• maria1992

När ska vi ligga? Ägglossningstest mm.

Hej, 

Jag har igår eftermiddag "plussat" på ett ägglossningstest och även i morse. 

Vet någon hur länge det kan vara två sträck? Hur länge har man ägglossning? 
    Och när ska jag ligga? 

Vi har legat 3 dagar innan detta då jag trodde min äl skulle komma innan. 
    Vi låg även igårkväll när det plussa första gången. 
    Ska jag ligga även ikväll och imorgon?

En annan fråga, jag har ägglossning men har nästan inga flytningar. Är det konstigt? 

Se mina test nedan. 

• Svar på tråden När ska vi ligga? Ägglossningstest mm.
  • Anonym väntar på äl

Ägget släpper 12-36 timmar efter LH höjning (utgår ifrån när testet är som starkast) och enligt vad läkare säger så om man ligger varannan dag så ska man inte kunna missa ÄL. Men ligg på vetja! Sedan det här med flytningar och så det är ju oftast så att flytningarna kommer (om man nu har några) ett par dagar innan ägget släpper. Det är väl för att miljön ska vara optimal för spermierna att kunna komma fram och ligga där och vänta så att säga när ägget släpper. 

• maria1992

Tack för ditt svar. Glad

Ah, jag har legat nu varje dag, cirka 3-4 dagar. Jag ligger ikväll igen. 
    Det ser ut som om du ser den andra bilden, att de är lite otydligare. Jag gör ett test ikväll igen och ser. Är det så att om jag ligger ikväll räcker det? Eller imorgon med? 

• Milou3

Ligg i kväll också ( nästan den mest optimala dagen) och se till att få orgasm innan killen! Har du begränsat med fertilt sekret så funkar orgasmsekretet väldigt bra med, därav bra med orgasm innan han kommer :)

• maria1992

Tack!!!

Har nu haft älvärk i typ 3-4 dagar och idag kom det en fruktansvärd smärta, trodde jag skulle dö så ont det gjorde. Sen släppte det. Imorse hade jag två sträck på ägglossningsstickan. Varför så ont?

• maria1992

Idag var ägglossningstestet ?negativt? eller stegringen minskat. Ena sträcket var inte alls så starkt som andra.

Vad kan smärta. Berott på? Idag har jag molnvärk.

Svar på tråden När ska vi ligga? Ägglossningstest mm.