• Anzil

Hur vanligt är det att man får något extrajobb tack vare aktivitets-förening

Hej!

Hur vanligt är det egentligen att man får någon typ av extraarbete, ifrån sin förening som man är aktiv i. Låt oss säga på en teater.

För en tid sedan var jag aktiv i en teaterförening, men slutade på grund av att jag började studera i en annan stad. Nu efter några år senare, börjar jag fundera tillbaka. Och jag fann så många extrajobb via min teaterförening, som handlade just om teater.

När jag nu idag kollar på aktiviteterna via deras hemsida, verkar det inte som om det är lika aktivt/livat som det var när jag var aktiv. När jag var aktiv, så var det mer liv och arbete. Och man kunde svara på olika annonser m.m.

Nu verkar det som om de endast kör teater och stannar där. Innan kunde jag köra teater där, och fortsätta med teater aktiviteterna med medlemmarna. Det verkar som om allt det där har dött.

Och jag funderar lite för mig själv om jag i själva verket hade tur när jag började på teater, att jag liksom började mitt i en teaterförening som var livad. Eller vad känner ni?

När ni är i eran förening där det kanske handlar allt ifrån konst till idrott. Får ni erbjudande om extrajobb eller liknade.

Det behöver inte handla enbart om arbete.

Det kan handla så pass simpelt att man får erbjudande om att vara kanske på en spännande äventyr om just det ämnet som föreningen har i centrum, som t.ex teater, kanske.

Tack för svar!

• Svar på tråden Hur vanligt är det att man får något extrajobb tack vare aktivitets-förening
  • Madame M

Jag tror inte att det är så jättevanligt att man får extrajobb via in förening.

Däremot så tror jag att engagerade och passionerade människor skapar tillfällen och möjligheter till jobb. Antagligen så brann du för det du gjorde och hade turen att ha likasinnade människor runt omkring dig, det gjorde säkert att ni både syntes och uppmärksammades. Finns inte de människorna kvar på teatern längre så blir nog resultatet därefter också.

• Anzil
    Madame M skrev 2018-01-02 00:25:14 följande:

Jag tror inte att det är så jättevanligt att man får extrajobb via in förening.

Däremot så tror jag att engagerade och passionerade människor skapar tillfällen och möjligheter till jobb. Antagligen så brann du för det du gjorde och hade turen att ha likasinnade människor runt omkring dig, det gjorde säkert att ni både syntes och uppmärksammades. Finns inte de människorna kvar på teatern längre så blir nog resultatet därefter också.

Jaha!

Vad tråkigt, för jag funderade som sagt att gå tillbaka till föreningen. Men ledarna har bytts ut, och jag kollar lite på deras hemsida innan jag beslutade mig för att vara aktiv. Och det ser tyvärr ut som så att det inte är lika livad som det en gång var.

Jag tycker det är lite trist, jag minns till och med att jag fick en liten extra privat undervisning ifrån min pedagog och det var jättekul. Jag blev även erbjuden om ett litet jobb och även volontärsarbete för en relativt stor verksamhet.

Det slog bara mig i tanken om hur vanligt det egentligen är, och är det som du skriver att det egentligen inte alls är jättevanligt, så är det ju lite trist.

Det vore ju någonting, och hela föreningen blir ju betydligt mycket roligare när det händer saker. både i själva föreningen och utanför. Dessutom ännu skojigare när man får erbjudanden om spännande arbeten m.m.

Tack för din respons och God Fortsättning!

Svar på tråden Hur vanligt är det att man får något extrajobb tack vare aktivitets-förening