• Anonym (Första gången)

Blir det alltid en lob?

I helgen hände något för första gången. Jag hamnade i arrest/fyllecell på en kryssningsbåt pga för mycket alkohol på tom mage,bråk med sambon och ett dumt fylle uttalande.

Hade inte tänkt tanken fören min kusin sa att jag hade blivit lobbad och att sånt alltid skickas till soc om man är förälder.

Hur ligger det till,någon som vet och vad händer isf härnäst?

Tilläggas bör att det var en väldigt traumatisk upplevelse som gör att jag vaknar på nätterna med ångest.

Tack på förhand

• Svar på tråden Blir det alltid en lob?
  • Anonym (Första gången)
    Anonym (soctanten) skrev 2017-11-20 14:10:05 följande:

Undrar om du hade skrivit samma sak om det var en man (pappa) som hamnat i cellen pga för mycket brännvin och svineri mot sin sambo?

Skulle inte tro det!

Nu var det ju inte brännvin jag drack och var inte svinig mot min sambo. Varför skulle nått vara annorlunda om det var en man som hade hamnat i samma sits? Barnen var som sagt inte ens i närheten och har aldrig sett mig dricka.
  • Anonym (c)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-20 14:45:03 följande:
    Om du läser igenom så ser du att det var på tom mage och det påverkar mycket. Festar sällan och denna gång blev det tokigt. Snefyllor är väldigt vanligt för folk. Misstag kan hända alla.
    Det är ingen ursäkt. Vuxna människor brukar veta att de tål mindre på fastande mage och anpassa intaget därefter.
    Vanligt? Vad grundar du det på? Umgås du i kretsar där det är vanligt? För jag har inte stött på något sådant sedan tonåren och jag är 40+.
    Jag skulle skämmas ihjäl om jag hade begått ett sånt misstag, inte vifta bort det med "misstag kan hända alla". 
  • elmadumle
    Anonym (soctanten) skrev 2017-11-20 14:10:05 följande:
    Undrar om du hade skrivit samma sak om det var en man (pappa) som hamnat i cellen pga för mycket brännvin och svineri mot sin sambo?

Skulle inte tro det!
    Ja? om min man skulle vara ute med sina kompisar och han blev för full en enda gång och hamnade i fyllecellen skulle jag inte reagera då det aldrig hänt någonsin förut. Den biten att vara svinig mot sin sambo/man är en annan sak.

• Anonym (Första gången)
    Anonym (c) skrev 2017-11-20 14:49:18 följande:

Det är ingen ursäkt. Vuxna människor brukar veta att de tål mindre på fastande mage och anpassa intaget därefter.

Vanligt? Vad grundar du det på? Umgås du i kretsar där det är vanligt? För jag har inte stött på något sådant sedan tonåren och jag är 40+.

Jag skulle skämmas ihjäl om jag hade begått ett sånt misstag, inte vifta bort det med "misstag kan hända alla". 

Men det är väl klart man skämms men inget jag kan hänga upp mitt liv på. Har fått panikångest sen den där cellen så det är ingen risk att man hamnar där igen. Ja jag vet att man tål mindre och därför drack jag mindre. Men ibland kan man inte rå för allt här i livet och saker utlöser det ena och andra.

Går man tex ut på krogen,eller läser tidningen en sön/mån morgon,så står det alltid om misshandel och annat. Som oftast beror på snefyllor.

Jag tänker inte rättfärdiga nått gällande mig själv för det handlar inte om det. Jag undrade bara vad som händer härnäst och det vet jag efter att själv ha hört med polisen i stan.
  • Anonym (c)
    elmadumle skrev 2017-11-20 14:53:50 följande:
    Ja? om min man skulle vara ute med sina kompisar och han blev för full en enda gång och hamnade i fyllecellen skulle jag inte reagera då det aldrig hänt någonsin förut. Den biten att vara svinig mot sin sambo/man är en annan sak.
    Men oj! Menar du verkligen att du inte skulle reagera om din man hamnade i fyllecell?!
  • elmadumle
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-20 14:43:42 följande:
    Det är inte ett missbruk för att det hänt en gång! ALLA kan hamna där,sa ju tom polisen!
    Joho, för alla som en gång blir för fulla är alkoholister, vet fattar ju alla! *hoppas du förstår ironi*. Det är en jäkla skillnad om det händer upprepade gånger och en enda gång. Men på fl ska man vara så jäkla präktig jämt;)
  • elmadumle
    Anonym (c) skrev 2017-11-20 14:54:47 följande:
    Men oj! Menar du verkligen att du inte skulle reagera om din man hamnade i fyllecell?!
    Han är 52 år och har aldrig varit så full någon gång, skulle det hända att han festade till det rejält och det hände så nej. Han skulle skämmas ihjäl och det är ett fullgott straff.
  • Anonym (c)
    elmadumle skrev 2017-11-20 14:56:44 följande:
    Joho, för alla som en gång blir för fulla är alkoholister, vet fattar ju alla! *hoppas du förstår ironi*. Det är en jäkla skillnad om det händer upprepade gånger och en enda gång. Men på fl ska man vara så jäkla präktig jämt;)
    Fast jag säger inget om att "bli för full" någon enstaka gång. Det handlar inte om präktighet, det handlar om normalutvecklat konsekvenstänk. Om man blir så full att man hamnar i fyllecell så är det något som är fel. Eller hör du till det samhällsskiktet som tycker att det är normalt?
  • Anonym (Första gången)
    elmadumle skrev 2017-11-20 14:56:44 följande:

Ja jag kom på det sen,alla som nånsin tagit ett glas för mycket har missbruksproblem Det är tur man vet med sig själv att det inte är något återkommande som upprepar sig varje gång man intar något alkoholhaltigt. Här får man ju tyvärr inte vara mänsklig med fel och brister.
  • Anonym (c)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-20 14:59:32 följande:
    Ja jag kom på det sen,alla som nånsin tagit ett glas för mycket har missbruksproblem Det är tur man vet med sig själv att det inte är något återkommande som upprepar sig varje gång man intar något alkoholhaltigt. Här får man ju tyvärr inte vara mänsklig med fel och brister.
    Jag tror du inser att du var långt bortom "ett glas för mycket".
    Vissa av oss tycker bara att det är sjukt lodigt med folk som tappar kontrollen så till den milda grad att de måste bli omhändertagna för sin egen säkerhet. Det handlar inte om präktighet. Det handlar om sunt förnuft.
  • elmadumle
    Anonym (c) skrev 2017-11-20 14:59:31 följande:
    Fast jag säger inget om att "bli för full" någon enstaka gång. Det handlar inte om präktighet, det handlar om normalutvecklat konsekvenstänk. Om man blir så full att man hamnar i fyllecell så är det något som är fel. Eller hör du till det samhällsskiktet som tycker att det är normalt?
    Att hamna i fyllecell är helt enkelt att polisen anser att du har nog fått tillräckligt att dricka, och finns ingen som kan köra hem dig så får du åka med de och sova ruset av dig. Nej jag tillhör inte det samhällsskiktet du antyder, men till skillnad från dig kan jag se skillnaden i att ständigt hamna i fyllecell vilket tyvärr många gör, mot att helt enkelt en gång i livet dricka för mycket på tom mage ex.

Min son drack för första gången för några veckor sedan, givetvis blev han alldeles för full, och hade inte hans kompisar fått tag mig på natten så vi kunde hämta hem honom hade jag varit jäkligt glad om polisen hade fått tag i honom först innan han kanske farit riktigt illa. Och nej, vi har inga som helst alkoholproblem i familjen, jag dricker två gånger om året mannen kanske tar en öl en lördag kväll en gång i månaden eller ett glas whiskey.
  • Anonym (Löjligt)

Men ge er nu! Fan vad vissa självgoda människor här mår bra av att hacka på andra som gjort ett misstag!

TS har redan mått dåligt och haft en massa ångest pga det som hon gjort, och ni strör salt i såren.

Äckligt beteende!

TS: du är verkligen inte den första som råkar ut för detta, och inte den sista heller!

Släpp det och gå vidare, en erfarenhet rikare.

• Anonym (Första gången)
    Anonym (Löjligt) skrev 2017-11-20 15:33:35 följande:

Men ge er nu! Fan vad vissa självgoda människor här mår bra av att hacka på andra som gjort ett misstag!

TS har redan mått dåligt och haft en massa ångest pga det som hon gjort, och ni strör salt i såren.

Äckligt beteende!

TS: du är verkligen inte den första som råkar ut för detta, och inte den sista heller!

Släpp det och gå vidare, en erfarenhet rikare.

Tack,jag försöker varje dag men det är svårt när man vaknar på nätterna och inte kan andas. Ja absolut en erafrenhet rikare men som jag hade velat slippa och aldrig vill uppleva igen.
  • Anonym (soctanten)
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-20 14:45:03 följande:
    Om du läser igenom så ser du att det var på tom mage och det påverkar mycket. Festar sällan och denna gång blev det tokigt. Snefyllor är väldigt vanligt för folk. Misstag kan hända alla.
    "Snefyllor är väldigt vanligt för folk" - Skulle inte tro det. Jag har aldrig haft en, och aldrig sett någon av mina vänner få det heller!

Nu försöker du bara vifta bort det! Det är ett typiskt tecken på missbruk samt problem med alkoholen. Man förnekar det hela!
  • smulpaj01
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-20 15:36:56 följande:
    Tack,jag försöker varje dag men det är svårt när man vaknar på nätterna och inte kan andas. Ja absolut en erafrenhet rikare men som jag hade velat slippa och aldrig vill uppleva igen.
    Hur är det mellan dig och sambon nu?
  • Anonym (Första gången)
    smulpaj01 skrev 2017-11-20 17:33:40 följande:

Hur är det mellan dig och sambon nu?

Det är bra. Vi pratade kvällen när båda kom hem.
  • smulpaj01
    Anonym (Första gången) skrev 2017-11-20 19:36:16 följande:
    Det är bra. Vi pratade kvällen när båda kom hem.
    Härligt då kan du släppa detta nu
  • Anonym (Första gången)
    smulpaj01 skrev 2017-11-20 20:18:07 följande:

Härligt då kan du släppa detta nu

I will
Svar på tråden Blir det alltid en lob?