill. Dvs vi reser en del, åker till fjällen och åker skidor och sånt och barnen har mycket aktiviteter i vardagen som funkar att anpassa sig efter eftersom vi är två föräldrar till två barn. Eftersom våra två barn är rätt lika i ålder så kan man ju helt göra aktiviteter som passar dem båda. En sladdis skulle förändra den saken.

Vår relation är bra. Jag känner mig nog dock alltid lite bitter över detta och framför allt faktiskt över att han aldrig någonsin frågor om hur jag känner kring det här ämnet nu, han har inte tagit upp frågan på typ 3-4 år... Men det påverkar inte vår vardag eller relationen i vardagen ihop.

• Orkide
    Anonym (Försökte men blev aldrig) skrev 2018-01-04 09:12:17 följande:

Ja, jag skrev en hel del för några år sedan om detta. Tack för stödet! Precis så, man älskar de man har oändligt men det saknas någon. Jag kan känna vid matbordet ibland just det, det saknas någon. Och jag tänker mycket på det barn som skulle ha blivit vid det första missfallet, det hade varit en snart fyraåring idag.

Jag fick också ett missfall för lite över ett år sedan. Undrar också över vem den personen hade varit och att den lilla människa fattas oss!! Tror nog vi alltid kommer att sörja det <3
  • UndrandeSökare
    Orkide skrev 2018-01-09 21:22:07 följande:

Efter nästan tre år. Har gråtit floder nu ikväll

Vad har hänt? Har du plussat eller har något annan hänt?
  • Orkide
    UndrandeSökare skrev 2018-01-09 22:55:37 följande:

Vad har hänt? Har du plussat eller har något annan hänt?

Trodde bilden kom med. Men ja jag är gravid
  • Orkide

Men strecket är svaragare idag (med morgonurin) så det kanske inte blir något
  • UndrandeSökare

Grattis till pluset Orkide !

Om du vill följa utvecklingen bättre så ta blodprov och mät hcg. Ring och fråga din vårdcentral. Man behöver ta om provet några dagar efter varandra så man ser att det ökar. Hcg ska dubblera sig vatannan dag.

Får du ingen hjälp på vårdcentralen så kan man köpa blodprovsremisser och betala för provet själv via werlabs och blodkollen. Gå in på deras hemsidor under provtagningsorter så ser du om de har labb i din närhet. Använder du rabattkoden LCHF hos Werlabs så blir det billigare.

• Orkide
    UndrandeSökare skrev 2018-01-10 09:07:12 följande:

Grattis till pluset Orkide !

Om du vill följa utvecklingen bättre så ta blodprov och mät hcg. Ring och fråga din vårdcentral. Man behöver ta om provet några dagar efter varandra så man ser att det ökar. Hcg ska dubblera sig vatannan dag.

Får du ingen hjälp på vårdcentralen så kan man köpa blodprovsremisser och betala för provet själv via werlabs och blodkollen. Gå in på deras hemsidor under provtagningsorter så ser du om de har labb i din närhet. Använder du rabattkoden LCHF hos Werlabs så blir det billigare.

Tack. Ja men det är en bra idé. Får se om jag lyckas hålla mig. <3
Svar på tråden Svårt att bli gravid med syskon - minst ett års försök