Ännu en tråd om tappen
Jag vet att det finns mängder med trådar om tappen, och jag har läst hur tappen förändras under cykeln. Men ingenting jag hittar stämmer in på mig.
Tapppen är hård runtomkring, mjuk vid öppningen och inte särskilt öppen (fött tre barn tidigare), väldigt torr, knappt något sekret alls, bakåtvänd och placerad mitt emellan högt och lågt, möjligtvis lite mer högre upp än mitten. Har dock svårt att nå öppningen pga att den är bakåtvänd.
Övrigt, ömma bröstvårtor (aldrig haft det innan mens förut), väldigt känslig, ont i korsryggen och någon molande värk i magen likt mensvärk, blir trött på eftermiddag/tidig kväll (extremt trött).
Skulle fått mensen igår enligt appen. Ingen mens i sikte än. Dock vet jag att eftersom jag tog ur hormonspiral den 9 oktober så kan det ta ett tag innan den blir regelbunden. Tempade ett tag under cykeln och ägglossningen var 29 oktober. Så borde ju få mens när som om inte jag är gravid. Tog ett test igår som var negativt. Dock inte med morgonurin. Tänkte vänta några dagar och testa med morgonurin om inte mensen kommer. Men kan vara lite kul att höra andras erfarenheter av hur tappen varit vid graviditet.