Nady7777 skrev 2017-12-13 21:51:33 följande:
Exakt och vi vill inte pressa fram något därför undersöker jag möjlighet att det kanske finns någon med erfarenhet som kan hjälpa. Det kanske är omöjligt men jag vill endå utförska. Men jag undrar också du som är vuxen nu , tycker du inte att det kunde finnas någon som era föräldrar kunde göra annorlunda för att hjälpa er komma närmare? Var dina bonussyskon verkligen dåliga personer som är helt omöjlig att ha bättre relation till? Hur skulle du uppfatta de om du hade träffat de nu som vuxen?
Tyckte absolut inte att de var dåliga människor utan att vi inte bara klickade ordentligt, olika attityder/personligheter och åldrar gjorde det svårt. Fick inte ut så mycket av att relationerna helt enkelt.
Kan absolut träffa dem som vuxen nu, men de är inte mina närmsta anhöriga eller vänner så att det säga och känner nog även idag att vi inte skulle klicka ordentligt och ha långvarig vänskap om vi träffades som främlingar. Prata och umgås funkar dock och gjorde även det när jag var ung, men behovet av att göra det fanns inte.
Vet faktiskt inte om föräldrarna kunde ha gjort något annorlunda. De försökte mycket i början vilket bara ledde till konflikter som inte fanns innan då alla kände sig obekväma, främst jag som var äldst. Ibland klickar man helt enkelt inte med alla på djup nivå. Tror många vuxna glömmer det när det gäller styvfamiljer och eftersträvar en orealistisk sammanhållning mellan barnen.
Är det ingen av barnen som har nära relation? Som sagt tror jag nog åldern bland barnen i er familj är en stor faktor, kanske även personligheter.