Hur göra slut med Borderline tje?j
Jag har en flickvän sen drygt 7 månader tillbaka och de har varit lite Si och så. Hon har borderline och jag Älskar henne. Jag har älskat henne, jag vet inte vart mina känslor för henne är. Vi bor på olika håll och i olika städer och har tidigare pratat om att flyttat ihop. När jag inte nämnt de nu på ett tag så flippar hon att jag inte vill, jag har heltids jobb hon jobbar då och då ibland och förväntar sig att jag ska skriva varje dag och väldigt ofta hela tiden. På samma tider som vanligt, om något i "våra" rutiner inte följs så flippar hon och då tror hon jag är otrogen med någon. Eller tänker lämna henne. De är så mycket mer... Jag brukade umgås väldigt flitigt med några vänner innan henne, nu gör jag inte det. Hon har aldrig träffat dem men jag får aldrig tid för dem för de är bara jobb och sen henne som gäller. Så förväntar sig iallafall hon att de ska vara. De är alltid jag som ska komma och hämta henne när vi ses. Jag som ska åka till henne. Hon har social fobi så kan inte åka tåg eller ta sig hit själv då hon saknar körkort också.
Jag vet inte hur mycket jag orkar, för säger jag något så klagar jag på henne när hon hör något annorlunda eller är off men skulle jag göra minsta lilla som att ta senare lunch på jobbet utan att skriva till henne då flippar hon. Jag tror inte jag orkar. De är så mycket mer som jag vet är fel och som fått mina känslor för henne att svalna. Men hur säger man de till henne? Hon har sagt att hon inte vill leva om vi gör slut. Hur ska jag göra. Hennes familj vet ju att hon mår dåligt men inte alls hur illa de faktiskt är med henne för de tiger hon om.