• Tihi

Vilka parfymfria ansiktskrämer använder du?

Jag föredrar parfymfritt men har svårt att hitta någon bra ansiktskräm som helst ska ha så lite ingredienser som möjligt och helst vara parabenfri också. ACOs egna krämer innehåller ett ämne som jag får finnar av så dom går tyvärr bort. Lumene verkar ha slutat med parfymfria krämer. Jag har googlat i timmar och nu ser jag i kors gällande ingredienslistor. Så vilket märke använder du?

• Svar på tråden Vilka parfymfria ansiktskrämer använder du?
  • MissMagnolia

Clinique är bra tycker jag, de har parfymfria, men jag har inte koll på det där med parabener :)

• Tihi
    MissMagnolia skrev 2017-11-22 19:30:59 följande:
    Clinique är bra tycker jag, de har parfymfria, men jag har inte koll på det där med parabener :)
    Jag gillade dom förut tills dom började testa på djur igen Gråter och jag läste att deras produkter inte är så bra som man inbillar sig.
    nevermind skrev 2017-11-22 19:33:55 följande:
    Kokosolja...
    Tål inte lukten tyvärr.

• BuoBä

Decubal Clinic Cream är ganska fet men funkar i ansiktet också. Väldigt kort lista med ingredienser för en hudkräm.

Decubal har en ansiktskräm också, men den har mycket fler ingredienser.

• Tihi
    BuoBä skrev 2017-11-22 19:50:39 följande:
    Decubal Clinic Cream är ganska fet men funkar i ansiktet också. Väldigt kort lista med ingredienser för en hudkräm.
    Decubal har en ansiktskräm också, men den har mycket fler ingredienser.
    Trodde den bara var för kroppen så jag bläddrade förbi den tidigare idag. Ska ta en titt på den.
  • MissMagnolia
    Tihi skrev 2017-11-22 19:44:38 följande:

Jag gillade dom förut tills dom började testa på djur igen och jag läste att deras produkter inte är så bra som man inbillar sig.Tål inte lukten tyvärr.

Ånej :/ sminket också?
  • Tihi
    MissMagnolia skrev 2017-11-22 20:19:29 följande:
    Ånej :/ sminket också?
    Ja. Clinique och alla företag som ägs av samma koncern testar på djur nu igen pga Kina.
  • Tihi
    snedtak skrev 2017-11-22 21:36:09 följande:
    Estelle&Thild har parfymfri nattkräm och dagkräm. Jag använder dock inte just den parfymfria.
    www.apoteket.se/produkt/estelle-och-thild-bc-...
    Är det märket bra? Jag vet inte så mycket om det nämligen.

Har någon här testat Apoliva Sensitive och L300 från apoteket?
  • snedtak
    Tihi skrev 2017-11-26 22:30:29 följande:
    Är det märket bra? Jag vet inte så mycket om det nämligen.

Har någon här testat Apoliva Sensitive och L300 från apoteket?
    Om det passar eller inte är ju väldigt individuellt. Jag tycker att det är ganska bra, men inte perfekt (återfuktar lite mindre än jag hade velat). 
    Gillar inte starka lukter så det är många märken som går bort för mig, men även deras parfymerade produkter luktar lite mindre så därför använder jag dem. Kör denna just nu, men har funderat på att hitta en lite fetare variant nu till vintern: estellethild.com/shop/skin-care/night-cream/biohydrate-intense-moisture-night-cream/ 

Jag har även testat Oliva (inte den nya), men tyckte den irriterade huden. Det gör iaf inte Estelle&Thilde på mig.
  • Tihi
    snedtak skrev 2017-11-26 23:14:27 följande:
    Om det passar eller inte är ju väldigt individuellt. Jag tycker att det är ganska bra, men inte perfekt (återfuktar lite mindre än jag hade velat). 
    Gillar inte starka lukter så det är många märken som går bort för mig, men även deras parfymerade produkter luktar lite mindre så därför använder jag dem. Kör denna just nu, men har funderat på att hitta en lite fetare variant nu till vintern: estellethild.com/shop/skin-care/ni ght-cream/biohydrate-intense-moisture-night-cream/  

Jag har även testat Oliva (inte den nya), men tyckte den irriterade huden. Det gör iaf inte Estelle&Thilde på mig.
    Det låter ju lovande iaf. Jag har testat Oliva för kroppen och gillade den inte alls så jag kommer inte att testa ansiktsprodukterna.
Svar på tråden Vilka parfymfria ansiktskrämer använder du?