Det har alltid gått och pratat med henne - Idag gick det inte alls
Jag har fallit mer och mer för en kvinna. Vi går i samma kurs, men kommer sluta om ett par veckor.
Jag har börjat prata med henne sedan förra veckan, där vi kom nära varandra och började lära känna varandra lite mer ordentligt. Och därefter har det skett lite trevliga samtal om olika saker.
Men jag är alldeles förvirrad. Plötsligt så gick det inte alls att prata med henne knappt. Hon log lite artigt och så, men vi pratade inte. Jag kände att jag kanske borde komma nära henne, men jag kunde inte hjälpa med att få känslan av att jag kommer nog vara alldeles för påflugen om jag försöker prata med henne för mycket. Så jag lät bli denna gång.
Jag vet inte om hon gjorde det mot andra i kursen, men hon tittade på mig från och till, när jag exempelvis klev in i kurs rummet, efter pausen eller så.
Men jag har ingen aning och jag är kass på att begripa mig på dessa signaler. Har hon kanske bara varit trevlig alla gånger, och jag bara inbillat mig att det har gått så bra och i själva verket tycker hon att jag är en jobbig typ som har resulterat idag att hon försökt ignorera mig. Eller hade hon bara en dålig dag, borde jag ha kanske frågat eller...Jag har ingen aning.
Jag kände mig lite förvirrad och ledsen. Något som jag borde tänka på att det ligger hos mig, eller hon kanske bara hade en dålig dag. Varför en sådan plötslig inställning från ingenstans, vad kan jag ha gjort?
Det fick mig att tänka på tidigare agerade hos kvinnor. Kanske inte kvinnor som jag inte tyckt om mer än kamratskap. Kamrater i samma...Föreningar eller något åt det håller. Som det har gått i en periodtid hur bra som helst att prata, men sedan en dag där det blir en hel annan inställning och man fattar ingenting.
Utifrån kompisars beskrivning, är jag väl talad, kunnig i olika områden, skarp sinnad, social och pratglad. Jag har fått många kommentarer om min sociala förmåga, på ett positivt sätt.
Så jag har ingen aning, vad kan jag ha gjort, eller kan det vara nödvändigtvis något som jag gjort?
Jag känner igen beteendet ifrån tidigare. Vad menas det med att man kan i en tidsperiod prata glatt, skoja m.m med en kvinnan, och för att sedan ändra sig, och det blir bara korta ords respons.
Ledsen för att jag låter så okunnig och kanske en fåntratt, men jag vill så gärna veta, för det gjorde lite ont inombords.