• Belliiz

Utebliven ägglossning?

Hej! Den 18 oktober fick jag ett missfall men skönt nog slutade jag blöda inom en vecka efter. 20 dagar efter mf fick jag äl, positivt test på stickorna och jag kände min ägglossning tydligt med älflytningar och smärta.

Nu går jag och väntar på min andra ägglossning men den verkar inte dyka upp :(
    Jag hade beräknad äl i torsdags men stickorna har inte visats positivt ännu. Började dock testa mig ganska sent så antingen var äl tidigare än väntat eller blev det ingen den här månaden.

Jag har haft rikliga älflytningar i flera dagar nu och tappen har varit öppen men ingen älsmärta.

Vad tror ni? Har jag sån otur att den inte blev av den här månaden :( Jag som hade hoppats på ett pluss vid jul men nu ser chansen väldigt liten ut.

• Svar på tråden Utebliven ägglossning?
  • Anonym (sesam)

Jag skulle ta ett gravtest faktiskt... men för att utesluta det, så slipper man fundera på om det är så eller inte. 

Men för att svara så är det så ( märkligt kan man tycka) att vi inte har ägglossning varje månad, utan ¨normalt¨ så har vi det 9-10 ggr/år så vissa månader uteblir. 
    Så den risken finns,absolut 

• Belliiz
    Anonym (sesam) skrev 2017-12-12 18:33:57 följande:

Jag skulle ta ett gravtest faktiskt... men för att utesluta det, så slipper man fundera på om det är så eller inte. 

Men för att svara så är det så ( märkligt kan man tycka) att vi inte har ägglossning varje månad, utan ¨normalt¨ så har vi det 9-10 ggr/år så vissa månader uteblir. 

Ska nog ta göra det. Har inga tester hemma just nu så jag får ta beställa hem.
    Ja det är jätte knepigt! Innan jag blev gravid innan missfallet hade jag regelbundna ägglossningar. Får hoppas jag bara missade stegringen den här månaden :)
  • Belliiz
    Anonym (sesam) skrev 2017-12-12 18:33:57 följande:

Tydligen hade jag ÄL ändå för jag plussade nu imorse ! :)
  • Belliiz
    W i l d l y skrev 2017-12-24 00:40:10 följande:

Jättemycket grattis!! :D

Tusen tack ! :D
Svar på tråden Utebliven ägglossning?