• Tihi

Letar efter en soft parfym

Jag är inte van att ha parfymerade produkter så jag tycker verkligen inte om fräna och starka dofter. Nu letar jag efter en soft parfym som inte luktar starkt alltså men det ska inte heller vara så att doften försvinner helt på en timme. Men en mjuk doft som gärna får dofta fruktigt eller fräscht då jag har svårt för tunga dofter som vanilj och mysk. Finns det några parfymproffs här som kan hjälpa mig på traven?

• Svar på tråden Letar efter en soft parfym
  • EpicNurse

Prova cleans olika! De har många fräscha. Jag älskar warm cotton!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Tihi
    EpicNurse skrev 2017-11-15 23:28:30 följande:
    Prova cleans olika! De har många fräscha. Jag älskar warm cotton!
    Är dom lite mer bakgrundsparfym bara och inget som sticker i näsan och känns på 10 meters avstånd?
  • EpicNurse
    Tihi skrev 2017-11-15 23:49:08 följande:

Är dom lite mer bakgrundsparfym bara och inget som sticker i näsan och känns på 10 meters avstånd?

Beror ju så klart på hur mycket man tar, men ja det tycker jag! Det är ganska naturliga dofter som mest luktar rent och fräscht!
  • Tihi
    EpicNurse skrev 2017-11-15 23:58:47 följande:
    Beror ju så klart på hur mycket man tar, men ja det tycker jag! Det är ganska naturliga dofter som mest luktar rent och fräscht!
    Låter lovande faktiskt. Jag föredrar ren tvätt/tvåldoft över någon kväljande syntetisk parfymdoft så du kan vara något på spåren med det här. Skrattande
  • EpicNurse
    Tihi skrev 2017-11-16 00:22:25 följande:

Låter lovande faktiskt. Jag föredrar ren tvätt/tvåldoft över någon kväljande syntetisk parfymdoft så du kan vara något på spåren med det här.

Du får gå till kicks elle Åhléns eller nåt och provlukta. :) De dofter jag kan utantill är shower fresh, fresh laundry, rain, warm och cool cotton.... sen finns där fler.
  • Let it Rain

Jag skulle också rekommendera Cleans dofter. Jag rekommenderade dem till en väninna som aldrig nånsin har kunnat bära parfym tidigare, och hon fastnade för doften "Rain".

• Duckan

Här är en till som gillar Clean Warm Cotton, men de har även andra fräscha dofter. Jag gillar Cotton bäst för den luktar mest på mig.
    Rain och Shower Fresh har också haft.

• Duckan

Nu finns också Clean som bodysplash, luktar lite mindre än parfym och där har jag testat Cotton Breeze och Warm Cotton.

• Tihi

Alla verkar gilla Clean. Skrattande Vad är grejen med just den? Är det att den doftar rena kläder och inte parfym eller vad? Jag har inte haft möjlighet att gå till affären och ta reda på det själv än nämligen. Men den sticker inte i näsan alltså som många andra parfymer kan göra?

• Duckan
    Men den sticker inte i näsan alltså som många andra parfymer kan göra?

Jag kan inte svara på det då jag skulle kunna missbruka parfym om det inte var så dyra droppar.
  • Tihi
    Duckan skrev 2017-11-16 15:43:45 följande:
    Men den sticker inte i näsan alltså som många andra parfymer kan göra?

Jag kan inte svara på det då jag skulle kunna missbruka parfym om det inte var så dyra droppar.
    Jag får vänta på svar från någon annan än dig.
  • EpicNurse
    Tihi skrev 2017-11-16 15:40:29 följande:

Alla verkar gilla Clean. Vad är grejen med just den? Är det att den doftar rena kläder och inte parfym eller vad? Jag har inte haft möjlighet att gå till affären och ta reda på det själv än nämligen. Men den sticker inte i näsan alltså som många andra parfymer kan göra?

Typ så ja! Att det inte är uppenbart att man har en massa parfym, utan att man kanske bara luktar allmänt gott haha :)

Tänk på att prova parfymen på din hud och inte bara lukta på flaskan. Alla parfymer luktar ju olika på olika personer!
  • JiPe

Jag får lätt huvudvärk av parfym men det finns en jag aldrig fått det av. När jag nu googlade parfymen (utan att skriva något om huvudvärk) så var något av det första som kom upp en sida där en tjej skrev att det var den första parfymen som aldrig triggat hennes migrän. Nu var ju inte huvudvärk ditt problem, men tänker att du nog gillar den då den är lätt och fräsch. Parfymen jag syftar på är: DKNY Be delicious.

• Tihi

Nu har jag testat Clean och det var tyvärr inget för mig. Varm Cotton, Rain och någon till doftade gott i flaskan men jag tyckte det kändes som att ha tvättmedel på sig så jakten fortsätter.

JiPe skrev 2017-11-16 22:00:33 följande:
    Jag får lätt huvudvärk av parfym men det finns en jag aldrig fått det av. När jag nu googlade parfymen (utan att skriva något om huvudvärk) så var något av det första som kom upp en sida där en tjej skrev att det var den första parfymen som aldrig triggat hennes migrän. Nu var ju inte huvudvärk ditt problem, men tänker att du nog gillar den då den är lätt och fräsch. Parfymen jag syftar på är: DKNY Be delicious.
    Menar du det gröna äpplet? Den hade jag för 10 år sen men jag gillar den inte alls längre tyvärr.

Funderade på en sak om man nu inte gillar parfym så mycket gör det någon skillnad om man har en bodylotion som doftar eller blir det samma överväldigande doft som sätter sig överallt ändå?
  • Alessia
    Tihi skrev 2017-11-17 14:44:07 följande:

Nu har jag testat Clean och det var tyvärr inget för mig. Varm Cotton, Rain och någon till doftade gott i flaskan men jag tyckte det kändes som att ha tvättmedel på sig så jakten fortsätter.

Menar du det gröna äpplet? Den hade jag för 10 år sen men jag gillar den inte alls längre tyvärr.

Funderade på en sak om man nu inte gillar parfym så mycket gör det någon skillnad om man har en bodylotion som doftar eller blir det samma överväldigande doft som sätter sig överallt ändå?
    Jag delar din uppfattning om Cleandofterna. Det är syntetiska dofter som i tvättmedel och sköljmedel. Overprized!
    Du skulle kanske trivas med en parfymerad body lotion i stället för en spray. Dofterna i krämform brukar hålla bra och de blir inte så påträngande som en spraydusch kan bli. Det kan räcka att massera in lite body lotion på armarna och dekolletaget, för de goda dofterna är ju inte gratis direkt. Drygare än spray EdP tycker jag.

Jag tror att du skulle gilla de här body lotions:

Lancome La Vie est Belle
    Dior Addict
    Marc Jacobs Daisy Dream 

Mjuka, feminina dofter.
  • Tihi
    Alessia skrev 2017-11-17 15:58:05 följande:
    Jag delar din uppfattning om Cleandofterna. Det är syntetiska dofter som i tvättmedel och sköljmedel. Overprized!
    Du skulle kanske trivas med en parfymerad body lotion i stället för en spray. Dofterna i krämform brukar hålla bra och de blir inte så påträngande som en spraydusch kan bli. Det kan räcka att massera in lite body lotion på armarna och dekolletaget, för de goda dofterna är ju inte gratis direkt. Drygare än spray EdP tycker jag.

Jag tror att du skulle gilla de här body lotions:

Lancome La Vie est Belle
    Dior Addict
    Marc Jacobs Daisy Dream 

Mjuka, feminina dofter.
    Du tror att en bodylotion med parfym är bättre om man vill dofta något men inte så mycket så att man själv smäller av? Jag vill inte känna doften på mig själv så starkt nämligen. Jag är så ovan med parfymerade produkter att jag tycker att allt luktar jättestarkt. Jag ska spana in dina förslag i helgen.
  • Let it Rain
    Scoops skrev 2017-11-17 20:54:21 följande:

Prova webbsidan www.fragrantica.com
    Där kan man se dofter som liknar varann osv. Som ett encyklopedia med parfymer.

Älskar den sajten!
Svar på tråden Letar efter en soft parfym