• mysb0ll

Skulle ni gå på barnkalas på Nyårsdagen?

Jag har en son som är född första dagen på året och vi brukar alltid åka iväg till  Leos lekland och sedan äta lite tårta när vi kommer hem, då dom brukar ha öppet den dagen. Han tycker det är jätte kul men har börjat efterfråga kompiskalas. Så i år när han fyller 5 år så funderar vi på att boka ett kalasrum på Leos och ha ett riktigt kompiskalas där.

Det vore kul att ha det på hans födelsedag men förstår också att det går att ha nån helg senare. Är bara nyfiken, skulle ni kunna gå på ett barnkalas på nyårsdagen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni gå på barnkalas på Nyårsdagen?
  • Alexi

Är Leos ens öppet på nyårsdagen? Och nej, vi skulle bara komma om det var en jättenära vän som det kändes omöjligt att tacka nej till, jag skulle tycka de som bjöd in till ett sånt kalas den dagen var helt konstiga...

• Ess

Nej hade inte kommit.
    Nyårsdagen brukar man alltid va trött, hängig och avslagen. Även om man inte vrålfestar så brukar det bli sent och man vill inte riskera att sätta sig i bilen förtidigt heller.

• Mannen08

Måste alla dricka så jäkla mycket alkohol??? Tycker det är väldigt oseriöst när man har barn...

• Ess
    Mannen08 skrev 2017-12-03 11:38:56 följande:

Måste alla dricka så jäkla mycket alkohol??? Tycker det är väldigt oseriöst när man har barn...

Det handlar ofta inte om att man dricker mycket, det handlar om att man dricker det sent, och dessutom är man trött när man lagt sig vid tre tiden. Har man dessutom haft gäster så behöver man städa och ta disken osv. Ungarna brukar också va rätt trötta dagen efter, så risken är stor att de tackat ja när inbjudan kom, men sen verkligen inte velat när det blev dags att köra dit.
    Jag vet inte hur andra är, men jag är i alla fall väldigt försiktig med att sätta mig och köra om jag druckit alkohol på natten (som det blir på nyår).
  • Cecese
    Mannen08 skrev 2017-12-03 11:38:56 följande:

Jag dricker inte en droppe alkohol på nyår men ändå är jag trött dagen efter och det är barnen också. Vi är utomhus till 1 på natten. Sen kommer vi in och dricker glögg eller te för att få upp värmen och myser med film. Så klockan är minst 3 innan vi kommer i säng.
  • InaLo

Nej!

Vi skulle inte komma. Anser det som tid för familj.

Jag har två barn födda i senare delen av juli och vi har aldrig kalas mitt i semestern för kompisar och klasskamrater. Det kör vi i juni eller september. Däremot bjuder vi i bland granflickorna och mormor på faktiska födelsedagsfika.

• Mannen08
    Ess skrev 2017-12-03 11:50:01 följande:

Det handlar ofta inte om att man dricker mycket, det handlar om att man dricker det sent, och dessutom är man trött när man lagt sig vid tre tiden. Har man dessutom haft gäster så behöver man städa och ta disken osv. Ungarna brukar också va rätt trötta dagen efter, så risken är stor att de tackat ja när inbjudan kom, men sen verkligen inte velat när det blev dags att köra dit.

Jag vet inte hur andra är, men jag är i alla fall väldigt försiktig med att sätta mig och köra om jag druckit alkohol på natten (som det blir på nyår).

Jag förstår vad du menar. Men jag tycker det är överskattat med alkohol så det skiter om det!
  • cosinus

Japp vi hade kommit. Var själv ibland där med barnen nyårsdagen när de var mindre. Perfekt, jättelite folk :)

• Mannen08
    Cecese skrev 2017-12-03 12:05:04 följande:

Jag dricker inte en droppe alkohol på nyår men ändå är jag trött dagen efter och det är barnen också. Vi är utomhus till 1 på natten. Sen kommer vi in och dricker glögg eller te för att få upp värmen och myser med film. Så klockan är minst 3 innan vi kommer i säng.

Jag tycker fler borde ta efter dig gällande alkohol. Förstår om man är trött dagen efter men trött och bakfull som en del är! Kan jag däremot inte förstå...
  • fluu

Jadå. Här är det ingen som super på nyår.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Themis

Njä, då hade jag nog senarelagt kalaset för jag tror de flesta vill bara slöa på nyårsdagen, vare sig man har baksmälla eller ej.

Långfrukost, nyårskonserten från Wien, Ivanhoe...hör liksom till.

Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • zdudmwml

Självklart.
    Gratis barnvakt några timmar på nyårsdagen tackar man inte nej till.

Svar på tråden Skulle ni gå på barnkalas på Nyårsdagen?