• Sämstpånick

Hjälp med rim

Nu är det dags för julklappsrim och jag är riktigt kass på det :(

Är det någon som är duktig och kan hjälpa mig med ett rim till mina föräldrars julklapp?

Vi brukar alltid ge bort ett restaurangbesök men nu har vi två 1,5-åringar i familjen och det är inte direkt njutningsfullt att ha med dem på restaurang så vi tänkt att vi ska laga en fin middag till dem hemma istället, tänk er en 3-rätters nyårsmiddag typ. Då kan barnen leka och vi vuxna kan njuta av maten :) Frågan är hur man får in det i ett rim? Snälla hjälp mig :)

• Svar på tråden Hjälp med rim
  • Alvina

Vet inte om det är meningen att rimmet ska avslöja vad det är för present, men här är några rader jag lyckades komma på åtminstone.

Denna klapp är lite speciell, men som vanligt utlovas en smakfull kväll, med härligt umgänge och många skratt, önskar vi er en trevlig natt, hemma hos oss denna gång, där barnen kan leka, busa och brista ut i sång.

• Anonym (Cissi)

" I juletid när klappar delas ut kan våra magar få ett hungrigt sug, vi hoppas därför att ni vill smaka på vår julrätt i triss , för här blir det mysig julmiddag med oss javisst, God jul!"

• Anonym (Finns)

Rimstugan finns på nätet

Svar på tråden Hjälp med rim