• Thessiss

Foglossning?

Hej.

Jag är gravid i v 18 ca och har nu börjat känna av värk i höften/bäckenet.

Knäpper ofta när jag reser mig och värker ibland när jag går. Strålar ner mot låret också

Och det är inte ischias (stavning?) För det här jag haft så det känner jag igen symptomen på.

Kan det vara foglossning redan så här tidigt?

• Svar på tråden Foglossning?
  • Let it Rain

Absolut! Jag hade själv foglossning veckorna innan RUL när jag väntade mitt första. Hade ischias också iofs. Blev dock hjälpt av en kiropraktor, så det försvann helt. Kunde bara gå med kryckor ett tag.

• dagg88

Det kan absolut vara foglossning, själv har jag haft det sen ca v 12 (utreddes hos sjukgymnast)

• Flikkan92

Ja det kan det absolut vara. Jag har haft sen v. 9 och det här är mitt första barn. Är nu i v. 34 och det har inte försvunnit än. Hoppas innerligt att det försvinner efter förlossningen..

• Thessiss

Hej.

Trodde inte det kunde komma så tidigt bara.

Är min 3:e graviditet och de andra gångerna har jag fått runt v 24 och båda gångerna väldigt kraftig foglossning så räknar väl med det nu med.

• Gravid igen

Var noggrann med att stretcha, speciellt höfterna flera gånger varje dag så brukar värken/stelheten försvinna. Lägg ena foten på andra benets knä ("skräddarställning") och byt efter nån minut. Jag har fått gå hos en gravidmassage-forskare som tipsade mig om olika stretchövningar och nu har alla smärtor magiskt försvunnit under båda mina graviditeterna. Så mitt tips är att stretcha!

Svar på tråden Foglossning?