EndoS skrev 2018-02-11 19:04:32 följande:
Lite uppdatering från mig.
Har de senaste dagarna börjat få tarmblödningar, vilket alltid varit ett säkert tecken på ankommande mens. Idag har jag dessutom mer "mensvärk" och känsla av att blödningarna är på gång. Har varit ganska nere och ledsen de här dagarna och nu känns det som att det är helt kört. Har testdag på fredag, men tänker vänta tills på lördag för att slippa gå till jobbet med besvikelsen.
Vi får nog ställa in oss på att göra ett nytt försök. Någon som vet hur snabbt man kan försöka igen?
Usch, så tråkigt att höra. Men som många sa till mig, det är inte förrän testdagen som man verkligen vet att det är kört. Hoppet är det sista som dör och allt det där
Jag håller tummarna ett tag till!
Min mens satte igång på riktigt typ fyra dagar innan testdag, men då hade jag redan småblött i flera dagar plus rejäl mensvärk och pms som gjorde att jag var ett vrak.
Enligt sköterskan på min klinik så är det inte optimalt att sätta igång ny behandling på första mensen, det de kallar efterblödning, utan man ska vänta en månad. Om det är tidspress, om man typ precis ska fylla 40 så kan de göra det ändå, men resultaten blir tydligen inte lika bra. Hur privata kliniker gör vet jag inte.
Så just nu väntar jag på nästa mensstart, sen går långa protokollet igång igen, mitt nästa äggplock blir typ i mitten/slutet av april om allt går som det ska...
Lycka till!!