• Förkunnaren

    Hjälp! Förgås av oro, tramadol och kanske gravid

    Hej,

    Jag har Tramadol 100 mg. för min ischias, 1 tablett per dag. Nu kan det vara så att jag, oplanerat, är gravid, i så fall i vecka 4. Tog en idag innan jag kom på att det faktiskt kan vara så att jag kan vara gravid. Har googlat så ögons blöder och läst på janusinfo att Tramadol i tidig graviditet inte orsakar någon missbildning men sedan står det att 53 barn av 1856 hade någon form av missbildning vilket anses en något förhöjd risk.

    Vet att organen inte börjar bildas förrän nästa vecka, vecka 5, men hjälp tänk om jag gjort ett eventuellt barn missbildat, har bokstavligen panik och gråter nästan nu ??????????

  • Svar på tråden Hjälp! Förgås av oro, tramadol och kanske gravid
  • Förkunnaren
    Ciciliacissi skrev 2017-12-18 11:03:20 följande:

    Mycket troligt ingen risk alls, men oavsett vad så kan du inte göra något nu.


    Åååå jag hoppas det! Ska naturligtvis sluta per omgående, men ändock denna hemska panikkänsla ????
  • Förkunnaren

    Nej då, det är ingen fara. Jag gick på morfin (pga ryggskott) och Oxascand ((pga panikångest) tills jag fick reda på att jag var gravid i vecka 5. Tog till och med sertralin under graviditeten. 

    Idag är hon en fullt frisk, smart, glad och välutvecklad tjej. Till och med före sin ålder. Följer vikt- och utvecklingskurvorna perfekt.

  • Förkunnaren

    Hade också enorm panik och slutade såklart med morfin och Oxascand men var helt jävla livrädd för att jag skadat henne.

    Men det hade jag inte.

Svar på tråden Hjälp! Förgås av oro, tramadol och kanske gravid