• Amanda84

Hjälp mig att hitta appar, brädspel, pussel, anatomiska figurer om kroppen för barn

Jag har en 3,5-åring som sedan ett par månader tillbaka är totalt insnöad på allt som har med människokroppen att göra, hur det ser ut inuti kroppen och vad olika organ används till och hur de fungerar. Han tittar på "Maskinen kroppen" på UR, har en bok om människokroppen och i övrigt så gör han figurer i lera som han "opererar", men vill då hela tiden att jag ska tillverka tarmar, magsäck, lungor etc. eftersom han blir frustrerad när hans egna kreationer inte ser "rätt" ut.

Jag undrar därför om någon känner till fler grejer som man kan köpa för att utmana honom. Går det att få tag i anatomiska figurer där man kan ta ut organ och liknande? Eller känner någon till ett bra pussel? Jag har försökt hitta appar till Android, men är vansinnigt dålig på allt som är tekniskt så jag vet inte ens vad jag ska söka på för att hitta något spel som kan passa honom.

• Svar på tråden Hjälp mig att hitta appar, brädspel, pussel, anatomiska figurer om kroppen för barn
  • Carambolan

Toca Doctor gillade min som när han var i treårsåldern. Vi har ipad men det kanske finns på Android också Sen har vi boken ?Så funkar det i kroppen? hemma och den är bra, även om mitt barn mer har läst den som handlar om uppfinningar och maskiner.

• Minimalen

Han kanske är lite för liten men snart klarar han nog av att titta på Barilles "En cellsam historia".

Svar på tråden Hjälp mig att hitta appar, brädspel, pussel, anatomiska figurer om kroppen för barn