• Anonym (ica)

Vilka åsikter/övertygelser skulle du aldrig kunna ha i din vän-skara?

Ja, vad skulle få dig att bryta med en person, eller kanske bara hålla dig på avstånd? Vilka åsikter och/eller övertygelser vill du hålla dig borta ifrån?

Det kan röra allt egentligen, religion, barnuppfostran, syn på historiska personer, politik...

Jag kan ju börja med en som fick mig att göra tråden - personen hävdar att förintelsen aldrig ägt rum.

• Svar på tråden Vilka åsikter/övertygelser skulle du aldrig kunna ha i din vän-skara?
  • Mandel
    Glinda från Oz skrev 2017-12-01 15:09:09 följande:
    Så du skulle inte ha några problem med att vara kompis med en pedofil som tyckte det var okej att ge sig på barn?

Det är ett extremt exempel, men min poäng är att alla har saker de aldrig skulle acceptera.
    Hur ska jag veta om vederbörande är det?
    Sedan är väl pedofili ingen åsikt eller ståndpunkt utan en läggning alternativt störning/sjukdom, men det är en annan diskussion.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • nevermind
    Anonym (Perrfekt) skrev 2017-12-03 13:34:56 följande:

Åker du alltid en tur i bilen med nya bekantskaper innan du fortsätter prata med dem? Eller hur avgör du med din sista punkt du skrev?
    Alltså, det där sista var ett skämt...
  • pyssel

Åsikter en hel del män visat i samband med #metoo.

Alla hästar hemma
  • Anonym (milla)

Ja, förintelseförnekare. Eller andra som bara är väldigt fokuserade på konspirationsteorier och försöker övertyga andra.

Jag hade inte heller klarat av en som Lady Dahmer.

• Anonym (milla)

Folk som verkligen är hatiska mot någon grupp, dock inte om de bara har åsikter eller vill förändra politiken eller dylikt. Ingen som ständigt försökte övertyga mig till något och ingen som tycker att grövre kriminella handlingar är okej. Och INGA rökare.

• Anonym (Dave)
    nevermind skrev 2017-12-03 12:38:14 följande:

Rasister/SD:are.
    Homofober.
    Folk som använder n-ordet.
    Folk som inte använder blinkers.

Oj, du skulle verkligen hata mig! Skål
  • Anonym (:))

Opopulär åsikt. Tänk att man befinner sig politiskt någonstans mitt emellan SD och NMR. SD är alldeles för mesigt, NMR är för mycket. Jag trivs med likasinnade, (vilket utesluter både SD:are och NMR:are) andra människors åsikter tar jag gärna del av, men inte i egenskap av deras vän.

• Kat7584

Muslimer

folk som inte vet vad ordet rasist betyder

folk som inte fattar vad 9/11 handlade om

• Anonym (K)

Jag avskyr trädkramande liberaler så de går bort.

Jag klarar inte av ortodoxa extremister, vare sig det är muslimer eller sjuka sektmänniskor som scientologer eller Jehovas vittnen.

Överdrivet feministiska gays går bort också. Newsflash!! Man kan vara bög och manlig på samma gång! Jag vill inte ha era sminktips och höftviftandes i mitt face tack.

Pedofiler borde avrättas, så nej, såna fuckfaces hör inte till min vänskapskrets.

Samma med selfiemissbrukande attentionwhores, försvinn ur mitt liv. Thanks.

• Anonym (Perrfekt)
    Anonym (K) skrev 2017-12-05 16:45:12 följande:
    Jag avskyr trädkramande liberaler så de går bort. Jag klarar inte av ortodoxa extremister, vare sig det är muslimer eller sjuka sektmänniskor som scientologer eller Jehovas vittnen. Överdrivet feministiska gays går bort också. Newsflash!! Man kan vara bög och manlig på samma gång! Jag vill inte ha era sminktips och höftviftandes i mitt face tack. Pedofiler borde avrättas, så nej, såna fuckfaces hör inte till min vänskapskrets. Samma med selfiemissbrukande attentionwhores, försvinn ur mitt liv. Thanks.

Åh, I hate när people use en, två engelska ord i svenska fraser och tror att det är något av ett kraftuttryck, you know what jag mean? Det är liksom bah... Grow up! Tack.
  • Pretorian IV

Brukar inte lägga så stor vikt vid vad andra tycker, men om vi pratar lite närmare vänskap, dvs att man umgås på fritiden, så finns det ju en del grejer som går bort.

Beror iof lite på hur utåt de är, en människa kan ju tex vara väldigt religiös, men hålla det för sig själv, medans nån annan hela tiden ska försöka omvända folk.

Men i stort följande, utan inbördes ordning.

Veganer

Vänsterfolk i allmänhet, inklusive Mp (sossar kan jag stå ut med, de är mest naiva och dåligt pålästa)

Starkt religiösa människor.

Feminister av extremare sort

Folk med extrema högeråsikter, dvs anhängare av NMR och motsvarande (inte SD alltså)

Överdriven PK-mentalitet

• Anonym (jag 2)
    Anonym (ica) skrev 2017-12-01 06:37:12 följande:

Ja, vad skulle få dig att bryta med en person, eller kanske bara hålla dig på avstånd? Vilka åsikter och/eller övertygelser vill du hålla dig borta ifrån?

Det kan röra allt egentligen, religion, barnuppfostran, syn på historiska personer, politik...

Jag kan ju börja med en som fick mig att göra tråden - personen hävdar att förintelsen aldrig ägt rum.

efter ett antal år med misstanke att personen var/är en sk. golddigger , så nämnde personen en sak som kan liknas med ett erkännande vilket blev droppen.
  • BossHoss

Veganer som alltid skall berätta om deras kost och hur fel och äckliga alla andra är, och feminazister

• Anonym (LovelyGirl)

Som kompisar går följande bort...

*religiöst folk
    *vänsterfanatiker
    *karriärister som inte kan nåt av värde egentligen men smörar sig uppåt

• Anonym (Aska)

Rasister
    Nazister
    Bigots
    Homofober
    Kvinnohatare

Det är en enkel skara att hålla så långt borta från sig själv som det bara är möjligt.

• Anonym (Evh)

Jag är så omogen att jag har tagit bort alla på Facebook som visat sig vara Sverigedemokrater.

Jag vill heller inte umgås eller vara vän med rasister, nazister, kvinnomisshandlare, barnmisshandlare, folk som misshandlar och är våldsamma helt enkelt, pedofiler, våldtäktsmän, homofober, folk som försöker pådriva andra sin religon eller övrigt skeva tro ..på att jorden är platt t.ex.

Säkert missat något. Listan kan göras lång!

• Gamling

Jag vill inte ha religiösa fanatiker i min närhet. Har också svårt för övertygade nazister eller vänsterfolk.

• Ankan44

Ingen så länge som de inte börjar gapa på om sin övertygelse. Feminister och veganer som börjar mala på om hur präktiga dom är åker ut.

Svar på tråden Vilka åsikter/övertygelser skulle du aldrig kunna ha i din vän-skara?