• snuffen5

Äggdonation i Tjeckien 2017/2018

Hej!
    Jag är 43 år och barnlös (min sambo har 2 barn sedan tidigare). efter mycket jämförande mellan olika länder och klinker vi jag kommit fram till att det bli IVF äggdonation i Tjeckien. Vi väljer mellan Gennet och Unica. Någon som har erfarenhet av dessa kliniker?

• Svar på tråden Äggdonation i Tjeckien 2017/2018
  • Jag är bara jag

Gått på Unica i Brno. Fått ett barn och är gravid med andra just nu. Drömmer Så jag är lite partisk där. Glad  De har ingen kö, svarar direkt, är beredda ändra mediciner och behandling så det funkar för en själv. Inga överjordiska krav som vissa kliniker har heller. Duktiga läkare. Trevlig personal. Hjälper till med boende. Nu finns de ju i Prag också så ännu enklare att åka dit.

• snuffen5

Vad kul grattis! När vär du där? Vad blev slutsumman efter alla kontroller o mediciner? Vilka tester behöver man göra hemma innan man åker dit?

• Jag är bara jag
    snuffen5 skrev 2017-12-03 21:10:03 följande:
    Vad kul grattis! När vär du där? Vad blev slutsumman efter alla kontroller o mediciner? Vilka tester behöver man göra hemma innan man åker dit?
    Gjort 8 ED mellan dec.- 14 och nu den sista 30/10. Törs inte tänka på summan, slutar runt halvmiljonen skulle jag tro inkl. alla IVF.er hemma. Bara just ED har jag ingen aning, men det är värt det! Glad De är dock klart billigare än många kliniker.  Enda jag testat hemma är könssjukdomar nån gång. Och efter ruvning förstås hcg.
  • Sara761

Hej!

Intressant :)

Har hört så positivt om dessa med. Man börjar ju undra om man ska byta klinik? Vi har gjort 9 st ÄD insättningar i Riga och endast två plus som slutat i MA samt missfall:(

Riktigt kämpigt! Några mer tips?

Vad för info kan man få om donatorer?

Tack

• snuffen5

Jag har nu bestämt mig för Gennet. Har jämfört och jämfört. Det som avgör är (förutom det bra priset på 4900 euro) är garantin: 3:e cykeln är gratis om de två första misslyckas!

• snuffen5

Jag har nu bestämt mig för Gennet. Har jämfört och jämfört. Det som avgör är (förutom det bra priset på 4900 euro) är garantin: 3:e cykeln är gratis om de två första misslyckas!

• snuffen5

Jag ska ha mitt fösta Skype-samtal om två veckor med en läkare. Vad gäller info om donatorn är det inte så mycket man får veta: man kan önska hårfärg, ögonfärg, längd och utbildning typ tror jag. Inga foton finns med.Jag tycker ändå inte detta är jätteviktigt.

• UndrandeSökare

Jag har hört gott om just Gennet i Prag, vet en kvinna som kallade sig Solkattan som lyckades där på 2a försöket med hjälp av embryodonation att få en lillebror till sin tidigare son, plus att hon samtidigt fick immunsupport via Dr D i Aten för sina immunproblem.

Hoppas det går bra för dig snuffen5 med läkarsamtalet !

• snuffen5

Jag har precis haft mitt första Skype-samtal med läkaren Martin på Gennet. Tyvärr var han en arrogant typ och jag och min sambo förstod typ hälften av det han sade..Det verkar som att man får enklare svar på sina frågor av koordinatorn.

• UndrandeSökare
    snuffen5 skrev 2018-03-27 11:03:55 följande:

Jag har precis haft mitt första Skype-samtal med läkaren Martin på Gennet. Tyvärr var han en arrogant typ och jag och min sambo förstod typ hälften av det han sade..Det verkar som att man får enklare svar på sina frågor av koordinatorn.

Tänker ni fortfarande välja den kliniken efter det mindre lyckade samtalet med arrogante läkaren? Eller funderar ni på nån annan klinik istället?
  • snuffen5

Hej nej jag kör på den. Ju mer arrogant läkare desto bättre kompetens enligt lång erfarenhet av sjukvården..

• UndrandeSökare
    snuffen5 skrev 2018-03-27 20:59:58 följande:

Hej nej jag kör på den. Ju mer arrogant läkare desto bättre kompetens enligt lång erfarenhet av sjukvården..

Själv accepterar jag inte arroganta läkare, jag vill ha sympatiska kunniga läkare, de andra ratar jag snabbt och går vidare till nästa. Man brukar hitta rätt läkare till slut är min erfarenhet. Hoppas det går bra för dig hos Gennet
  • snuffen5

Ja det är klart. Upplever jag vidare problem med honom kommer jag önska att byta läkare eller till och med klinik..

Svar på tråden Äggdonation i Tjeckien 2017/2018