man ska ha iphone
eller hur är det? ni som inte har iphone, utan sony, samsung eller annat märke... känner ni er som Sämre människor då? Utanför?
eller hur är det? ni som inte har iphone, utan sony, samsung eller annat märke... känner ni er som Sämre människor då? Utanför?
Har en Android telefon. En oneplus. Och är riktigt nöjd med den. Skulle nog aldrig kunna ha en iphone då customization inte är deras starka sida och jag vill kunna ändra allt jag vill kunna ändra.
Men alla vet väl att.... man ska ha husvagn.
Android här, kände att jag behövde komma ifrån svindyra telefoner som är skapta för användare som inte gillar avancerade saker. Ville ha lite fler alternativ och kunna anpassa telefonen lite mer efter mina personliga behov och smak.
Hahaha! Man kan inte döma folk efter vilken telefon de har! Nej nej, här dömer vi folk efter vilken konsol de spelar pp: Playstation eller Xbox.
Eh, nä?
Det låter lite som de spännande typer som anser sig förmer för att de pimplar sockerstinn svart dryck med ett märke som kostar några kr mer per liter än ett annat "billigt" märke
Men alla vet väl att.... man ska ha husvagn.
Android är för smarta människor som har vett i skallen. Iphone är för korkade människor. Iphone lika med sämre telefon för mera pengar. Varför tror ni annars att de nyaste mer och mer liknar
Jag har en Lenovo. Den fungerar perfekt, är otroligt prisvärd och är vattentät, till skillnad från iPhone. Tycker att iphonemänniskorna betalar onödigt mycket bara för att det är inne med märket.
Nej, folk med Samsung eller liknande känner sig inte som sämre människor, däremot verkar det av någon konstig anledning som att folk med iPhone tycker de är bättre än andra, så det var nog det som gjorde dig förvirrad.
Enda fördelen med iPhone är apparna, vissa ser lite bättre ut eller finns bara till apple. Jag känner att Apple är till folk som inte begriper sig på teknik och bara vill att det ska funka eller till de som faller för märkeshysterin. Det komiska är att det behövs bara fler och fler delar man måste köpa till för att kunna använda telefonen och folk slänger tusentals kronor på detta utan att tänka.
Förslsgsvis skaffar man den telefonen som bäst matchar ens krav och användnings-stil.
Jag gillar iphone och har därför en sådan men känner inget behov av att raljera på ett nedlåtande sätt om de som föredrar något annat. Jag är tillräckligt trygg i mig själv för att inte behöva vara nedlåtande mot de som har andra preferenser gällande telefon.
Enda fördelen med iPhone är apparna, vissa ser lite bättre ut eller finns bara till apple. Jag känner att Apple är till folk som inte begriper sig på teknik och bara vill att det ska funka eller till de som faller för märkeshysterin. Det komiska är att det behövs bara fler och fler delar man måste köpa till för att kunna använda telefonen och folk slänger tusentals kronor på detta utan att tänka.
Vad jag kan se är det två grupper av iphone användare.
Yngre som verkar vara i någon typ av kult, har aldrig förstått det. Men för dessa är det en modegrej, du ska ha "rätt" handväska för 10000kr samt en ifhone.
Samt äldre som är glada av att de inte behöver lära sig något nytt. Ser det i bekantskapskretsen och på jobbet. Alla 55+ gillar sin iphone.
Vad jag kan se är det två grupper av iphone användare.
Yngre som verkar vara i någon typ av kult, har aldrig förstått det. Men för dessa är det en modegrej, du ska ha "rätt" handväska för 10000kr samt en ifhone.
Samt äldre som är glada av att de inte behöver lära sig något nytt. Ser det i bekantskapskretsen och på jobbet. Alla 55+ gillar sin iphone.
Hi hi !
I centrum så finns det en telebutik, jag stod utanför den och väntade..
Då hör jag inifrån butiken att kunden tydligt frågar att:
"Jag behöver en laddare till min Iphone!"
biträdet frågar då: "Ok! vilken modell gäller det"
Kunden svarar: "En samsung"
Och just däri ligger nog mycket av att folk köper Iphone!
De tror att alla telefoner heter iphones!
begreppsförvirring kort sagt!
Och på jobbet är regeln att om du vill arbeta via vpn och därmed ibland dela mobildatat med din dator så MÅSTE du välja en android telefon för iphones datadelning är värdelös..
Har och har haft både Android och iPhone parallellt under snart tio års tid. Alltifrån billigare Sony-modell till Samsungs S-modeller. Hittills har ingen android överträffat iPhone i användarvänlighet.
Altavista fortfarande trots att jag har hört talas om google.
Samsung