Mitt barn, hennes bonusbarn..
Hej!
Måste fråga om jag överreagerar.
Mitt barn, en son på 7 år bor varannan vecka hos mig.
Och varanna hos sin papanoch hans nya fru.
Hon har själv 1 barn sen innan. Och sen har dom ett gemensamt. Grabbar.
Jag uppfattar det som att det är olika regler som gäller där hemma för barnen.
Jag är uppvuxen med att alla barn under sammantas behandlas lika.
I vilket fall, frun slutar jobba kl 13 varje dag i veckan. Hon hämtar då sina 2 barn kl 14, sen åker dom hem o bakar, åker på branduppvisningar. Åker till Leos lekland, badhuset osv hittat på saker.
Varav då min som får gå på frita till 17,30 Varje dag tills pappan hämtar.
Jag vet att en sambo inte har krav att hämta men om
Man ser det ur barnens syns så kommer denna hem, får höra av de andra barnen vad som gör osv.
Vid julkorten så köpa det alltid matchande kläder till de två yngsta i julförberedelserna och min grabb går i vanliga jeans och nån skjorta som finns hemma.
När grabben fyller firas han, men ingen från pappans sida kommer utan pappan får själv åka med barnet några veckor senare och fira hos sina föräldrar, då utan frun.
Jul firades hemma hos dom i år, men ingen från pappan sida, till dom åkte dom när grabben hade kommit till mig.
Barnen har egna rum, men mitt fick rummet som brukar vara förråd i radhus, Dvs det med små fönster nära taket. Så man inte ser ut.
Han går på fotboll och den krockar med de andra barnens läggning så deras lösning var att han skulle cykla genom hela staden själv i vinter när träningen är 18-19.
Överreagerar jag? Jag mår dåligt när mitt barn är där och bilder och allt lägga upp på Facebook och det är aå tydligt. Barnet har själv börjat reagerade pappan viftar bort allt.
Sonen har uppvisat ett utåtagerande sätt hos dem en gång. Han är annars ett barn som är lugn, filosoferande och enkel.
Vad gör man? Känner mig helt knäckt