Anonym (snål?) skrev 2017-11-19 22:25:34 följande:
Förra året när jag enbart köpte dubbelchoklad blev hon avundsjuk på småsyskonen som fick underkläder.
Ja, det är tråkigt att bara få strumpor och trosor. Jag tänker att avundsjukan snarare handlade om omtanken/ambitionsnivån? Det är inte roligt när småsyskonen får en jätteambitiös, personlig kalender, och man själv får en dubbel-Daim från Ica.
Vissa 13-åringar vill ju helst vara vuxna, andra är mer barnsliga. Hur är just denna 13-åring? Vad gillar hon?
Jag tycker du har fått många bra tips på saker i tråden. Jag tänker butiker som Kicks, Monki, Divided-avdelningen på H&M, Glitter. En bok? Musik? Biobiljett?
Om hon bara ska få paket på helgerna så hade jag inte velat ge enbart krafs, utan något vettigare. Så 25kr/dag för de små = åtminstone för 100, 150 på helgen.
I år kommer jag mer införa aktiviteter dom dagarna/helgerna jag är lediga från jobbet. Som att tex baka pepparkakor, lussebullar, göra snögubbe, åka till kjälkepacken osv..
Förra året var hon här när vi skulle bara pepparkakor men hon deltog inte.
Jag hänger inte riktigt med på denna jämförelse. Göra snögubbar och baka tillsammans, det är ju aktiviteter som är mer riktade mot barn än tonåringar. Inte förvånande om en 13-åring tackar nej till det?
Kanske kan den andra föräldern göra något tillsammans med sin dotter istället, något som hon tycker är roligt?