Anonym (c) skrev 2017-11-20 14:59:31 följande:
Fast jag säger inget om att "bli för full" någon enstaka gång. Det handlar inte om präktighet, det handlar om normalutvecklat konsekvenstänk. Om man blir så full att man hamnar i fyllecell så är det något som är fel. Eller hör du till det samhällsskiktet som tycker att det är normalt?
Att hamna i fyllecell är helt enkelt att polisen anser att du har nog fått tillräckligt att dricka, och finns ingen som kan köra hem dig så får du åka med de och sova ruset av dig. Nej jag tillhör inte det samhällsskiktet du antyder, men till skillnad från dig kan jag se skillnaden i att ständigt hamna i fyllecell vilket tyvärr många gör, mot att helt enkelt en gång i livet dricka för mycket på tom mage ex.
Min son drack för första gången för några veckor sedan, givetvis blev han alldeles för full, och hade inte hans kompisar fått tag mig på natten så vi kunde hämta hem honom hade jag varit jäkligt glad om polisen hade fått tag i honom först innan han kanske farit riktigt illa. Och nej, vi har inga som helst alkoholproblem i familjen, jag dricker två gånger om året mannen kanske tar en öl en lördag kväll en gång i månaden eller ett glas whiskey.