Seperation, ångest & piller
Det har gått snart 2 månader sen jag och min sambo valde att gå skilda vägar. Mer han än jag. Jag hatade situationen han satt oss i, med otrohet och lögner, men älskade och älskar honom otroligt mycket, och för varje dag som går inser jag att livet inte har någon mening utan honom. Jag är inte dum, och inser hur medberoende jag låter. Men jag trodde inte det här skulle bli så jobbigt.
Ibland räknar jag sekunderna för att orka leva. Det känns som han, och allt vi hade har dött. Någon har slitit ut mitt hjärta, och sorgen jag känner är så verklig som inget annat någonsin har varit.
I samma veva med att han lämnade vår gemensamma bostad, tog han med husdjuren och har nu indirekt valt att klippa kontakten med mig sen 3 veckor tillbaka eftersom han inte svarar på meddelanden av något slag. Jag vet att han tycker allt är jobbigt och därför har han valt att försvinna. Men, vi hade en överenskommelse, husdjuren skulle få komma på besök, och jag saknar dom lika mycket som honom. Allting togs ifrån mig. Samtidigt som han var the bad guy, blir jag straffad. Det är så det känns.
För att orka med nätterna äter jag stora mängder med morfin. Ruset är det enda som får mig att sluta tänka, och kunna sova. Ibland vaknar jag med mardrömmar, tror han står vid sängen. Huvudvärk, trötthet. Mina vänninor säger att jag borde vända mig till vårdcentralen och be om hjälp. För jag kommer inte klara av det här helt själv. Sorgen efter vårt förhållande äter upp mig inifrån. Men jag trodde aldrig att jag skulle behöva hjälp för att hantera det.
Jag behöver tips, jag gör allt man ska efter en seperation. Jag försöker tvinga mig själv ut, träffa folk, göra saker, jobba. Men ingenting känns rätt. Jag har heller aldrig varit självmordsbenägen, men nu är jag ute på tunn is. Jag ser inte meningen med livet längre.
Ska jag söka hjälp? Och om jag gör det, vad kommer hända då? Är det verkligen normalt att behöva söka prefesionell hjälp efter att man blivit lämnad?
För att tillägga så tror inte min familj och släkt på psykologer, för dom är det skitsnack. Skulle någon få reda på att jag sökt hjälp skulle jag få ett helvette. Därför måste jag göra allt detta i hemlighet. Att berätta kommer bara göra situationen värre. Ingen vet hur illa det egentligen är.
Jag vet inte ens om jag själv förstår, hur illa det verkligen är.
Är 26 år gammal och vet inte vad nästa steg är.. Tjejen som hade koll på allt. Är så ledsen över min egen hopplöshet. Trodde aldrig jag skulle bli så svag, för någon som gjort mig illa så mycket.