• Lanza2017

Vecka 16 och känner ingenting någon mer?

Hej allesammans!

Jag är nu o vecka 16 och känner ingenting, lite molvärk kanske då och då men inget annat, någon mer som känner igen sig???

Har hört om dessa spökveckor men många känner så mycket ändå:/ har även en pytteliten mage.. är rätt så orolig fast man inte försöker vara det, har inte Rul förräns i slutet av december, kommer typ bli galen tills dess! :))

• Svar på tråden Vecka 16 och känner ingenting någon mer?
  • Fiffigtnamn
    Lanza2017 skrev 2017-12-09 11:05:50 följande:

haha ja lite så är det ju sen kommer väl man känna för mycket utav allt :)) Jag fick den 20 maj men får se om det ändras på rul som du säger :) är det ditt första?

Ja, antagligen :) Förhoppningsvis ändras det inte för oss, vore kul om det blev den 14e då både jag och min sambo fyller den 14e mars/augusti :) kan ju alltid hoppas!

Ja, det är min första :) för dig då? :)
  • Lanza2017
    Fiffigtnamn skrev 2017-12-09 11:51:18 följande:

Ja, antagligen :) Förhoppningsvis ändras det inte för oss, vore kul om det blev den 14e då både jag och min sambo fyller den 14e mars/augusti :) kan ju alltid hoppas!

Ja, det är min första :) för dig då? :)

Åh vad skoj hoppas den lilla kommer den 14 då :))

Har en dotter sen innan som är 3 år så blir ett lilla syskon här hoppas vi :))
  • Lanza2017
    Moorii skrev 2017-12-09 11:11:34 följande:

Förstår det! Det är mitt andra barn, har en liten rackarunge på 1 år och 4 månader sen innan :)

hehe vad mysigt full fart hos er då :))
  • Moorii
    Lanza2017 skrev 2017-12-09 12:39:51 följande:

hehe vad mysigt full fart hos er då :))

Oja :P Någon tanke om ifall det är en pojke eller flicka? Vi hoppas på flicka denna gång, men blir säkert en pojke till :)
  • Lanza2017
    Moorii skrev 2017-12-09 12:48:15 följande:

Oja :P Någon tanke om ifall det är en pojke eller flicka? Vi hoppas på flicka denna gång, men blir säkert en pojke till :)

Njjaa ingen tanke på vad det kan vara, de flesta tror

en flicka till vet ej varför haha.. är väl så att alla vi känner har fått ett till syskon av samma kön så vi får

se väldigt spännande, hade varit kul med båda :)) ja men oftast är det ju så att de flesta får

av samma kön vet ej varför hade ju varit kul o ha en av varje :))
  • Moorii
    Lanza2017 skrev 2017-12-09 20:51:26 följande:

Njjaa ingen tanke på vad det kan vara, de flesta tror

en flicka till vet ej varför haha.. är väl så att alla vi känner har fått ett till syskon av samma kön så vi får

se väldigt spännande, hade varit kul med båda :)) ja men oftast är det ju så att de flesta får

av samma kön vet ej varför hade ju varit kul o ha en av varje :))

I våra kretsar är det vanligare med en av varje faktiskt, det är så olika :) ja, det blir spännande!
  • Lanza2017
    Moorii skrev 2017-12-09 22:14:31 följande:

I våra kretsar är det vanligare med en av varje faktiskt, det är så olika :) ja, det blir spännande!

Ja där ser man vad kul att det är så olika :)) har rul 28 så får se vad det blir hos mig :))
  • Moorii
    Lanza2017 skrev 2017-12-10 10:28:05 följande:

Ja där ser man vad kul att det är så olika :)) har rul 28 så får se vad det blir hos mig :))

Kul! Jag ska göra nipt på fredag, så borde få reda på kön ungefär samtidigt :)
  • Lanza2017
    Moorii skrev 2017-12-10 13:20:38 följande:

Kul! Jag ska göra nipt på fredag, så borde få reda på kön ungefär samtidigt :)

Vad kul:)) då får vi höras igen spännande o se vad det blir för kön :) lycka till!
  • Moorii
    Lanza2017 skrev 2017-12-10 17:59:46 följande:

Vad kul:)) då får vi höras igen spännande o se vad det blir för kön :) lycka till!

Absolut! Lycka till du med! :)
  • mockingbird
    Lanza2017 skrev 2017-12-09 11:10:47 följande:

åh inte lätt det där vet att jag själv gjorde så någon gång men tror inte det är någon fara med bebis ändå, det är en liten del som går över så tror absolut inte det är någon fara alls,

med min dotter mådde jag väldigt dåligt under nästan hela graviditeten där läkaren gav mig det ena o andra inklusive voltaren spruta pga. smärta och det ger de inte annars, men allt gick bra o idag har jag en glad 3 åring här hemma som sysselsätter mig för fullt :))

hoppas du också börjar känna fotserrörelser snart har du haft rul eller ska du ha snart? är det första?

Ja nä jag tror inte heller det är någon större fara egentligen, men klart tankarna går ditåt ibland iallafall.

Ja kag ska på rul nästa vecka först, och det är första :) försöker väl tänka att så länge man är utan kraftiga blödningar eller kraftig smärta så ska det nog vara som det ska där inne :)
  • Lanza2017
    mockingbird skrev 2017-12-10 19:27:49 följande:

Ja nä jag tror inte heller det är någon större fara egentligen, men klart tankarna går ditåt ibland iallafall.

Ja kag ska på rul nästa vecka först, och det är första :) försöker väl tänka att så länge man är utan kraftiga blödningar eller kraftig smärta så ska det nog vara som det ska där inne :)

Ja men precis man är ju orolig ändå tyvärr och det blir nog inte bättre med tiden..hehe alltid är det något. Vad roligt att du har rul snart skriv gärna hur det gick o lycka till!
  • mockingbird

Jag har nog faktiskt börjat få "riktiga" symptom nu under v.17. Alltså så man faktiskt börjar förstå att det är nånting där inne :) "slitningar" på höger och vänster sidan av magen. Antar det är livmodern som växer/rör sig uppåt eller magmuskler som töjs ut. Kan sticka till i buken vid ansträngning eller om man rör sig konstigt. Kräktes för första gången igår men inte pga illamående utanför att jag är känsligare och kögas/får kväljningar lättare, tex vid tandborstningen haha.

Har du börjat få symptom ännu då? :)

• Lanza2017
    mockingbird skrev 2017-12-12 15:13:19 följande:

Jag har nog faktiskt börjat få "riktiga" symptom nu under v.17. Alltså så man faktiskt börjar förstå att det är nånting där inne :) "slitningar" på höger och vänster sidan av magen. Antar det är livmodern som växer/rör sig uppåt eller magmuskler som töjs ut. Kan sticka till i buken vid ansträngning eller om man rör sig konstigt. Kräktes för första gången igår men inte pga illamående utanför att jag är känsligare och kögas/får kväljningar lättare, tex vid tandborstningen haha.

Har du börjat få symptom ännu då? :)

men vad roligt att du börjat få symtom nu :)) känner lite som du att det är något som töjs får nästan lite ont då och då i magen det stramar och har sig, även ryggem

känner jag av rejällt antagligen fogarna som gör sitt efter ett arbetspass men tycker mig ändå inte känna bebisen än, ibland känns det som magen stelnar nästan som sammandragning..men ser så fram emot när bebisen sätter igång o gör sitt där inne :))
Svar på tråden Vecka 16 och känner ingenting någon mer?