• Karmas

Världens missförstådda ras- Amstaffoch pitbull!

Jag är så trött rent allmänt på människor som sprider en massa hat och enbart lyssnar på media. Jag tycker att de ansvariga på Familjeliv är FIASKON som tillåter rasistiska, nedvärderande och hatiska inlägg om vissa hundraser. Varför tillåter man att sprida hat och påverka människor till att tycka illa om Amstaff/pitbull men det är strängt förbjudet att prata skit om andra mänskliga etniciteter?! Nu tänker ni.. Ja men det är skillnad på hund och människa. Visst lagen säger vad man får och inte får. Men.. Är verkligen de ansvariga på Familjeliv så seriösa när de tillåter dessa hat och provokations inlägg? Jag tycker att det är rent förjävligt att de inte stängs av!

• Svar på tråden Världens missförstådda ras- Amstaffoch pitbull!
  • Milkway

"Amstaff och Pitbull behövs i ett samhälle som är präglat av fördomar"

Och jag säger inte något om de som bestämmer på forumet... blivit anmäld en gång och då handlade det om att jag tog upp (hårt men rättvist) hur alkohol och att följa med hem till främlingar inte kan kvinnans ansvar när det är 50/50 % FARA för våld och du frivilligt drogar dig själv, alkohol är en drog. Men ingen verkar vilja se det. Hur många som kan rädda sina skinn om de reflekterade lite över detta socialt accepterade (naiva) beteende.

Påtal om hundar. Det är aldrig hundens fel att den är aggressiv, för hunden tar bara den dominanta rollen när ägaren inte gör det.

Faktum. Finns ingen ras som är känd att vara mer aggressiv eller svår. Olika raser fungerar olika och behöver olika sorts träning och förhållning och misslyckas ägaren med den stimuli just deras hund behöver måste hunden visa tänderna och agera utåt på understimulering.

Funkar så på människor med. En våldsam människa har ingen färg, ålder, längd eller kön. Men är det en vuxen person är det eget ansvar som avgör om man kan bete sig eller inte. Dock kan grupper som t.ex familjer som accepterar hedersvåld påverka att du lättare blir våldsam du med - men även här styr egna valet. Fast det kan vara riskfyllt ibland.

• Karmas

Milkway jag tycker att du resonerar väldigt bra, med sådana som dig så får man förhoppning på mänskligheten! Jag tycker också detta alkoholdrickande är sjukt i dagens samhälle! Samhället utvecklas ju inte om man inte får ta upp tuffa frågor och ifrågasätta när folk blir som en fårskock och bara följer efter varandra. Det är väldigt sällan människor tänker efter eget huvud. Om denna yttrandefrihet ska gälla vad är det då för skadligt och ta upp alkoholanvändande kan man ju tycka. Jag förstår inte varför man inte förbjuder alkohol, det förstör så mycket. Det splittrar familjer, skadar foster och relationer och denna människa själv. Vad gäller Amstaff och pitbull så är det bra att det finns folk som kan argumentera mot dessa idioter till människor som har fördomar och som inte egentligen vet något överhuvudtaget. Om de nu anser sig så smarta varför tar de inte upp ämnen som varför poliser aldrig blir dömda trots att det finns fall där det finns bevis på tjänstefel eller att börja ifrågasätta varför vi medborgare inte får vara mer delaktiga i insyn av vad skattepengarna ska gå till?

• Karmas

Milkway jag tycker att du resonerar väldigt bra, med sådana som dig så får man förhoppning på mänskligheten! Jag tycker också detta alkoholdrickande är sjukt i dagens samhälle! Samhället utvecklas ju inte om man inte får ta upp tuffa frågor och ifrågasätta när folk blir som en fårskock och bara följer efter varandra. Det är väldigt sällan människor tänker efter eget huvud. Om denna yttrandefrihet ska gälla vad är det då för skadligt och ta upp alkoholanvändande kan man ju tycka. Jag förstår inte varför man inte förbjuder alkohol, det förstör så mycket. Det splittrar familjer, skadar foster och relationer och denna människa själv. Vad gäller Amstaff och pitbull så är det bra att det finns folk som kan argumentera mot dessa idioter till människor som har fördomar och som inte egentligen vet något överhuvudtaget. Om de nu anser sig så smarta varför tar de inte upp ämnen som varför poliser aldrig blir dömda trots att det finns fall där det finns bevis på tjänstefel eller att börja ifrågasätta varför vi medborgare inte får vara mer delaktiga i insyn av vad skattepengarna ska gå till?

Svar på tråden Världens missförstådda ras- Amstaffoch pitbull!