• Anonym (Anette)

Ensam på julafton

Jag är rädd att jag blir ensam på julafton. Det är väl inte jättehemskt, då jag har föräldrar att åka till, jag bara orkar inte åka 30 mil när det ändå inte är så värst trevligt, tar bara en massa energi och jag är trött och irriterad när jag kommer hem.

Min särbo kommer förmodligen vara upptagen med sina vuxna barn. Har lagt upp en aktivitet på en aktivitets/vännersajt om att fira julafton ihop. Känns lite läskigt, tänk om ingen är intresserad, eller är intresserad och kommer men sticker när de kommer hit? Eller att det blir katastrof...

• Svar på tråden Ensam på julafton
  • Anonym (Göteborg)

Bor du i närheten av göteborg kan du komma hit på julafton. Bara jag och sambon firar tillsammans

• Anonym (Anette)
    Anonym (Göteborg) skrev 2017-12-17 12:03:51 följande:
    Bor du i närheten av göteborg kan du komma hit på julafton. Bara jag och sambon firar tillsammans smile1.gif
    Snällt, men bor inte i området.
  • Anonym (Anette)
    Dexter dot com skrev 2017-12-17 12:59:27 följande:
    Varför firar du inte jul med särbon och hans barn?
    Det är en lång historia. Jag har faktiskt aldrig träffat dem, vet inte ens om de vet att han träffar mig, men skulle inte tro det. Jag skulle gärna vilja träffa dem, men han viftar bara undan det och säger bara att "men de skulle inte bli kul för dig". Så jag får fira med honom när det passar in. Varför står man ut egentligen...
  • Anonym (Nissen)

Varför är du rädd för att vara själv på julafton?

• Dexter dot com
    Anonym (Anette) skrev 2017-12-17 13:50:41 följande:
    Det är en lång historia. Jag har faktiskt aldrig träffat dem, vet inte ens om de vet att han träffar mig, men skulle inte tro det. Jag skulle gärna vilja träffa dem, men han viftar bara undan det och säger bara att "men de skulle inte bli kul för dig". Så jag får fira med honom när det passar in. Varför står man ut egentligen...
    Låter ju onekligen väldigt trist att han inte vill vara öppen med er relation och att han tycker det är ok att du sitter själv.
  • Anonym (C)

Jag ska vara ensam på julafton. Mitt egna val, jag orkar inte åka bort för något som kommer att ta all min energi senare. Jag tror att många förstorar upp julafton. Man är ju ensam så många andra dagar utan att känna någon ångest.

• Anonym (Anette)
    Anonym (Nissen) skrev 2017-12-17 14:16:50 följande:
    Varför är du rädd för att vara själv på julafton?
    Jag är inte rädd, det kan vara skönt att ta det lugnt, det är därför jag inte vill stressa iväg till mina föräldrar.

Men det är jobbigt är att bli bortvald, de kommer aldrig till mig och särbon väljer sina barn (fast det är ju helt naturligt att de går i första hand).
  • Anonym (Nissen)
    Anonym (Anette) skrev 2017-12-17 14:45:57 följande:
    Jag är inte rädd, det kan vara skönt att ta det lugnt, det är därför jag inte vill stressa iväg till mina föräldrar.

Men det är jobbigt är att bli bortvald, de kommer aldrig till mig och särbon väljer sina barn (fast det är ju helt naturligt att de går i första hand).
    Aha, så du får inte vara med din särbo då?
  • Anonym (Nissen)

Jag kan ju förstå om en förälder vill vara med sin barn på julafton, men han borde ju kunna bjuda med dig dit tycker jag.

• Anonym (Halland)

Om du är i eller nära Halland så kan vi träffas då och festa tillsammansKyss

• Anonym (Alltid ensam...)

Jag kommer också att vara ensam på julafton.
    Mina vuxna barn åker utomlands varje jul och jag umgås inte med övrig släkt. 

• Anonym (mor)

För de som är van vid jular som ser ut som i "Fanny o Alexander" kan det säkert bli tyst och ovant att sitta ensam MEN annars så kan det väl vara rätt skönt? När man är barn så är julafton liksom bästa dan på hela året och så fortsätter man att tycka det av bara farten? fast man jul efter jul PUSTAR UT efteråt att det äntligen är över....................!

Svar på tråden Ensam på julafton