• Anonym (Annapanna)

Brukat cociliana länge

Godmorgon. Är de någon här inne som har använt hostmedicinen cociliana under en längre tid ?

Jag haft i 3

Mån. Rädd för abstinena nu när jag skall sluta. Haft långvarig hosta länge . Säkert druckit 5 flaskor . En viss del på dagen men mest på natten.

Nån som Vet ?

• Svar på tråden Brukat cociliana länge
  • Anonym (Annapanna)

Inte tagit ett skvatt!!! Varför forsätter de då. Helt otroligt !

• Anonym (Annapanna)
    klyban skrev 2017-12-21 16:11:07 följande:

De har ju samma effekt, själv haft en mördande hosta, så vet vad det är.
    Samma sak lite, menar då att man hamnar i ett måste och göra nått.

Men du varit nervös ett tag nu, och det känns inte bra.
    Och du måste ju haft ett gäng dagar redan med AT.
    Så det värsta borde ju vara över redan, eller har du hittat mer som du tagit?

Hej igen.. Jag mått bra några dagar nu. men hostat såklart som en idiot kräktes tom idag. två ggr... . Grannen gav mej 100 ml .. Jag tagit 20 kanske. kommer allt börja om igen? Tror kanske inte mkt av "abstinens" utan influensa.. men såklart krypet i bröstet va ju nått. eller hjälper det mig lite att jag inte tagit nått på 10 dagar?

att jag vart nervös är nog bara för jag är rädd att fastna i nått. Är inte en nervös person annars . inte så konstigt kanske, Varav ja frågat dej är för du verkar ha koll =) God fortsättning !!
  • Anonym (B)
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-25 16:54:15 följande:

Hej igen.. Jag mått bra några dagar nu. men hostat såklart som en idiot kräktes tom idag. två ggr... . Grannen gav mej 100 ml .. Jag tagit 20 kanske. kommer allt börja om igen? Tror kanske inte mkt av "abstinens" utan influensa.. men såklart krypet i bröstet va ju nått. eller hjälper det mig lite att jag inte tagit nått på 10 dagar?

att jag vart nervös är nog bara för jag är rädd att fastna i nått. Är inte en nervös person annars . inte så konstigt kanske, Varav ja frågat dej är för du verkar ha koll =) God fortsättning !!

Men du har ju uppenbarligen redan fastnat om du har sådan abstinens och var tvungen att tigga av grannen?
  • Anonym (Annapanna)
    Anonym (B) skrev 2017-12-25 16:57:39 följande:
    Men du har ju uppenbarligen redan fastnat om du har sådan abstinens och var tvungen att tigga av grannen?
    Tigga ? Nej du, skulle aldrig falla mig in överhuvudtaget. Skulle aldrig sjunka så lågt. Hon har tjatat i en vecka nu, Jag har tackat nej !! Men idag hostade jag så jag kröktes när vi satt o drack kaffe. Då sa hon nu tar du !!! 

Herregud ? Förvånad
  • Anonym (B)
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-25 17:11:43 följande:

Tigga ? Nej du, skulle aldrig falla mig in överhuvudtaget. Skulle aldrig sjunka så lågt. Hon har tjatat i en vecka nu, Jag har tackat nej !! Men idag hostade jag så jag kröktes när vi satt o drack kaffe. Då sa hon nu tar du !!! 

Herregud ? 

Visste hon att du är missbrukare när hon erbjöd dig det?
  • Anonym (Annapanna)

haha nej... och det är jag inte heller för FEM öre! vad får dej rätten att säga så?

• Anonym (B)
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-25 17:19:52 följande:

haha nej... och det är jag inte heller för FEM öre! vad får dej rätten att säga så?

Är du allvarlig nu? Du har själv lagt tråden i forumet ?missbruk? samt du har en ovanligt lång abstinenstid. Du jagar tag på din drog. För att bli av med problemet måste du ha insikt om ditt problem.
  • Anonym (Annapanna)

Ja du B... Jag vet inte vart jag la min tråd. Inte så aktiv här.. Ja jag är allvarlig... har använt denna medicin i sjukdomssyfte och fasen inte pgr nått annat.. Så jag är allvarligt. Kan du inte svara så tycker jag inte du skall utrycka dej :) lång abstinens tid?? Nej jag skrev ju att troligtvis var de som jag trodde ev influensa.. men lite kanske. Jag har bara vart rädd flr att bli BEROENDE AV detta .... Är de konstigt att man blir orolig. Jag har dock ALDRIG gått över Dr ord. Så jag är inte nån som klunkar hostmedicin för Skojskull... 

• Anonym (B)
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-25 17:42:57 följande:

Ja du B... Jag vet inte vart jag la min tråd. Inte så aktiv här.. Ja jag är allvarlig... har använt denna medicin i sjukdomssyfte och fasen inte pgr nått annat.. Så jag är allvarligt. Kan du inte svara så tycker jag inte du skall utrycka dej :) lång abstinens tid?? Nej jag skrev ju att troligtvis var de som jag trodde ev influensa.. men lite kanske. Jag har bara vart rädd flr att bli BEROENDE AV detta .... Är de konstigt att man blir orolig. Jag har dock ALDRIG gått över Dr ord. Så jag är inte nån som klunkar hostmedicin för Skojskull... 

Men du är ju beroende?

Och du råkade alltså bara lägga tråden i missbruks-delen? Du kommer aldrig bli av med ditt missbruk om du inte håller dig borta från det.
  • Anonym (Annapanna)

Du kan inte svara på min fråga ändå så lika bra jag slutar svara. 
    Nej jag har inget SUG av att ta denna medicinen, då anser inte jag att jag är beroende av JUST den? Sen att man känner av de efter en längre tid är inte konstigt ! Ursäkta mig..

• klyban

Vad säger läkarna om din hosta?

Upplever som du håller helt på tappa fotfästet.
    Ditt beteende emot dessa mediciner bekymrande.
    Tanke med hur länge detta försiggått, så är det inte speciellt troligt att du varit ärlig med mängder och tid du tagit.
    För finns ingen logik i detta.

hur många meter var det?
  • Lord Hans

Man ska låta bli droger om man saknar viljestyrka. Att vara beroende är inte så farligt, det är man av massor av saker. Klarar man inte av att sluta är man däremot missbrukare.

• Anonym (Annapanna)

vaar hos läkaren i går kväll. Har astma liknande symtom ihop med denna nya förkylning och ny hemsk hosta. Skall ta astma mediciner. har sovit utan att hosta i natt & har inte tagit hostmedicin sen grannen gav mig. 

Klyban, Helt ärlig ! det lovar jag dig helt o hållet. varför upplever du det så? säg gärna. 

frågade dr. han sa att en viss risk finns med beroendeutv med cocoillana, men inget jag behöver vara orolig för i detta läget. Är när folk tar sådana preparat utan anledning för att bli " påverkad" och långt över mängderna man skall. 

• Pope Joan II
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-27 09:23:38 följande:

vaar hos läkaren i går kväll. Har astma liknande symtom ihop med denna nya förkylning och ny hemsk hosta. Skall ta astma mediciner. har sovit utan att hosta i natt & har inte tagit hostmedicin sen grannen gav mig. 

Klyban, Helt ärlig ! det lovar jag dig helt o hållet. varför upplever du det så? säg gärna. 

frågade dr. han sa att en viss risk finns med beroendeutv med cocoillana, men inget jag behöver vara orolig för i detta läget. Är när folk tar sådana preparat utan anledning för att bli " påverkad" och långt över mängderna man skall. 

Och det har inte du gjort då, menar du? I så fall förstår jag inte varför du upplevde sådana obehagliga utsättningssymptom? 
  • Anonym (Annapanna)

Nej enbart tagit morgon middag kväll när de vart så hemskt ! Nån gång på natten i stället för dagen ex .

• Pope Joan II
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-25 17:49:34 följande:

Du kan inte svara på min fråga ändå så lika bra jag slutar svara. 
    Nej jag har inget SUG av att ta denna medicinen, då anser inte jag att jag är beroende av JUST den? Sen att man känner av de efter en längre tid är inte konstigt ! Ursäkta mig..

Det här har du själv skrivit:

"jag har ju såklart sug. Inte konstigt efter så mkt . Så idiotiskt . Aldrig mer ."
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-27 09:29:54 följande:

Nej enbart tagit morgon middag kväll när de vart så hemskt ! Nån gång på natten i stället för dagen ex .

Hur ska du ha det egentligen? Har du tagit mycket eller enligt ordination? 

• Anonym (Annapanna)

enligt ordination !!!! dr sa maxdos för mig är 40 ml .. 

• Pope Joan II
    Anonym (Annapanna) skrev 2017-12-27 09:58:34 följande:

enligt ordination !!!! dr sa maxdos för mig är 40 ml .. 

Så du har ett sug (som du förnekar att du har efter att du först själv sagt att du har det) efter en medicin som du tagit i ordinerade doser och som näppeligen kan ha lett till vare sig påverkan eller utsättningssymptom (som du dessutom uppgav vara så illa att du blev tvungen att ta oxy för att ta udden av dem. 

Du, det låter ganska underligt det här. 
Svar på tråden Brukat cociliana länge