• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-01-18 11:14:49 följande:

Där kom mensen :(

Åh nej! :( dagarna när mensen kommer är så tuffa. Sådan besvikelse. Följer tråden varje dag men är lite tyst just nu. Men är kvar och hejar på er alla!
  • Jooosen

Mina kära vänner! Jag startar en sista tråd för oss nu där vi kan stanna kvar jämt. Så slipper vi starta ny o fler kan även ansluta. Döper den något i stil med "vi som försökt med första barnet runt 1 år". Fixar ikväll. Ja vill mer än gärna ha er där <33

• Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-01-18 16:30:36 följande:

Mina kära vänner! Jag startar en sista tråd för oss nu där vi kan stanna kvar jämt. Så slipper vi starta ny o fler kan även ansluta. Döper den något i stil med "vi som försökt med första barnet runt 1 år". Fixar ikväll. Ja vill mer än gärna ha er där <33

Vad bra! Jag ansluter!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-01-17 23:07:58 följande:

Skönt att ha tagit steget! Tror att många i den här tråden kommer plussa med hjälp! Vi har också försökt 1 år i mars, men får vänta längre på hjälp eftersom jag fick utomkveds i maj. Men har det inte hänt något efter försöket i mars kommer vi ringa kliniken då.

Ska ni gå i landstinget eller privat? :)

Vi har tid i landstinget. Först fick jag höra att det var kö 8 månader men ändå fick vi tid fort. Så nervöst.... hippas det tar sig för er denna gång!!:)
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-18 16:30:36 följande:

Jess! Bra initiativ :) Jag hänger gärna på - om nu inte ett mirakel sker och mensen håller sig borta, men knappast!
  • Jooosen

Nu finns en ny grupp där vi kan stanna (hoppas inte alltför länge!!) ni ser den Nånstans i "planerar barn" kategorin!

• 33villbligravid

Så nu ska jag bara berätta här eftersom jag lovat mig själv det och om det kan vara till hjälp för någon som i framtiden googlar in sig här.

Mina symptom nu var exakt lika som före mens, men lite kraftigare: Mensvärken satt/sitter framför allt på sidorna mot äggstockarna. Och brösten bränner lite mer än vanligt i synnerhet bröstvårtorna. Men var alltså heelt bombsäker på mens imorgon (är det fortfarande också!)

Med MF i bagaget vågar man inte ropa hej ännu - men superglad så klart för plusset oberoende! Kram på er alla :)

• Hedblomster
    33villbligravid skrev 2018-01-18 20:20:05 följande:

Nej vet ni! Det var ett mirakel :D

Jäklar!!!! Stort grattis!!! :D
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-18 20:23:28 följande:

Så nu ska jag bara berätta här eftersom jag lovat mig själv det och om det kan vara till hjälp för någon som i framtiden googlar in sig här.

Mina symptom nu var exakt lika som före mens, men lite kraftigare: Mensvärken satt/sitter framför allt på sidorna mot äggstockarna. Och brösten bränner lite mer än vanligt i synnerhet bröstvårtorna. Men var alltså heelt bombsäker på mens imorgon (är det fortfarande också!)

Med MF i bagaget vågar man inte ropa hej ännu - men superglad så klart för plusset oberoende! Kram på er alla :)

Men alltså skämtar du!!!!!! Fyfan vad underbart <3
  • 33villbligravid

Tack!!! Alltså har så mycket mensvärk och nyser och hostar så tror embryot lossnar snart - om det nu på riktigt är ngn där inne :)

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-18 21:00:55 följande:

Tack!!! Alltså har så mycket mensvärk och nyser och hostar så tror embryot lossnar snart - om det nu på riktigt är ngn där inne :)

Haha nej då!! Lättare sagt än gjort förstår jag men försök slappna av nu! Uppdatera oss gärna i den nya gruppen sen :) kram!
  • LillaAw
    33villbligravid skrev 2018-01-18 20:23:28 följande:

Stort grattis!!! Blir alltså så lättad när någon i tråden lyckas efter allt kämpande och slit. Hoppas du kan njuta nu! Måste vara en helt sjuk känsla :D! Kram
  • Lewaize

Hallå gänget! Efter 12 ägglossningar så kommer vi bara att ligga för att det är gött :P anledningen till det är att vi har varit på utredning och att vår bästa chans är att köra IVF :) Vi känner inte oss ledsna, bara lite nedstämda fast ändå inte.

Vi har pratat sedan innan vi började försöka att det kan bli IVF eller adoption för man vet ju aldrig om allt funkar som det ska.

Så vi byter tråd och kör i IVF-trådarna istället :) Lycka till allesammans!!

Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Jooosen
    Lewaize skrev 2018-02-01 15:45:57 följande:

Hallå gänget! Efter 12 ägglossningar så kommer vi bara att ligga för att det är gött :P anledningen till det är att vi har varit på utredning och att vår bästa chans är att köra IVF :) Vi känner inte oss ledsna, bara lite nedstämda fast ändå inte.

Vi har pratat sedan innan vi började försöka att det kan bli IVF eller adoption för man vet ju aldrig om allt funkar som det ska.

Så vi byter tråd och kör i IVF-trådarna istället :) Lycka till allesammans!!

Förstår! Hur långt kan det ta tro? Skönt på ett sätt: nu vet ni vad som gäller. Men förstår ändå att det såklart känns tungt! Själva vet vi inte om det ör något ?fel? på oss än..
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2018-02-01 17:10:34 följande:

Förstår! Hur långt kan det ta tro? Skönt på ett sätt: nu vet ni vad som gäller. Men förstår ändå att det såklart känns tungt! Själva vet vi inte om det ör något ?fel? på oss än..

Hur lång tid från nu till bäbis? Allt från 4 månader och framåt :) beror på hur allt går med äggplock och hur lyckad insättning och så blir :)
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Jooosen
    Lewaize skrev 2018-02-02 14:04:35 följande:

Hur lång tid från nu till bäbis? Allt från 4 månader och framåt :) beror på hur allt går med äggplock och hur lyckad insättning och så blir :)

Önskar er stort lycka till!
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet