• Koriander22

Stelopererad rygg + graviditet= någon?

HejHej

Ni som är stelopererade i hela ryggen dvs bröstrygg och ländrygg ev bäckenet, hur mår ni? Hur gick er graviditet samt förlossning och livet efter födseln? Jag går i barnlängtan men min stelopererade rygg ( endast tre kotor i ländrygg som är rörliga = mycket smärta där) mår inte bta,har fått en sv dessa tre kotor har fått en förskjutning pga att ryggen är så brlastad i detta område. Skulle bli jätteglad att höra din berättelse, hälsningar Cecilia

• Svar på tråden Stelopererad rygg + graviditet= någon?
  • Mamss55

Hejj!!

Vet inte om du söker svar ännu men jag har blivit helt stelopererad vid 11 års ålder och har nu 2 barn. Det gick riktigt bra och går fortfarande! Dock så har jag inte haft några bekymmer eller problem med ryggen alls annat än naturligtvis stelheten och en känsla av att inte alltid kunna röra mig som jag vill. Har dock haft mycket, väldigt väldigt myckert foglossningssmärtor dock från början av graviditet till till och med efter förlossning, men i bäcken då och ingenting i ryggen. Där kände jag knappt något ens under förlossning ens. Hoppas detta hjälpte ifall du ännu sökte svar! Råkade hitta denna tråd eftersom jag sökte andra som blivit opererade på samma vis. Men ifall du har smärtor från förut kan ju nog det kanske förvärras av graviditet också? Hoppas det går bra i alla fall och lycka till ifall du har blivit gravid. ????????

Svar på tråden Stelopererad rygg + graviditet= någon?