• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • hanna8911
    EndoS skrev 2018-02-05 22:41:17 följande:

Och det gick bra för dig? :) Är nämligen samma för mig också.

Ja hittills har det gått bra! Är i v10 nu och ense länge verkar den trivas!! Håller tummarna!!
  • EndoS
    hanna8911 skrev 2018-02-06 00:15:11 följande:
    Ja hittills har det gått bra! Är i v10 nu och ense länge verkar den trivas!! Håller tummarna!!
    Härligt :) Då håller jag tummarna både för dig, och att jag får samma fina resultat :)
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2018-02-05 09:51:07 följande:

Fick mens igår så ska nu invänta ägglossning och sen förhoppningsvis frysåterföring om drygt två veckor. Hur går det för dig?

Håller tummarna! Skönt att du har ett litet gäng i frysen. För mig går det framåt, var på första mötet med bm idag men det känns fortfarande inte riktigt sant. Haha!
  • Skywalker
    EndoS skrev 2018-02-05 12:16:11 följande:

Ruvar och ruvar :) Lite kladdigt och meckigt med Lutinus i tid och otid, men det får ju gå.

Ni som har ruvat, när har ni börjat känna något? Har lite mol/mensvärksliknande känningar av och till, men inget annat...

Jag kände inget särskilt alls under ruvningen... jo jag hade nog ömma bröst men det har jag altid mellan äl och mens så det var liksom inte nytt. Det enda symtomet var väl att mensen inte kom men visste ju att det kunde varit p.g.a lutinus också. Plussade två dagar innan td.
  • Skywalker
    Bebi1981 skrev 2018-02-05 21:39:42 följande:

Tackar som frågar :0)

Jag är i v.7 nu och har passerat mina missfallsdatum som jag haft. Så den verkar ju trivas bättre än dom andra iallafall. Jag ska på VUL den 16:e feb.

Hur går det för dig?

Åh så skönt! Jag kände att det var en milstolpe att passera missfallsdatumen (början av v 9) och hade dessutom vul i samma veva. Var hos bm idag och hon skulle skriva remiss för KUB, om det ser bra ut då har jag bestämt mig för att sluta oroa mig. Hehe får se om det lyckas... ;)
  • EndoS
    Skywalker skrev 2018-02-06 13:09:39 följande:
    Jag kände inget särskilt alls under ruvningen... jo jag hade nog ömma bröst men det har jag altid mellan äl och mens så det var liksom inte nytt. Det enda symtomet var väl att mensen inte kom men visste ju att det kunde varit p.g.a lutinus också. Plussade två dagar innan td.
    Skönt att det är fler som inte känner något. Man blir ju alldeles nojig på detta :D
    Diagnostiserad med endometrios 2017, IVF påbörjad 2018.
  • Bebi1981
    Skywalker skrev 2018-02-06 13:13:40 följande:

Åh så skönt! Jag kände att det var en milstolpe att passera missfallsdatumen (början av v 9) och hade dessutom vul i samma veva. Var hos bm idag och hon skulle skriva remiss för KUB, om det ser bra ut då har jag bestämt mig för att sluta oroa mig. Hehe får se om det lyckas... ;)

Jag känner precis som dig, efter KUB får det vara nog med all oro. Jag hoppas verkligen den vill stanna!

Härligt att höra att det verkar gå åt rätt håll! Vi hörs snart igen med uppdatering! Ha det bäst till dess :0)
  • EndoS

Fick besked idag om att vårt andra embryo inte klarade sig till frysen :( Känns tungt, men vi lever på hoppet att den lilla som flyttat in vill stanna kvar...

• EndoS

Lite uppdatering från mig.

Har de senaste dagarna börjat få tarmblödningar, vilket alltid varit ett säkert tecken på ankommande mens. Idag har jag dessutom mer "mensvärk" och känsla av att blödningarna är på gång. Har varit ganska nere och ledsen de här dagarna och nu känns det som att det är helt kört. Har testdag på fredag, men tänker vänta tills på lördag för att slippa gå till jobbet med besvikelsen.

Vi får nog ställa in oss på att göra ett nytt försök. Någon som vet hur snabbt man kan försöka igen?

• mileythebunny
    EndoS skrev 2018-02-11 19:04:32 följande:

Lite uppdatering från mig.

Har de senaste dagarna börjat få tarmblödningar, vilket alltid varit ett säkert tecken på ankommande mens. Idag har jag dessutom mer "mensvärk" och känsla av att blödningarna är på gång. Har varit ganska nere och ledsen de här dagarna och nu känns det som att det är helt kört. Har testdag på fredag, men tänker vänta tills på lördag för att slippa gå till jobbet med besvikelsen.

Vi får nog ställa in oss på att göra ett nytt försök. Någon som vet hur snabbt man kan försöka igen?

Usch, så tråkigt att höra. Men som många sa till mig, det är inte förrän testdagen som man verkligen vet att det är kört. Hoppet är det sista som dör och allt det där
    Jag håller tummarna ett tag till!
    Min mens satte igång på riktigt typ fyra dagar innan testdag, men då hade jag redan småblött i flera dagar plus rejäl mensvärk och pms som gjorde att jag var ett vrak. 
    Enligt sköterskan på min klinik så är det inte optimalt att sätta igång ny behandling på första mensen, det de kallar efterblödning, utan man ska vänta en månad. Om det är tidspress, om man typ precis ska fylla 40 så kan de göra det ändå, men resultaten blir tydligen inte lika bra. Hur privata kliniker gör vet jag inte.

Så just nu väntar jag på nästa mensstart, sen går långa protokollet igång igen, mitt nästa äggplock blir typ i mitten/slutet av april om allt går som det ska...

Lycka till!!
  • EndoS
    mileythebunny skrev 2018-02-12 11:03:38 följande:

Usch, så tråkigt att höra. Men som många sa till mig, det är inte förrän testdagen som man verkligen vet att det är kört. Hoppet är det sista som dör och allt det där

Jag håller tummarna ett tag till!

Min mens satte igång på riktigt typ fyra dagar innan testdag, men då hade jag redan småblött i flera dagar plus rejäl mensvärk och pms som gjorde att jag var ett vrak. 

Enligt sköterskan på min klinik så är det inte optimalt att sätta igång ny behandling på första mensen, det de kallar efterblödning, utan man ska vänta en månad. Om det är tidspress, om man typ precis ska fylla 40 så kan de göra det ändå, men resultaten blir tydligen inte lika bra. Hur privata kliniker gör vet jag inte.

Så just nu väntar jag på nästa mensstart, sen går långa protokollet igång igen, mitt nästa äggplock blir typ i mitten/slutet av april om allt går som det ska...

Lycka till!!

Tack <3 Jag lever på hoppet än så länge.

Tänkte vänta med testet tills på lördag, men pratade med kliniken idag och de rekommenderar att jag gör testet på fredag som planerat för att kunna spraya/ta Enanton direkt över helgen om det är negativt. Sen vet jag ju förstås inte hur länge jag måste spraya/ta Enanton, men jag gör hellre det än att min endometrios får härja fritt...
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2018-03-02 13:33:27 följande:

Tänker på er alla här inne! Hoppas det går framåt för er. <3

Precis gått igenom ett fet. Mensen tre dagar sen så hoppet steg. Sen kom den så klart. Svagt positivt test som nu är blankt. Antagligen kemiskt. Livet är bra schysst alltså. Vi sparar våra tre frysta embryon hos den privata kliniken och väntar på landstingets försök som börjar i april. Hur ska man orka?
  • Bebi1981
    Skywalker skrev 2018-03-02 13:33:27 följande:

Tänker på er alla här inne! Hoppas det går framåt för er. <3

Hej!

Denna rackare verkar trivas, jag har gått 11 veckor imorn. Men vågar inte tro att det ska gå bra på nåt sätt. Vi håller tummar å tår.

Hur går det för dig?
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2018-03-08 18:29:53 följande:

Precis gått igenom ett fet. Mensen tre dagar sen så hoppet steg. Sen kom den så klart. Svagt positivt test som nu är blankt. Antagligen kemiskt. Livet är bra schysst alltså. Vi sparar våra tre frysta embryon hos den privata kliniken och väntar på landstingets försök som börjar i april. Hur ska man orka?

Nej vad tråkigt att höra! Hoppas så för er. Jag vet ibte hur man orkar. Kanske orkar man inte men bara fortsätter ändå. På nåt vis.
  • Skywalker
    Bebi1981 skrev 2018-03-09 16:30:21 följande:

Hej!

Denna rackare verkar trivas, jag har gått 11 veckor imorn. Men vågar inte tro att det ska gå bra på nåt sätt. Vi håller tummar å tår.

Hur går det för dig?

Det går bra här
    Bebi1981 skrev 2018-03-09 16:30:21 följande:

Hej!

Hur går det för dig?

Hej! Vad roligt att höra att det går bra! Det gör det här också men precis som du har jag svårt att tro på det helt ändå. Jag lovade mig själv att börja se mig själv som gravid och släppa den värsta oron om det gick bra på KUB (vilket det gjorde) men det är fortfarande nåt jag får jobba på. Att våga släppa in känslorna liksom, att våga tro att det kan gå bra. Går in i v 16 idag.
  • Bebi1981
    Skywalker skrev 2018-03-13 14:24:21 följande:

Det går bra härHej! Vad roligt att höra att det går bra! Det gör det här också men precis som du har jag svårt att tro på det helt ändå. Jag lovade mig själv att börja se mig själv som gravid och släppa den värsta oron om det gick bra på KUB (vilket det gjorde) men det är fortfarande nåt jag får jobba på. Att våga släppa in känslorna liksom, att våga tro att det kan gå bra. Går in i v 16 idag.

Åh va härligt att höra att du redan är i v 16. Oron kanske aldrig försvinner för oss, men jag hoppas ändå att glädjen ska ta över oss så vi får njuta av våra växande magar.

Jag ska göra KUB den 28/3 och som du sa så vill jag också sluta oroa mig ;0), men misstänker att det det blir som för dig. Jag har gått 12 v nu på lördag.
  • Villblimamma

Hej allesammans!

jag gjorde ett återföring den 1 march idag var testdagen och jag plusat ?.

är nu gravid i vecka 4+4 . pratade med vår klink och de sa att jag kan sluta med lutinus nu.

med min första graviditet så fortsätta jag fram till vul med lutinus men denna gång säger de jag kan sluta.

är lite orolig om att nåt ska gå fel om jag sluter med lutinus.

Har inga lutinus kvar heller.

vad tror ni borde jag göra ?

• fian1982

Hej på er! Ville bara dela med mig av våran solskenshistoria: Gjorde vår första IVF i november (kort protokoll) men tyvärr dog samtliga embryon :?( Vi som hoppats så! Tanken var att påbörja ny behandling med långt protokoll i januari men ödet ville annat... Jag drabbades av panikångest och depression och blev sjukskriven o var hemma från jobbet. Fick en låg dos antidepressiv medicin och började sakta må bättre o är nu tillbaka på jobbet. Dessutom gravid - på naturlig väg! Plussade (om än väldigt svagt) i lördags men vågade ju inte tro på det... Men mensen har fortfarande inte dykt upp o testerna fortsätter visa positivt - nu utan tvekan! Så ska ringa MVC idag! Mirakel kan hända!!! Även om jag skulle börja blöda imorgon är detta en stor seger för oss! Stort grattis till er andra som plussat! Och till dig som fortfarande kämpar: Ge inte upp! Snart är det din tur! Många kramar!

Svar på tråden IVF nov-dec 2017